Unreal 4 už překonal Samaritána
Unreal Engine 4 bude široké veřejnosti představen přinejlepším až na konci letošního roku, a tak je čas vyslechnout si další velkohubá prohlášením vývojářů. Mark Rein z Epicu nyní upozorňuje, že vývoj Unreal Enginu 4 je již velmi daleko za technologickým demem Samaritan, které jej reprezentovalo v loňském roce. To zní velmi slibně.
Nevíme sice, co spatřili VIP diváci na právě uplynulém GDC 2012, kde se za zavřenými dveřmi o Unreal Enginu 4 hovořilo, ale vývoj tohoto enginu evidentně pokračuje úspěšně. Především díky neustálému zlepšování počítačového hardwaru. Zatímco loni musel být samaritán v reálném čase a při obstojném frameratu počítán na třech velmi drahých grafických kartách, dnes už na něj prý stačí jedna. "Takže příští rok to může být klidně laptop," glosuje Mark Rein a naznačuje tím, že cokoliv dalšího, co veřejnost na UE4 v budoucnu uvidí, bude ještě daleko větší pecka, neboť jsou na ni výpočetní rezervy.
Rein spíše na dálku vybízí k aktivitě výrobce konzolí. Právě ti by si měli pospíšit s vývojem nového hardwaru. Epic prý na držitele herních platforem tlačí každý den a technická dema jako Samaritan i to, které se aktuálně promítlo za zavřenými dveřmi, je mají donutit srovnat krok s grafickým výkonem na osobních počítačích. Pokud to neudělají, brzy je prý sežere cloud a Apple s mobilním hraním.