Viacom upraví strategii Rock Bandu
Pokles na trhu s hudebními hrami vedle Activisionu a jeho série Guitar Hero ovlivnil také konkurenční Viacom a jeho značku Rock Band. I tato společnost bude více rozmýšlet, co pro tuto sérii dále připraví. Více než na vymýšlení nových kusů hardwaru se hodlá zaměřit na samotný software.
„Rok 2009 byl v celém videoherním průmyslu velmi náročný,“ uvedl prezident společnosti Philippe Dauman. „V budoucnu se více než na hardware zaměříme na software, abychom snížili náklady spojené s Rock Bandem. Také vzhledem k nákladům budeme pečlivěji rozvažovat volbu skladeb. K tomu, abychom byli v budoucnu stále v zisku, nám bude muset pomoci také hudební průmysl. V této kategorii ale máme nejlepší hry, takže budeme pokračovat v tvorbě nových produktů.“
Viacom těží z dohody o distribuci svých her s Electronic Arts. Avšak ta má v letošním roce skončit. Obě společnosti nyní jednají o jejím prodloužení. „Naše budoucí distribuční vztahy zatím projednáváme. Dáme vám vědět, až se rozhodneme,“ dodal Philippe Dauman. Zisk Viacomu v poslední čtvrtletí loňského roku stoupl ze 173 milionů dolarů na 694 milionů, zároveň ale meziročně o 3 procenta klesly celkové tržby na 4.1 miliardy dolarů.