Vývojáři Ghostbusters vyhlásili bankrot
Vývoj her je tvrdý byznys, o čemž se v těchto dnech přesvědčili vývojáři z Fireforge Games – autoři hry Ghostbusters, která doprovází do kin stejnojmenný film. Tři dny po vydání hry totiž vývojáři vyhlásili bankrot.
S potížemi se firma potýkala už v červenci, když začala rozprodávat svůj majetek, aby umořila dluh ve výši 12 milionů dolarů. Ten se totiž nedařilo splácet a pravděpodobně by tomu nepomohly ani budoucí tržby z prodeje hry. Nevedla si totiž v recenzích dobře a také vzhledem k tomu, že na vývoj dostali Fireforge pouze 8 měsíců jasně naznačuje, jak horkou jehlou muselo být všechno sešito.
Bohužel, pro Fireforge se nejedná o nic moc nového – společnost byla založena v roce 2011 Timem Campbellem, který předtím pracoval v Blizzardu. Na svém kontě měla dvě MOBA hry, které však nikdy nedokončila. První z nich nesla označení Zeus a vydat ji měla hardwarová společnost Razer. Druhá – s označením Atlas – byla zafinancována čínským vydavatelem Tencent, který zároveň drží 37 procent akcií Fireforge.
A právě zde leží jádro problému – finance, poskytnuté Číňany na předchozí projekt, totiž Fireforge nesplácela, do toho se ještě přimíchala žaloba ze strany Razeru, kde se tvrdí, že finance vynaložené na projekt Zeus byly použity pro projekt Atlas. Ze strany Fireforge se na konto aktuální situace neozývá nic konkrétního, jediné prohlášení vůči vlastním problémům uvedli na konto sporu s Razerem, kde nesouhlasí s nařčením, že použili finance na jiný projekt. S vývojem projektu Zeus skončili ihned poté, co jim Razer přestal platit peníze.
Na hlavách vedení Fireforge nicméně leží ještě jedna starší žaloba, ve které jde o nesplacení licence za sociální platformu od 38 studios ve výši 3,7 milionů dolarů. Fireforge totiž podepsanou smlouvu ignorovali, namísto toho najali několik bývalých zaměstnanců 38 studios a in-house si postavili sociální platformu vlastní.