Zpět na článek

Diskuze: Spore

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

RadimCechak
RadimCechak
Level 1 Level 1
8. 9. 2008 18:05

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

lidi prosim nevite jak se v te druhe fazi sprateluje tancite??? vubec nevim kdy to mam mackat

ElDoRado1239
ElDoRado1239
Level 1 Level 1
8. 9. 2008 18:25

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@RadimCechak Hele, zajdeš k někomu, dáš si přátelskej postoj a klikneš na něj - tím navážeš kontakt. On pak začne něco dělat (zpívat, tančit, předvádět se nebo pózovat) a ty musíš udělat to stejné, co on. Takže on začne tančit, ty taky klikneš na tančení. On začne zpívat, ty taky. A vždycky odpovíš jen jednou, ne že bys to zběsile mačkal, dokud nezačne dělat něco jiného. Načasování jinak myslím moc vliv nemá, prostě jakmile on začne něco dělat, tak to zopakuj, nic víc.

A zkontroluj si, jestli máš danou schopnost vůbec. Některý nohy nejsou k tančení, ale třeba jen ke skákání. To samé pro ostatní schopnosti.

ElDoRado1239
ElDoRado1239
Level 1 Level 1
5. 9. 2008 13:49

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

A mě to zase přijde, že jsi ji místy vyčítáš něco, co moc nechápu. Mám na mysli dvě věci - "právem" očekávanou edukativnost a absenci složité hratelnosti.
Edukativnost nemůžeme čekat snad od žádné mainstreamové hry ( například Colobot byl edukativní až na půdu, zábavný - ale kde je mu dnes konec ) a upřímně, ani mi to nevadí. Už když vyšel Creature Creator, bylo jasné, že ve Spore budou bydlet potvůrky naprosto nereálných tvarů, dimenzí a s tím spojenými dalšími vlastnostmi. Opravdu by byla hra lepší, kdyby byla ona simulace evoluce byla daleko podrobnější a hratelnost by se víc podřizovala realitě...?
A k té složíté hratelnosti... ano, dobře, některé věci jsou hodně zjednodušené, ale copak Sims měly složitou hratelnost? Místama mě hra zaměstnávala tak, že jsem tak tak stíhal, natož aby byla hratelnost ještě složitější. Navíc má být přístupná širokému publiku - nám, holkám, děckám, rodičům a snad i některým hi-tech prarodičům. :)

Spore rozhodně není poměrně špatná a nezábavná, to rozhodně ne. Jen možná někomu nebude na 100% vyhovovat.

P.S. Nějak jsem si na to vzpomněl - když jsi dal Supreme Commanderovi v Levelu 8/10, napsal jsi do Proti, že chybí ve hře humor. Do dnes nechápu, co tím bylo myšleno, copak u Total Annihilation se někdo smál? A měl by vlastně? :D

Slipknot4ver-Rasputin
Slipknot4ver-Rasputin
Level 1 Level 1
8. 9. 2008 05:58

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

souhlas+kvalitní eldoradovi ..,máš pravdu..ta hraje je asi skoro"dokonalá"..,ale neni pro všechny.Přesně lidi který si libujou v editorech..a upravach kde jakejch objektů si zazij nirvánu..,ale třeba já zas až tak všechno upravovat nemusim..Spore jsem hrál asi ,3 hodiny..a bavil jsem se v tom jezírku..na souši už mě to přesalo bavit:( Možná je to i tím ,že prostě mi nikdy tento styl (the sims2 atd.) nesedl..,ale myslim,že Spore má budoucnost zvlášt jestli jak jsi naznačil budou další datadisky + lidská tvorba atd.myslim,že blogeři by neměli na svých herních blocích spore zatracovat..myslim,že recenzent by měl vnímat hru jako celek a hlavne ji hodnotit podle toho jaká je a jeho názor napsat ,ale neměl by se jím nechat ovládat nebo se opět pletu?^^

ElDoRado1239
ElDoRado1239
Level 1 Level 1
8. 9. 2008 14:11

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Slipknot4ver-Rasputin Datadisky stoprocentně budou - už se i zhruba ví, co by mohlo být v tom prvním. Není tu totiž možnost z té vody vůbec nevylézat a být civilizace vodní. No a Will Wright řekl, že o vodní civilizaci rozhodně nepřijdeme, což mi přijde jako jasné vodítko. :)

A plně souhlasím s těmi blogy a chrlením síry na Spore... pánové, mě se nelíbí hiphop. To mám zakládat blogy o tom, jak je hiphop špatnej? Někomu se líbí, tak jim to nebudu kazit. Od začátku vám mohlo být jasné, že to bude hra pro hračičky, nevím co od toho vlastně kdo čekal - simulaci života na atomární úrovni s makromanagementem celé planety a potom i třeba půlky galaxie...?

