WoW server “simuloval” epidemii
i Zdroj: Hrej.cz
Novinka WoW server “simuloval” epidemii

WoW server “simuloval” epidemii

Tadeáš Pepř

Tadeáš Pepř

Reklama

Neoficiální server Elysium, provozovaný fanoušky populárního MMORPG World of Warcraft, nabídl svým hráčům netradiční event. Administrátoři mezi nic netušící osazenstvo Azerothu vypustili prudce nakažlivou chorobu v podobě mírného debuffu statistik a sledovali, jak se bude nákaza šířit. O uměle vytvořené události, ne nepodobné slavné (neuměle vytvořené) “epidemii” debuffu Corrupted Blood z roku 2005 informoval blog Kotaku.

Event s oficiálním názvem Pandemic in Azeroth vypukl nakažením prvního hráče, tzv. patient zero, interakcí s nakaženým předmětem a vyvrcholil stavem, kdy “nemocí” trpělo zhruba 88 % aktivní komunity serveru. A to během pouhých několika desítek hodin. 

Celá akce proběhla během minulého víkendu, přičemž administrátor s přezdívkou Rain celý nápad zdůvodňuje snahou o vzdělání hráčů. Vedle samotného šíření debuffu totiž event nabízel i možnosti, jak s ním bojovat. Samotnému nakažení šlo předejít rychlým úprkem do velkých měst, kde mohl hráč získat jakési “mýdlo” a své postavě “umýt ruce”. Po resetu zdeformovaných statistik a návratu k normálnímu stavu pak správci serveru připravili speciální questové linie, které svérázným způsobem učily hráče tzv.  social distancingu, dezinfikování herního světa nebo nošení ochrany obličeje a dýchacích cest.

WoW server “simuloval” epidemii
i Zdroj: Hrej.cz

I samotný efekt nákazy byl spíše ilustrativní, místo nevyhnutelné smrti totiž snížil hráčům veškeré statistiky o 5 % a rychlost pohybu o 10 %. Rain to zdůvodňuje tím, že si uvědomuje jak drtivý dopad má epidemie koronaviru na společnost a nechtěl v potenciálně dotčených hráčích vyvolávat příliš negativní emoce. Také prý týmu šlo o to, aby celá virtuální situace působila spíše nadějně a zbytečně nepotlačila zábavné poslání samotné hry.

Během události se samozřejmě brzy projevilo rozdělení několika typů hráčů. Část komunity se pro jistotu odpojila a po dobu trvání eventu server nenavštívila. Našlo se prý spoustu hráčů, kteří se plně zabrali do poselství, plnili úkoly a intenzivně pomáhali ostatním. Naopak samozřejmě existuje skupina škodilů, kteří se snažili virtuální nákazu co nejrychleji a nejefektivněji šířit. Vedle toho pak Rain respektuje část hráčů, kteří si na event stěžovali a považovali jej za zbytečnou otravu při hraní.

V souvislosti s Pandemic in Azeroth se nabízí paralela s událostí nazývanou “Corrupted Blood Incident” z roku 2005. Ta se týkala přímo oficiálních serverů World of Warcraft a vinou bugnutého DoT (damage over time) efektu, který skrze zvířecí companiony unikl z nově vydaného raidu, zapříčinila masové vymírání hráčů i NPC napříč serverem. Někteří skuteční epidemiologové, kteří v dnešní době bojují proti šíření koronaviru, tento příklad rozebrali a využili v odborných studiích.


Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama