Zpět na článek

Diskuze: Vydání Morphea a nároky na Oculus Rift

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

hornster2@seznam.cz
hornster2@seznam.cz
Level 1 Level 1
18. 5. 2015 14:26

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@8bit: unika. Hry co to bufou podporovat budou narocne na vykon :)

8bit
8bit
Level 1 Level 1
18. 5. 2015 13:45

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

HW nároky zobrazovacího zařízení? to je nějaká blbost, ne? Nezáleží snad hlavně na hře? kdysi jsem se bavil hraním her s http://www.iz3d.com/ a anaglyph brejlema a prostě každá hra jela uplně jinak. (mám i3 proc a hd 6540) a troufám si říct, že pokud bych osekal detaily, tak bych si na oculu zahrál třeba mirrors edge jedničku

u stereoskopického zobrazení virtualního prostředí jde o to, že se celá scéna musí vykreslovat dvakrát, tudíž dvojnásobné nároky na grafiku, Ale jsou to dvojnásobné nároky té, které hry, takže pokaždé jiné. Nebo mi uniká někde nějaká spojitost? O.o

TomKQT
TomKQT
Level 1 Level 1
18. 5. 2015 19:30

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Tady je toho trochu víc: http://www.roadtovr.com/oculus-rift-resolution-recommended-specs/
Jestli to má mít rozlišení 2160×1200 a 90Hz (90 FPS), pak to bude fakt docela nápor na výkon. Tohle rozlišení je celkové, scéna se sice vykresluje dvakrát, ale pokaždé "jen" 1080x1200. Jestli je výkon potřebný dvojnásobný než pro hru bez 3D běžící v podobném rozlišení (podobném na 1080x1200), bude záležet na konkrétním engine. Je ale potřeba myslet na to, že kromě grafiky se dělají výpočty fyziky, AI atd a to bude jednou na snímek, ne jednou na oko. Je tam ještě jeden speciální pixel shader navíc kvůli odstranění deformace obrazu, ale to není v porovnání s post-process efekty v dnešních hrách nic podstatného.

Na tom odkazu sice vysvětlují, proč doporučené požadavky zveřejnili, ale já to i přesto stejně jako @8bit: moc nechápu. Opravdu přece záleží hlavně na té hře, jestli je hra sama o sobě náročná, bude s Oculem ještě náročnější. Ale hra s jednoduchou nenáročnou grafikou prostě bude potřebovat slabší HW. Takhle zveřejněné požadavky můžou pro spoustu her být zbytečně přehnané a naopak vždyť nikdo nemůže zabránit tomu, že za měsíc vyjde hra, na kterou prostě stačit nebudou.
A co za rok? Budou požadavky pořád navyšovat podle nových her?

Reklama
Reklama