Tvůrce Zeldy nemá rád „open-world"
Ačkoliv jsme se rozplývali nad rozlehlým světem nové Zeldy představeným v příliš krátkém videu na E3 a okamžitě ho nazvali otevřeným, otec série Šigeru Mijamoto se označení „open-world" nelíbí.
„Raději termín open-world při vývoji softwaru neužívám. Znamená totiž, že ve hře je velký svět, ve kterém mohou hráči denně dělat bezpočet věcí. V tradiční hře ze série Legend of Zelda hráči normálně hrají postupně po jednom dungeonu. Například, pokud je ve hře osm dungonů, u čtvrtého si mohou někteří hráči pomyslet 'Už jsem v polovině hry,' zatímco jiní si mohou pomyslet 'Stále mám půlku hry před sebou,'"
„Snažíme se postupně tyto herní mechanismy zrušit a vytvořit hru, ve které si můžete Legend of Zelda užít v rozlehlém světě bez omezení kdykoliv si na hru najdete čas," sdělil Mijamoto věřitelům na nedávné konferenci.
Zároveň se vyjádřil k problémům, kterým zřejmě Sony a Microsoft se svými AAA hrami čelí: „Myslím si, že tvůrci her pro systémy od Microsoftu a Sony musejí mít více problémů než tušíme. Trvá to rok než se vývojářský tým naučí pracovat s vysokovýkonnou grafikou používající současné shaderové technologie a poté je dvakrát až třikrát dražší a časové náročnější vytvořit hru."
„Naše dceřinná společnost Monolith Software momentálně pracuje na několika projektech a Platinum Games oznámily dva tituly ze série Bayonetta. Trvalo to, ale nyní jsme schopni vyvíjet vhodný software pro Wii U a rádi bychom nadále vydávali nové hry."
Na Legend of Zelda pro Wii U se pracuje prakticky od ohlášení konzole a prozatím jsme ze hry viděli jen kousíčky. Teaser trailer z červnového Nintendo Direct ukázal nádherný svět a hlavní postavu (?), která nevypadá úplně jako tradiční hrdina Link. Ani není jasné, jakého pohlaví střelec s lukem je... Zda půjde o třetí linii v sérii, nového protagonistu nebo jen byl představen nový vzhled Linka nikdo z Nintenda říct nechce.