Vývoj Doom 4 brzdí problémy
Informace a zuboženém stavu kdysi špičkového studia přicházejí od bývalých zaměstnanců, kteří se nebojí id Software nazvat potápějící se lodí.
Zprávy přicházejí ze serveru Glassdoor, který sdružuje hodnocení společností jejich vlastními zaměstnanci. Ti mohou anonymně ohodnotit své nadřízené, firemní kulturu a třeba i výši platu. Server se pak stará o ověření totožnosti hodnotícího, aby informace vycházely opravdu z věrohodných zdrojů.
Právě id Soft je pak svými zaměstnanci přísně zkritizován snad ve všech ohledech, kromě jeho slavné historie. Jeden z nejnovějších příspěvků vypichuje především to, že zakladatelé ze studia odešli a s nimi i profesionalita uvnitř firmy. Celý tým techniků id Softu masivně opustil v únoru, aby pracovali na Oculus Rift a noví zaměstnanci pocházejí z řad nezkušených studentů nebo osobně známých lidí.
Vůbec, neustálé odchody a propouštění má za následek, že se z více než 140 lidí, kteří na Doomu 4 začali před dvěma lety pracovat, zbylo zhruba 50 a externí studia zajišťují multiplayerovou složku i část výtvarného designu.
Aby toho nebylo málo, každé 4 měsíce se změní směřování hry a proces začíná téměř od píky. Zdroj tvrdí, že po dvou letech práce není co ze hry ukázat kromě dvou zkušebních úrovní a bezpočtu prototypů. Management se pak řešení těchto a dalších problémů vyhýbá a překrucuje informace a reporting výše do Zenimaxu.
Na druhou stranu, druhé, kratší hodnocení od jiného zaměstnance ze stejné doby - začátek dubna 2014 - vidí budoucnost firmy optimisticky. I tak se jedná o poměrně smutné zprávy ohledně stavu Dooma 4 i celého studia. Snad dojde na nějaký zásah z vyšších pozic a vývoj Doom 4 se nakopne, zvláště, když Bethesda, partner id Softu, slíbila vstup do bety všem, kteří si předobjednají nového Wolfensteina.