Zpět na článek

Diskuze: Trh v křeči: kupte si hru podruhé

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Ursus
Ursus
Level 1 Level 1
2. 4. 2011 06:53

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Lady Stardust: Nejlepší překlady her prochází také korekturami a dělají je nikoli "každí amatéři". Nevím, proč zmiňuješ tragický ME2, já mluvil o těch nejlepších překladech, ne o překladu, který byl tak hrozný, že po bleskové korektruře jsme v něm našli přes 500 chyb, přičemž jsme rezignovali na chyby ve stylistice, pokud nebyly opravdu do očí bijící, a nakonec stejně bylo opraveno asi 150 - 200 nejtěžších blbostí typu autoři.

Ano, každý zvládne po jazykové stránce každý překlad Bibli, vždyť říkám to totéž, problém je ve smyslu toho textu. Ono Halasovu poezii taky dokáže přečíst každý, ale něco v ní najde jen někdo.

Lady Stardust
Lady Stardust
Level 1 Level 1
1. 4. 2011 23:09

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Ursus: nejsou, protože ty narozdíl od "profesionální" lokalizace prochází nějakou korekturou, nedostane se k tomu každý amatér a hlavně se prostě nemůže stát, že by tam byla nesmyslná slova a slovní spojení, protože by si ten dotyčný nehledal k čemu to vůbec překládá (viz třeba platidlo zvané "autoři" v Mass Effectu 2 :)). Špatný knižní překlad se pozná v hloupé stylistice, ale ne v očividných nesmyslech nebo i hrubkách tak jako v "profesionální" lokalizaci.

A přinejmenším průměrně inteligentní člověk zvládne jakýkoli starší překlad bible, takže tohle byla popularizační snaha, aby to ti mladí lidé četli a neodložili rovnou s tím, že se jim to hůř čte kvůli "nemoderní" češtině :).

dungeonmaster
dungeonmaster
Level 1 Level 1
31. 3. 2011 12:49

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@TeO: Tak remastrované hry. Ty s tím naděláš.

Dhatz
Dhatz
Level 1 Level 1
31. 3. 2011 07:40

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

on to snad nepochopil? né každý hrál hry jako BG&E, sice si je může stáhnout a čumět na starou grafiku, ale tím spíš nehcápu proč není HD remake na PC.

Ursus
Ursus
Level 1 Level 1
31. 3. 2011 06:18

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@GRGL: Chraň Bůh předělávat Planescape do 3D. :) Ještě jsem neviděl 3D grafiku, která by snesla něco tak chaotického a nepravoúhlého jako je Sigil.

Lady Stardust
Lady Stardust
Level 1 Level 1
30. 3. 2011 19:46

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

no dojemné to bylo :) ondřej švára se svým bohem quakem nezvládl hrát system shock, protože ta hra vyžaduje od hráče, aby dával pozor :).

Fun-1-k
Fun-1-k
Level 1 Level 1
29. 3. 2011 13:30

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Zrovna tuhle jsem si na Steamu koupil Armed and Dangerous na základě článečku z ABC před cca devíti lety.
BTW Planescape Torment si chci taky koupit. Pokud je to opravdu tak úžasný, chci to mít taky. Ze stejného důvodu jsem si koupil trilogii Falloutu, hrál jsem F1, zhruba po 10 hodinách herní doby jsem ale vyšel z radioaktivního kráteru a od té doby jsem furt chcípal. A to jsem se Rad-Xem docela nadopoval a RadAway jsem smlsnul poté všecko. A poté, co jsem si koupil Fallout 3, nechápu, co se fanouškům série nelíbí na V.A.T.S.. Původní Fallout se taky hrál tahově na akční body. I když je pravda, že v příběhu je F3 docela lineární. A užil jsem si skvělý retro feeling a nadupanou hudbu s Alien Shooterem 2 z LDVD.

Zitron
Zitron
Level 1 Level 1
29. 3. 2011 12:39

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Zajímalo by mě, zda jste (autor článku) Fallout hrál už někdy v minulosti a nedávno "vystřízlivěl" a nebo to byl první pokus. V nějakém starším h-podu někdo zmiňoval jak pustil Fallout k vodě aniž by byl schopen najít vesnici mezi valutem 13 a 12, což je spíš zmatení, nebo otrávení zabíjením krys, když se dá odejít z boje. Má to souvislost? Jinak já třeba první dva Fallouty hrál těsně před ohlášením trojky(Besheda) a jedničku jsem naprosto unešený dohrál třikrát. Je pravda že System Shock je už hodně prkenný ovládáním ale dvojku bych doporučil každému. Stejnětak jsem loni o vánocích hrál Deus-ex, který taky vypadá jako by ho měla kráva v hubě, ale byl to zážitek jaký z dnešních her neznám. Dobré adventury jsou už vůbec nezničitelné, byť si myslím, že je ten žánr zbytečně sešněrovaný (doporučuju STtng:Final Unity). Je tu důvod zahrát si těch pár výjmečných her, které nic nenahradilo a pokud ano tak už jsme to hráli a je nám to málo. :)

@sstrider: 3D bohužel vyžaduje od vývojářů spoustou práce naúkor pižlání herních mechanizmů. 2D je přátelštější prostředí.

