Trailer na The Game Awards vyjde vývojáře až na milion dolarů
Zveřejnění tříminutového traileru na The Game Awards má vyjít na více než jeden milion dolarů. Vývojáři kritizují také systém vstupenek.
- Tříminutový trailer na letošních The Game Awards má vývojáře vyjít na více než 1 milion dolarů.
- Ozývá se i kritika ohledně dostupnosti lístků pro vývojáře.
- Podle anonymních zdrojů dostane každé studio pouze dvě vstupenky.
Dva anonymní zdroje sdělily serveru Kotaku, že prostor pro tříminutový trailer na The Game Awards nyní stojí přes jeden milion dolarů (20,7 milionů korun). Má jít o dvojnásobek ceny, kterou údajně vývojáři platí za uvedení stejně dlouhého videa na Opening Night Live, další show pořádané Geoffem Keighleym.
Zda se tyto sazby vývojářům a vydavatelům vyplatí, je otázka, na kterou mohou odpovědět jen oni sami, ale je známo, že Geoff Keighley rád nabízí bezplatné umístění pro velká oznámení a tu a tam i pro nějaké nezávislé tituly.
Za zmínku také stojí, že částka 1 milionu dolarů, se týká delších trailerů, přičemž ty kratší vyjdou levněji. Údajně se cena za tříminutový spot během pořadu Opening Night Live 2025 pohybovala okolo 500 000 dolarů, za 30sekundovou reklamu 150 000 dolarů a za minutovou reklamu 210 000 dolarů. Přesto jde pro malá studia o vysoké částky, propagaci si tak často dovolit nemohou.
Kontroverzním je i omezená možnost účasti pro vývojáře přímo na slavnostním večeru. Podle několika vývojářů z menších nezávislých i AAA studií, kteří si přáli zůstat v anonymitě, nabízí Game Awards nominovaným studiím pouze dvě vstupenky na ceremoniál, uvádí server Kotaku. Značné množství vývojářů si pak má vstupenky kupovat za ceny pro veřejnost (tedy okolo 300 až 700 dolarů za vstupenku), navíc bez garance toho, že budou sedět u sebe.