Xbox už nebojuje s PlayStationem, ale s TikTokem a filmy, říká šéf herní divize
Šéf Xbox Game Studios Matt Booty v rozhovoru pro The New York Times prohlásil, že Microsoft už nevnímá PlayStation jako hlavní konkurenci.
- Prezident Xbox Game Studios Matt Booty říká, že momentálně soupeří spíš s TikTokem
- I proto je znát snaha Xboxu se stát otevřenou platformou
Prezident Xbox Game Studios Matt Booty popsal posun strategie Microsoftu směrem k multiplatformnímu přístupu. „Naším cílem je potkávat hráče tam, kde jsou,“ uvedl. „Naše největší konkurence už není jiná konzole, ale TikTok, filmy a vše, co lidem bere pozornost.“
Rozhovor vyšel současně s oznámením, že série Halo poprvé míří na PlayStation. Xbox tak pokračuje v otevřenější strategii, která se začala formovat začátkem roku 2024, kdy Phil Spencer oznámil první čtyři hry pro jiné platformy. Od té doby se seznam rozšířil o tituly jako Forza Horizon 5, Indiana Jones and the Great Circle nebo Gears of War: Reloaded.
Exkluzivity jsou zastaralé, podívejte se na Fortnite, říká prezidentka Xboxu
Xbox potvrzuje, že se chce vydat cestou otevřenosti a umožnit hráčům hrát kdekoliv.
Microsoft tím reaguje na slabší prodeje konzolí. PlayStation 5 prodává Xbox Series X/S přibližně v poměru 2:1, a čím dál více sází na Game Pass a digitální distribuci.
Navzdory letošním propouštěním a zrušeným projektům se zdá, že strategie zabírá. Mezi dubnem a červencem bylo šest z deseti nejprodávanějších her na PS5 od Microsoftu. Xbox se tak mění z platformy uzavřené v rámci vlastní konzole na značku, která soupeří o čas hráčů napříč médii.