@aqwarty: Přesně! Co třeba FullThrottle? Nacpat tolik atmosféry do 3d kde navíc není kontrola nad tím co hráč uvidí prostě nejde.

sstrider
sstrider
Level 1 Level 1
29. 3. 2011 10:30

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Pro koho je určeno retro?
Mně je 37 let, když jsem s hraním začínal ("chudý student"), tak nebyla možnost si originálky kupovat (AMIGA rules), a dobře si pamatuji, jak jsem nad některými hrami slintal a snil. Jak šla doba, tak jsem si pořídil PC, pak druhé, pak notebook, abych zjistil, že mnoho nových her nestojí za nic. Chápejte - mám peníze, ale v obchodě s hrami si nemůžu žádnou vybrat.

Dnes už je doba o něco lepší, pokud si chci zahrát nějakou novinku, v HD, tak mám PS3 s Borderlands (akční relax), ale na hraní poctivých her jsem si koupil netbook. Ono hrát hry ve VGA rozlišení na 19 palcovém monitoru jaksi není ono.
Takže díky www.gog.com se vracím ke hrám, které i pamatuji z mládí, a hratelnost (alespoň u RGP) je stále velice vysoká.
Samozřejmě, že už nikdy nebude ta mánie, jako byla za časů Excalibru, kdy všichni hráli Ishar, Beholdery, nebo Doom a nic jiného.
Ale proč nehrát dobrý remake, na Titanic se také chodilo po tisících, i když to byl jen "remake", ne?

aqwarty
aqwarty
Level 17 Level 17
29. 3. 2011 09:02

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Souhlasim se styxxem. Zrovna jsem chtel napsat, ze autor si v clanku odporuje. Ale zjevne jsem az druhy. Krome toho, me pobavilo, ze ke vsemu ani nevi co pise, viz prispevek Marcuse.de.tycho.

Ursus
Ursus
Level 1 Level 1
2. 4. 2011 17:40

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Lady Stardust: V každé množině lze najít minimum a maximum dané množiny. ;)

Lady Stardust
Lady Stardust
Level 1 Level 1
2. 4. 2011 11:47

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Ursus: ve videohrách slova "nejlepší" a "překlad" nejdou dohromady :)

Ursus
Ursus
Level 1 Level 1
1. 4. 2011 12:50

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Lady Stardust: Tak si vem popkulturní fantasy knížky. Překlady těchhle blafů jsou horší než leckterá hra. Ale neřešíme snad úroveň, to jsme se dostali trošku někam jinam.

_TeO_
_TeO_
Level 1 Level 1
1. 4. 2011 09:21

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Ursus: Měl jsem na mysli právě ty překlady. U české literatury předminulého století se mění jen ta gramatika, což nemá na výsledek moc velký vliv.

dungeonmaster
dungeonmaster
Level 1 Level 1
31. 3. 2011 10:27

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@aqwarty: Je to snaha zamyslet se nad důvodem proč se poslední dobou roztrhl pytel s remaky starých her. O tom je ten článek.

aqwarty
aqwarty
Level 17 Level 17
31. 3. 2011 07:24

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@dungeonmaster:
A o cem teda je? Krome toho, ze si odporuje a vlastne ve vysledku jo to jen canc do vetru...
Ale treba jsem prehledl tu hlubokou myslenku, Enlighten me.

dungeonmaster
dungeonmaster
Level 1 Level 1
31. 3. 2011 07:03

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Lady Stardust: Tak o tom ten článek opravdu není.

