Ubisoft se chce odklonit od licencí filmů
Francouzská společnost Ubisoft se hodlá soustředit na vývoj vlastních značek, namísto licencování dalších her podle hollywoodských snímků. Mohou za to hlavně slabší výsledky James Cameron's Avatar: The Game. Na celkem šesti různých platformách zatím hra celosvětově míří pouze k prodejům ve výši 2.5 milionu kopií. Společnost přitom očekávala výsledek mezi 3.5 až 5 miliony kusů a Avatarem chtěla společně s Assassin's Creed 2 ladně vybruslit z červených čísel loňského roku.
„Plánujeme se více věnovat našim high-end značkám, licencovaným hrám dáme méně prostoru,“ řekl ředitel společnosti Yves Guillemot na posledním jednání s investory. „Cílem je tedy klást větší důraz na vylepšování našich vlastních značek tak, aby mohly vycházet častěji ve vysoké kvalitě. Neznamená to ale, že s licencemi úplně skončíme, avšak chceme za ně platit méně.“ Ubisoftu se v poslední době příliš nedaří a jeho poslední finanční bilance končí v minusu. Nedávno také oznámil, že se letos zaměří spíše na PlayStation 3 a Xbox 360. O polovinu slabší prodeje už raději očekává například u akční záležitosti Red Steel 2 (500 tisíc) pro Nintendo Wii. Mezi hlavní naděje pro tento rok patří Splinter Cell: Conviction, R.U.S.E. nebo nové přírůstky do sérií Drive a Ghost Recon.