Chápu, že se hra někomu nelíbí. Ale to je jako kdyby hráč tahových strategií nadával na simulátor F16, že ho nebaví. Alespoň mě to tak přijde. Kdyby vzali dejme tomu C&C a nové pokračování by bylo kompletně překopané a vypadalo by asi jako Spore, chápu, že budete zuřit, "zmršili" vám sérii. Ale Spore byla taková už na začátku a je taková i dnes.

Markwy
Markwy
Level 1 Level 1
8. 9. 2008 15:47

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Slipknot4ver-Rasputin Ano, musim uznat, ze editory JSOU ÚŽASNÉ, nijak netvrdím, že ne...Ale od Maxisu jsem vážně nečekal, že z prvních čtyř fází vytvoří de facto minihry a z té poslední pak silně průměrný vesmírný simulátor, kde mě navíc zpočátku dosti štvaly příliš dlouhé texty (nebyly nikterak dlouhé, ale prostě ve Spore jsem je nečekal a štvaly mě :)) a později samotný fakt, že se vlastně jedná o úzce zaměřenou hru. Vesmírné simulátory nemám rád, nebaví mě... V hromadě hvězd a planet se ztrácím a nebaví mě lítat a prohledávat barevná světýlka, jestli na nich náhodou něco nenajdu, tohle není nc pro mě a nejspíš to i ovlivnilo můj celkový názor na hru, na druhou stranu ale myslím, že lidí, jako jsem já bude určitě i více, a že vrchol hry v podobě vesmírné fáze zkrátka neocení...

Lykantrop
Lykantrop
Level 1 Level 1
6. 9. 2008 10:55

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Procetl jsem uz furu recenzi a i kdyz jsem hru jeste nehral, vychazi najevo smutna pravda : kdyz si odmyslime ten super namet evoluce, tak ciste jako HRA=hrat si , bavit se, to neni tak dobre, jak jsme asi vsichni doufali. Mozna vyjdou nejake patche, mozna dodela spoustu zajimavych veci sama komunita, ale to co ted vydali neni to prave orechove.

teclado
teclado
Level 1 Level 1
6. 9. 2008 11:31

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Lykantrop Neví nevím, mě to hodně baví, je to pecka.

ElDoRado1239
ElDoRado1239
Level 1 Level 1
6. 9. 2008 14:12

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Lykantrop Pleteš se - hraju hru už druhej den skoro tahem a věř mi, baví mě to, nehraju to z donucení. :)

Jsem už docela dlouho ve vesmírné fázi a ano, je sice pravda, že tě často volají k nějaké tvé vlastní planetě, kterou napadli piráti... jenže - stačí si neudělat kolem sebe tucet nepřátel a najednou těch útoků moc není, akorát se občas vynoří piráti, ale to je otázka vteřinky.
Důležité je poznamenat, že cestování po galaxii je takřka instantní - prostě klikáš na hvězdy a loď k nim zaletí, není to cestování typu Freelancer, celé svoje impérium obletím během pár vteřin. Navíc jsem už hodněkrát nechal útok útokem a planeta se ubránila sama, nehledě na to, že později se dají dokoupit obranné budovy pro větší samostatnost kolonie.

A že se nic neděje? To není vůbec pravda, teprve teď jsem pořádně začal terraformovat a pohled na ohnivou planetu plnou síry, jak láva tuhne a mění se na zeminu, jak se tvoří jezera a celá ta planeta se mění... je to paráda. Mám zatím jen zlomek všech možných nástrojů - a jsem si jistej, že datadisky přinesou tunu dalších věcí. Už teď je tu toho ale hodně.

Jako nedodstatek bych bral zatím tak dvě věci - kolonie mají maximální kapacitu koření a musí se z nich ručně sbírat (pokud nemáš obchodní cestu) - což znamená přiletět na hvězdu (to je ok), přizoomovat na planetu (to už je pár krátkých, ale otravných chvil navíc) a naložit náklad. Kdyby šlo sbírat koření přímo z hvězdné mapy, bylo by to super.
A druhá výtka se týká toho, že mi Spore nějak moc nestahuje nový obsah - musel jsem si tam naklikat náhodné Sporekanály, aby se mi nastahovaly příšerky a podobně. Ovšem preferoval bych něco jako tlačítko "Stáhnout 100 náhodných věcí", nebo tak.

Kromě toho jsem ale zatím nenarazil na nic, co by mi nepřišlo super. Jasně, styl hry nemusí sednout každému - JE to pro hračičky, konec konců. Ty to však bude bavit náramně.

