Vývojář měl sabotáží poškodit Spintires
I v herním průmyslu občas rozčeří stojaté vody zpráva, která sice nadělá vrásky na čele všem zainteresovaným, přihlížející se však při jejím sledování dobře baví. Nejinak tomu je i v nové kauze populárního simulátoru obalování bahnem.
Počátkem tohoto týdne si hráči Spintires začali stěžovat na stále častěji se objevující chyby ve hře, které se objevily zdánlivě odnikud a zničehonic. Následným vyšetřováním bylo odhaleno, že jeden z programátorů hry, Pavel Zagrebelnyj, hru již někdy v průběhu ledna úmyslně sabotoval a do kódu přidal „časovanou bombu“. Ta bohužel nyní vybuchla a škodní jsou především samotní hráči.
Již v průběhu loňského roku nebyly vztahy mezi Zagrebelnyjem a vydavatelem hry, studiem Oovee. zrovna růžové. „Podle naší smlouvy mi dluží balík peněz. Nemám na ně ale žádnou páku, protože moje právnické schopnosti jsou nulové. Smysluplná komunikace mezi námi nebyla už pár měsíců, možná rok“. Takové je vyjádření Zagrebelnyje. Oovee naproti tomu mlčí, v tiskové zprávě uvedli pouze, že svého zaměstnance vyplatili dle dané smlouvy a zbytek informací podléhá NDA.
Dobrou zprávou pro hráče je, že se mezitím objevil neoficiální patch, který padání hry do jisté míry opravuje. Na oficiální opravu se ale stále čeká. Hra samotná byla stažena ze Steamu. Spintires mají na poměry podobně bizarního námětu rozsáhlou komunitu. Podle Steamspy si hru koupilo 750.000 lidí a pravidelně ji v posledních dvou týdnech hrálo 100.000 uživatelů.
Pikantní na celé situaci je také fakt, že ještě před necelými dvěma týdny mluvilo studio společně se Zagrebelnyjem o budoucích plánech vývoje. V rozhovoru pro Eurogamer z 24. února Zagrebelnyj uvedl: „Nevím, jestli moje nové výtvory budou použity jako update pro Spintires, nebo poslouží zcela nové hře nebo franšíze, ale mám před sebou ještě tak rok dva práce, než se přesunu na něco jiného. Mezi nový obsah přibude sníh, větší dohled, déšť vítr a kolizní model podobný BeamNG (podobný simulátor vozidel).“
Jak se studio s nezdárným programátorem nakonec vypořádá, to ukáže až budoucnost. Je ale navýsost nezodpovědné brát si při svých sporech se zaměstnavatelem jako rukojmí zákazníky. Doufejme, že celá situace neuvázne v bahně a hráči se brzy budou moci spokojeně vrátit do svých Uralů.