Ursus
Ursus
Level 1 Level 1
30. 3. 2011 19:52

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Rastm4N: Já se přiznám, že jsem nečetl celou diskusi, takže mi uniklo, co psal N0ne. Ta myšlenka, jak ji prezentuješ, má logiku a v zásadě plně souhlasím s tím, co tím chceš říct. Ale pokud jde o ty samotné knížky, tak je to vlastně stejné jako s těmi hrami - jsou knihy, které ani dneska nestačí převést do HD, jejich kouzlo je dávno pasé a out. Je nutné si uvědomit, že máme pocit, že z toho 19. století a podobně nám toho zůstalo velmi hodně, ale ve skutečnosti je to jen maličké plivnutí, jsou to vlastně přesně ty "nesmrtelné klasiky", o kterých mluvíš. Vem si, že z jednoho desetiletí 19. století nám vyleze třeba 20 kanonických knih, které opravdu neutrpěly tím převodem do "HD". Řekl bych, že v jednom desetiletí dneska bychom těch 20 her, které by to snesly, asi taky našli. Ale to už se přeme víc o ty knihy než o to, co jsi tím chtěl demostrovat, takže toho nechám, protože jak jsem řekl, s tou myšlenkou, že některé hry lze převést do HD a budou pořád fajn a jiné to nezachrání, protože zůstanou najednou pořád stejné a dávno překonané mechanismy, bez výhrad souhlasím.

Rastm4N
Rastm4N
Level 1 Level 1
30. 3. 2011 09:22

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Pár poznámek: Za prvé, přirovnání s knížkami mi nepřijde zrovna adekvátní už jen proto, že v knihách zohledňuješ pouze jediný dvojaspekt: příběh a myšlenku. Jakkoliv se budeš snažit, myšlenka ti, pokud je kvalitní, nezestárne, stejně tak dobrý příběh. Ve hrách k tomu musíš přiřadit spoustu dalších věcí, což je právě to, co se rozvíjelo. Za druhé: jak tu bylo zmiňováno, tak HD remaky jsou opravdu spíše pro lidi, co prostě tu "klasiku" chtějí vyzkoušet, stejně tak je velice platný argument s úpravou pro moderní systémy. Kdyby tak něco obdobného fungoval např. pro SystemShock 2 (třeba je, nezjišťoval jsem), kde bych mohl hrát i bez toho, aniž by mi hra ničila savy. Na druhou stranu se ale bavíme o absolutních herních klasikách, hrách, které budou jednou v učebnicích. Pointa kritiky HD je podle mě spíš v tom, že HD předělá "feeling" z původní hry a zůstanou jen zastaralé herní mechanismy, kdežto ten pocit toho pravého "jako tenkrát" vymizí. A můžu potvrdit, že naskočit dneska do Falloutu 1+2 nebo původních Baldurů je obtížný krok, když jsme vlastně přivykli moderním přístupům. Fanouška s láskou k té dané hře to neodradí, zatímco nově příchozího to odradit může.

_TeO_
_TeO_
Level 1 Level 1
30. 3. 2011 07:12

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Fun-1-k: Pokud si to dobře pamatuju, tak se musíš nadopovat ještě před tím, než sesoutpíš do kráteru. Pak už je podzě.

Aminux
Aminux
Level 1 Level 1
29. 3. 2011 14:05

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Tak nevím co tím chtěl autor říci. O Švára píše většinou solidní články, ale tady se mu to nějak vymklo. Připadá mi to jako takové intelektuálské rádobyfilosofování.
Staré hry, neříkám, že všechny, mají stále co říci. Třeba takový Transport tycoon. Ten se dá hrát pořád. Dneska letí Angry birds. Kdo zná Worms, tak z toho zas tak vyplesklý nejni. Já si raději zahraju původní Wormsíky.

sstrider: Hry zabíjí spíš vydavatelé.
Pamatuji si doby před 3d. Byla to doba plošinovek, hopsaček a adventur. 3d přineslo změnu. Hrát pořád plošinovky a hopsačky ja taky nuda. Toto prosím berte s nadsázkou.

Deadmann
Deadmann
Level 1 Level 1
29. 3. 2011 13:01

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Nechápu co se v článku snažíš sdělit. Důvody pro remaky starejch her jsou jasný, nikdo ti je zdarma dávat nebude protože na ně vlastní práva a stejně tak ti je nikdo nenutí. Klidně si hraj ten novej bugr a starý hry ignoruj, to je zase tvoje svaté právo

sstrider
sstrider
Level 1 Level 1
29. 3. 2011 11:23

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

3D, s jistou nadsázkou, zabila hry.

aqwarty
aqwarty
Level 17 Level 17
29. 3. 2011 10:51

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@sstrider: Naprosty souhlas. Opet jsem dohral BG2 a chystam se na Planetscape.

Fascinuje mne, kdyz to ctu podruhe, ze autor nejdrive nadava, ze hry typu BG2 je zhovadilost prodavat na gog, ze je to remake ze stareho zeleza, ktery nikdo hrat nebude a mel by tam zustat. A pak s plnou hubou a pompou rekne, ze neni lepsi hry nez RT2? To si to po sobe ani neprecetl?

dungeonmaster
dungeonmaster
Level 1 Level 1
29. 3. 2011 09:17

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

S tímto článkem se dá vlastně jenom souhlasit.

Reklama
Reklama