Slipknot4ver-Rasputin
Slipknot4ver-Rasputin
Level 1 Level 1
6. 9. 2008 13:37

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Lykantrop lykane ,možná jsem natvrdlej ,ale nepochopil jsem úplně kam tímhle příspěvkem míříš?nemohl bys mi to prosím trochu nastínít?ano,taky jsem tuto hru ještě nepřehrál.

myths.creator
myths.creator
Level 1 Level 1
6. 9. 2008 08:33

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Vsechen ten "nedostatek edukativnosti" a "nedotazenost evolucnich fazi" plyne z mylneho predpokladu, ze Spore ma byt simulatorem evoluce. Nic neni vzdalenejsi pravde. Spore je prinejlepsim simulatorem Inteligentniho Designu TM, avsak v podstate jde "jen" o zjednodusenou Civilizaci, kde je uvodni filmecek o vyvoji zivota na Zemi rozveden do nekolika miniher.

Skutecnym problemem Spore je, ze hlavni vesmirne-pruzkumne-expanzni cast neni dobre navrzena a vybalancovana, takze je hrac od pruzkumu vytrhovan pribehovou linkou a hra ho navic nuti pri tom vsem dal managovat civilizaci, coz se s jednou lodickou proste neda. To vse nejspis ze strachu autoru, aby hrac tak brzy nezjistil, ze poletovani od planety k planete je vlastne porad o tom samem a nic prekvapiveho uz se ve hre dit nebude.

"Simulator evoluce", ktery by skutecne pracoval s funkcnimi vazbami zivot<->prostredi, by byl samozrejme mnohem zajimavejsi, ale je treba vzit v uvahu, ze
a) v soucasne dobe ho nelze naprogramovat, tim mene ve forme hry
b) hrac by zaujimal mnohem pasivnejsi roli a byla by omezena jeho kreativita
c) produkt by nemel sanci se prosadit u Sims-hracu, coz je v tomto pripade primarni cil distributora

Slipknot4ver-Rasputin
Slipknot4ver-Rasputin
Level 1 Level 1
8. 9. 2008 05:08

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

to je ted,ale vážně hrozná mánie -.-

Jan.Jires@gmail.com
Jan.Jires@gmail.com
Level 1 Level 1
24. 9. 2008 08:59

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Spore je geniální hra, která má jediný problém. Marketing z ní udělal mainstream. Přitom je to hra, která zdaleka není pro všechny a spoustu hráčů s ní může mít problémy. Je to totiž tak experimentální a nekonvenční dílo, že se až divím, kolik peněz se do toho EA rozhodla nalít. Průkopnické počiny mají samozřejmě problém s tím, že je velká část konzumentů nepochopí. Na druhou stranu už i velkým distributorům začíná být jasné, že se blíží doba, kdy nebude hře stačit výjimečná grafika. Snaha vývojářů se bude muset stočit směrem ke hratelnosti. Spore je jen předzvěstí budoucnosti.
Všechny fáze jsou fascinující. Objektivně nejslabší je fáze čtvrtá, naopak velmi zbožňuji fázi kmene (což je asi jediný bod, ve kterém se názorově rozcházím s ElDoRado1239). Je to ale něco jako zajít na Olymp a hodnotit, který z bohů je větší borec, nebo borkyně.

www.SKACE.cz
www.SKACE.cz
Level 1 Level 1
8. 9. 2008 04:22

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Taky přihazuju svůj velečlánek... http://www.kulturakriplu.net/2008/09/spore-zklamn.html
EA KURVÍ HRY A SPORE JDE V ČELE....

ElDoRado1239
ElDoRado1239
Level 1 Level 1
8. 9. 2008 05:11

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@www.SKACE.cz Hele, neurážej moji milovanou Spore, jo ?! :))

teclado
teclado
Level 1 Level 1
8. 9. 2008 06:26

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@www.SKACE.cz Jediná kurva jsi tu ty!

Thinuviel
Thinuviel
Level 1 Level 1
12. 9. 2008 07:36

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Já jsem teda od téhle hry čekala trochu víc. Zatím jsem sice nedohrála do fáze "vesmírné" takže ještě stále čekám, že mě hra něčím mile překvapí.
Zatím jsem si nejvíc užila druhou fázi, kdy člověk objevuje různý příšery a baví se tím jak vypadají....jinak ale nic moc :-( Myslím, že je to trochu škoda. Hra má výborný nápad a určitě by stálo za to trochu ji "zesložitit". Ale co si budeme povídat The Sims taky ve své původní verzi nebyly nic moc....ale pak přišli The Sims 2 a spousta datadisků, čímž se hra povýšila na úplně jinou úroveň.
Doufám tedy, že "páni programátoři" ještě zapracují a z téhle oddechovky udělají gamesku od které se nebudeme moci týdny a týdny odtrhnout.

