Uškodí švédská reklama Oculus Rift?
Švédský poskytovatel internetu ume.net přišel s vtipnou reklamou, ve které používá Oculus Rift jako nástroj k demonstraci toho, že život s lagem není zrovna peříčko. Jsou však laici schopní rozpoznat, že jde skutečně o reklamu na rychlý internet a ne o klamavé (a s největší pravděpodobností samozřejmě nechtěné) poukázání na to, že zařízení Oculus Rift je pro své fungování nepoužitelné?
Přímo na headset je nainstalována kamera, která ihned posílá obraz do Riftu, ovšem s nastaveným zpožděním, které může činit až tři sekundy. Herci pak logicky nejsou schopni vykonávat ani ty nejjednodušší činnosti, takže nekontrolovatelně pobíhají po tělocvičně během aerobiku, nezahrají si stolní tenis, ani se nenají.
Vzhledem k tomu, že je celé video pojaté jako experiment a fakt, že jde o reklamu, se vyjeví až v samotné závěru, však může v nezaujatém divákovi vyvolat pocit, že „ta věc, kterou mají lidi na hlavě“ je zcela k ničemu. Video má navíc velký virální potenciál, za dva dny nasbíralo na YouTube přes milion zhlédnutí, špatný dojem z Oculus Rift to proto může jenom prohloubit.
Co si o reklamě myslíte vy a mají se mít v Oculus VR na pozoru před podobnými videi?