Wardel: „DirectX 12 nemusí být spásou“
i Zdroj: Hrej.cz
Novinka Wardel: „DirectX 12 nemusí být spásou“

Wardel: „DirectX 12 nemusí být spásou“

Zdeněk Princ

Zdeněk Princ

2
Reklama

Aniž bychom chtěli znovu otevírat generátor nenávistných komentářů znepřátelených stran konzolového vesmíru, otázka rozlišení patří v souvislosti s novou generací konzolí k těm nejpalčivějším. Zatímco PS4 zvládá zobrazovat většinu her ve FullHD, Xbox One stále tahá za kratší konec. Světlem na konci tunelu má být DirectX 12, vidí ale vývojáři celou situaci tak pozitivně jako Microsoft?

Těžko mluvit v obecném měřítku, svůj komentář k výkonu Xbox One ale vypustil do světa CEO společnosti Stardock, Brad Wardell, a podle jeho slov konzoli zářná budoucnost spíše nečeká. Na technologické dotazy odpovídal na Twitteru a vcelku bez obalu naznačil, že Microsoft v první řadě šetřil na operační paměti. Na další otázku, kolikanásobný boost výkonu očekává Wardell s příchodem DirectX 12, odpověděl programátor opět bez jakýchkoliv kliček. „Vše se odvíjí od samotné hry. Čím víc objektů je na obrazovce, tím vyšší výkon dostanete. Ve výsledku to znamená dost málo pro FPS, ale opravdu hodně pro RTS,“ uvedl.

Poslední z dotazů malého twitterového chatu byla již naznačená zmínka o rozlišení a Wardel v tomto směru zaujímá poměrně defenzivní postoj. Tvrdí, že nic jako definitivní potvrzení zlepšení dané situace neexistuje a vždy se všechno odvíjí od toho, nakolik jsou vývojáři schopní s dodanou technologií pracovat. Zapomenout pak logicky nesmíme ani na API AMD Mantle, který posiluje svoji pozici a je pravděpodobně i důvodem, proč se Microsoft snaží optimalizovat předchozí DX11 a přijít s novější verzí.


Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama