Využije další GTA umělou inteligenci? Šéf Take-Two by uvítal zajímavější NPC postavy
Debaty o budoucnosti videoher často sklouzávají k možnému využití umělé inteligence. S novými nástroji se zatím spíše experimentuje, už se ale objevilo několik projektů, které jasně demonstrovaly, že jde o zajímavý směr. Co na něj říká šéf Take-Two Interactive?
- Strauss Zelnick se vyjádřil k možnému využití umělé inteligence
- Nové nástroje by podle něj mohly zajistit zajímavější NPC postavy
- V implementaci umělé inteligence však vidí i velkou finanční a časovou investici
Strauss Zelnick se k tématu vyjádřil během nedávné akce Paley International Council Summit. Zdá se, že si dobře uvědomuje benefity, které vyplývají z nasazení umělé inteligence do videoher, zároveň však vidí i obrovskou výzvu. Vývojový proces se podle něj zcela určitě nezrychlí, jelikož bude nutné investovat spoustu času a peněz do výroby vlastních nástrojů.
Zelnick nicméně nemluvil pouze v obecné rovině. Jako příklad uvedl nasazení generativní umělé inteligence u NPC. „Všichni na tom pracují,” řekl na konto komunikace s počítačem řízenými postavami. „Tato interakce je v současné době naskriptovaná. Nehratelné postavy obecně nejsou příliš zajímavé,” řekl s tím, že by se tento problém mohl být vyřešen právě díky zapojení umělé inteligence.
Bude snad už GTA 6 využívat podobné nástroje? Odpověď na tuto otázku zřejmě dostaneme relativně brzy. Komunita modderů však již názorně předvedla, jak by to mohlo vypadat, o modifikaci Sentient Streets pro GTA V si můžete přečíst v přiloženém článku.
Sluší se dodat, že společnost Take-Two modifikaci krátce po jejím uvedení nechala zablokovat pro porušení autorských práv, což by mohlo znamenat, že má v tomto ohledu vlastní plány.