Tekken 8 jako první v sérii nabídne crossplay. Původně měl dojít i do sedmého dílu, přístup Sony a Microsoftu ovšem změnu nedovolil
i Zdroj: Bandai Namco
Novinka Tekken 8 jako první v sérii nabídne crossplay. Původně měl dojít i do sedmého dílu, přístup Sony a Microsoftu ovšem změnu nedovolil

Tekken 8 jako první v sérii nabídne crossplay. Původně měl dojít i do sedmého dílu, přístup Sony a Microsoftu ovšem změnu nedovolil

Patrik Jelínek

Patrik Jelínek

10. 4. 2023 09:45

Společnost Bandai Namco nás v posledních týdnech zásobila celou řadou upoutávek na Tekken 8, takže kdo chtěl, mohl se hry alespoň takto nabažit. Nicméně, jak už to bývá, některé detaily stále unikaly. Režisér hry a producent série Kacuhiro Harada si proto dal na Twitteru nyní tu práci, aby odpovídal na zvídavé dotazy fanoušků.

Reklama

  • Tekken 8 bude mít v rámci série poprvé cross-platform multiplayer 
  • V rámci vyjádření na Twitteru to potvrdil režisér hry a producent série Kacuhiro Harada

Dvě zásadní informace, které vývojář prozradil, jsou spojené se síťovým kódem a crossplayem – jinak řečeno s podporou tzv. rollback netcode a možností hrát s hráči napříč PC, Xbox Series a PS5. Harada také (velice svérázně) říká, že důvodem, proč tyto funkce Bandai Namco nikdy dříve nekomunikovalo, bylo jednoduše to, že podle něj jsou již u bojovek prostě považovány za normu. Kdyby je tak měli komunikovat jako výsadu, nedávalo by to podle něj smysl smysl.


Rollback netcode

Rollback netcode je způsob řešení problémů se vznikající latencí (zpožděním) online videoher, specificky bojovek. Latence zde znamená, že akce, kterou provedete na svém ovladači nebo jiném ovládacím zařízení, není vykreslena na obrazovce okamžitě, ale až po chvíli, kdy ji obdrží i váš soupeř. To může způsobit frustraci a ztrátu kontroly nad hrou. 

Rollback netcode se tedy tomuto nešvaru snaží předejít. Jeho řešením je to, že oba hráči vidí na svém zařízení vlastní akce jako tzv. lokální (téměř bez zpoždění) a akce soupeře jako vzdálené (s možným zpožděním). Každé zařízení také současně “předpovídá”, co bude soupeř dělat dál, a pokud se předpověď shoduje s tím, co skutečně udělal, hra probíhá normálně. Pokud se předpověď nicméně neshoduje, hra se v nepostřehnutelném momentu vrátí do správného stavu. Rollback netcode tak umožňuje hrát online bojovky s pocitem rychlosti a odezvy, jako byste hráli na stejném zařízení, a některých případech také dokáže vyhladit trhání obrazu způsobené špatným připojením. 


Pokud se nicméně přesuneme k dalšímu, zjistíme, že nejde o vše, co slavný vývojář řekl – ačkoli jak můžete vidět sami, mimo hodnotných informací si neodpustil ani pro sebe obvyklou jízlivost. Harada také totiž dodal, že Tekken 8 bude uveden s "mnohem více" postavami, než jaké nabídne Capcom – což zřejmě znamená Street Fighter 6. Za předpokladu, že má na mysli právě tuto hru (což z kontextu zřejmě ano), znamenalo by to, že Tekken 8 bude mít při uvedení více než 18 bojovníků, což je počet, s nímž je potvrzena právě bojovka Capcomu.

Harada se nicméně také krátce otřel o minulost série jako takové. Ve svém krátkém příspěvku se totiž trochu opřel i do Sony a Microsoftu, když poznamenal, že právě crossplay chtěl zavést už u minulého Tekkenu 7, ale že někdejší postoj obou společností byl v této věci skutečnou překážkou. 

Reklama
Reklama

Související články

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama