Stray využije druhého z devíti kočičích životů. Ten další vloží do animované adaptace
i Zdroj: BlueTwelve Studio / Annapurna Interactive
Stray Novinka Stray využije druhého z devíti kočičích životů. Ten další vloží do animované adaptace

Stray využije druhého z devíti kočičích životů. Ten další vloží do animované adaptace

Patrik Jelínek

Patrik Jelínek

6. 9. 2023 10:10

Přestože je počet chystaných herních adaptací v současnosti asi vyšší než kdy dříve, jejich počet dále neúprosně roste. Jako jev to dokládá to, když pohlédneme do posledních měsíců tohoto roku. Jen za letošek došlo totiž na oznámení hned několika větších adaptací, včetně filmu podle hry Slime Rancher, seriálu podle rogue-like hry Dead Cells nebo také seriálu podle adventury Syberia. Nejnovějším přídavkem je pak loňské Stray, kde adaptaci známého titulu zmínil magazín Entertainment Weekly. Ten oslovil přímo vydavatele hry Annapurna, který má zájem s respektem zpracovat původní námět.

Reklama

  • Loňské Stray se stává nejnovější hrou, kterou čeká také filmová adaptace
  • Snímek nabyde podoby animáku a bude sledovat stejné motivy jako hra
  • Na jeho tvorbě dělá interní studio vydavatele hry, Annapurna Animation

Oblíbená kočičí adventura studia BlueTwelve, která loni vyšla na PC a PS5, než se před pár týdny rozhodla podívat i na Xbox, se dočká nyní vlastního animovaného filmu. Za projektem stojí vlastní studio vydavatele hry Annapurna (Annapurna Animation), které je podepsané za letošním animákem Nimona.

„[Stray] je hra o tom, co nás dělá v jádru lidmi, a to i přesto, že v ní zároveň žádní lidé vlastně ani nevystupují,“ řekl k oznámenému projektu Robert Baird ze studia Annapurna Animation. „Je to kamarádský příběh o kočce a robotovi, kde se také ukrývá tak veselá dynamika, že je to vlastně i komedie… Myslím, že i to je jeden z důvodů, proč byla hra tak neuvěřitelně populární [spolu s tím], že vidíte svět z pohledu roztomilé kočky. 

Baird dále uvedl, že se tým animátorů už nyní pokouší zachytit ono více emotivní pouto, o které se pokoušela hra a dále jej posílit. V rámci povídání naznačil, že se jako tvůrci filmu budou daleko víc soustředit na pozitivní emoce, kdy užil i termín „hopepunk“ jakožto klíče k vyprávění příběhu. 

Hopepunk, pokud nevíte, je specifický žánr fikce, který v zábavním průmyslu vznikl jako antiteze grimdarku. Grimdark je, jak už je asi známo, žánr, který je primárně zaměřen na absolutní dystopii, amoralitu a násilí, kdy tradiční díla v hopepunku jsou zase přirozený opak. Jsou o postavách bojujících za pozitivní naladění, laskavost a pozitivní reakci, kdy nejvíc vhodná forma řešení je vždy pozitivní jednání a celkový optimismus.

Toto pozitivní naladění budeme i ve filmu podle Barda sledovat právě ve vztahu k lidstvu, které bude stejně jako ve hře absentovat. Nicméně, jak se také ukazuje, prozatím nevíme, kdy toto zažijeme. V současnosti není totiž přiblíženo, kdy by se celá adaptace mohla objevit v kinech či na streamovacích službách, nebo to, kdy ukáže cokoli ze svého obsahu. 

Naopak, co řečeno bylo a je to jisté, je to, že se Annapurna Animation nyní dívá i po dalších možných adaptacích. Spoluředitel tohoto studia Andrew Millstein na toto téma ostatně uvedl, že aktuálně procházejí další úspěšná vydání mateřské společnosti, kdy Stray vybrali jako první, jelikož je nesmírně populární.

„Lidé se do her zapojují z různých důvodů a myslím, že pro nás v Annapurně, kde pracujeme s různými kreativci, je velká záhada odhalit právě tyto důvody,“  řekl v rozhovoru Millstein. „Nejdříve je tu vždy otázka: Co je na této určité hře zrovna tak populárního? A pak přichází dotaz, jak to ještě převést do delšího příběhu, který je jednak neuvěřitelně ohleduplný ke hře i k divákům, ale zároveň je hodný i filmu? Právě tento proces je vždy součástí výzvy.“ 

Reklama
Reklama

Související články

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama