Vedení studia Larian kritizuje Ubisoft za Prince of Persia: The Lost Crown
Šéf publishingu studia Larian (Baldur’s Gate 3) se pustil do Ubisoftu. Nelíbí se mu, jak přistoupil ke skvěle hodnocené metroidvanii The Lost Crown.
- Michael Douse zdůraznil, že za neúspěchem The Lost Crown nestojí vývojáři, ale vedení Ubisoftu
- Vyčítá mu skutečnost, že hru hned v den vydání nepustil na Steam
Prince of Persia: The Lost Crown sice v recenzích obdržel perfektní hodnocení, v prodejích se mu ale nedařilo tak, jak Ubisoft očekával. Francouzská společnost proto nedala prostor pro další díl, vývojáře místo toho převelela na jiné projekty. Za přístup k legendární značce nyní schytává kritiku.
Ubisoft potvrzuje návrat k Raymanovi
Francouzská společnost zareagovala na včerejší spekulace a potvrdila, že zkoumá možnosti ohledně návratu populárního Raymana.
Michael Douse z pozice šéfa publishingu studia Larian, které stojí za Baldur’s Gate 3, uvedl, že neúspěch hry nelze přisuzovat vývojářskému týmu, nýbrž vedení Ubisoftu. V několika příspěvcích na platformě X uvedl, že měl nového prince rovnou nabídnout i skrze Steam, ne pouze přes vlastní obchod a Epic Games Store. Ubisoft dle jeho názoru mohl předpokládat, že si na těchto platformách nepovede příliš dobře. „Kdyby hra vyšla na Steamu, nejenže by měla úspěch na trhu, ale pravděpodobně by se objevilo i pokračování, protože tým byl opravdu silný.“
Následně poukázal na výborné známky, hra na serveru Metacritic dosáhla na průměrné hodnocení převyšující 85 procent. „Nejtěžší je udělat hru s hodnocením 85+. Je mnohem, mnohem jednodušší ji vydat,“ rýpnul si. Závěrem konstatoval, že ani kritikou oceňovaná hra vývojářům nezaručí, že nepřijdou o práci, což podle něj není příliš rozumné.
Zato Baldur’s Gate 3 je v úplně jiné situaci. Ze hry se hned po uvedení stal kasovní trhák, i více než rok po vydání se stále těší obrovskému zájmu ze strany hráčů. Co by jen Ubisoft dal za takový hit.