Yojimbo
Yojimbo
Level 1 Level 1
8. 9. 2008 13:57

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Koukám, že se celostránková reklama dostala i sem na Hrej. Ty jo, připadám si tu jak na IGN.com. No holt z něčeho se žít musí :) Jinak recenze moc pěkná.

b.o.h.o.u.s.e.k
b.o.h.o.u.s.e.k
Level 1 Level 1
8. 9. 2008 18:17

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Yojimbo Jo ta reklama je fakt supr, ale nějak se mi nezobrazuje půlka webu...
Asi né každý používá Win a IE...

teclado
teclado
Level 1 Level 1
8. 9. 2008 18:57

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@b.o.h.o.u.s.e.k Jak pod XP a Vistama to jede v poho pod IE, Firefoxem a operou v poho a pod Xandrosem mi firefox ukazuje taky v pohodě.

b.o.h.o.u.s.e.k
b.o.h.o.u.s.e.k
Level 1 Level 1
9. 9. 2008 07:24

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@teclado Mě teda pod Linuchem s Firefoxem nee...

Markwy
Markwy
Level 1 Level 1
7. 9. 2008 19:42

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

1. fáze: Zábavná oddychová minihra
2. fáze: dětské RPG... chodíte po krajině a expíte různými způsoby
3. fáze: Age of Empires s barevnýma příšerkama a tanci
4. fáze: C&C :D Docela fajn zábavná část, zejména při vojenském rázu vaší hry... bohužel neskutečně krátká
5. fáze: WTF? Tohle má být vrchol hry? Létání z planety na planetu a hledání titěrných svítících příšerek v hustém stromovém porostu? Tak to ne...

Celkově nečekané zklamání... Prví dvě fáze mě bavily, je radost vidět svoji příšerku růst... Třetí část byla taky docela fajn, i když až nečekaně moc krátká... Čtvrtá fáze mě bavila asi nejvice, kdyby se trochu rozvedla, zabavila by mě na dost dlouho... Bohužel končí zase dost brzo... A pátá fáze? Totální zklamání, neustále mě někdo posílá někam, abych něco přines, kontaktoval nebo zničil... Nuda... Jediné kouzlo na Spore je tvoření příšerek, které je fakt super, jinak se spíš jedná o takový soubor miniher... Moje hodnocení? 6/10 ;)

Paulie.
Paulie.
Level 1 Level 1
7. 9. 2008 19:51

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Markwy Hra na jedno odpoledne, je to smutné, ale je to tak...

http://paulies.bloger.cz/

ElDoRado1239
ElDoRado1239
Level 1 Level 1
8. 9. 2008 05:10

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Markwy Vy jste fakt padlí na hlavu... neumíte to vůbec ocenit. :)

Já bych dal zfleku 10/10 a hraju to už čtvrté odpoledne - a pořád se královsky bavím.

ElDoRado1239
ElDoRado1239
Level 1 Level 1
8. 9. 2008 05:24

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Taky k tomu teda něco řeknu...

1.F - Graficky suprově zpracovaná minihra, která mě baví i naponěkolikáté
2.F - Chodit a prozkoumávat nové a pořád zábavné rasy, když jsou od hráčů, mrknout na popis a snad se i zasmát, když to dělal někdo dobrej. Ze začátku cejtit méněcennost oproti ostatním a postupně se škrábat v evolučním žebříčku výš - a pak všechny utancovat k smrti. :) Prozkoumávání krajinky, pozorování oblohy, měsíce (ke kterému víte, že za chvíli můžete letět, to mě fascinuje pořád), seženete si křídla a plachtíte si nad lesy. Smějete se srandovním jménům obyvatel (EA odvedla skvělou práci - jsou to velmi surrealistické názvy, ale mě sedí dokonale) a zvětšujete svou družinu, aby to více odsýpalo. Strávil jsem jen v téhle fázi X, možná XX hodin a nadělal si přes 300 spojenců, tak dlouho mi to vydrželo.
3.F - Dobře, nic extra, akorát hudba je fajn. Taky je to celkem rychle za námi. :)
4.F - To už je lepší. :D Konečně editor budov, těžení ve velkém a postupné ovládnutí planety. Ovšem i tahle fáze hraje takové... řekněme třetí housle, beru. Ani tahle není nejdelší.
5.F - Ano, to má být vrchol hry. Možná to nevidíte, nebo nechcete vidět... ale je tam tolik možností! Vzpomeňte si na Master of Orion, podobností je tam dost. Nebo možná spíš GalCiv. Nevím jak vás, ale mě hrozně baví už jen nacházet nové rasy s absurdními jmény i vizáží, vedení jednoduchých, ale většinou srandovních rozhovorů a obchodování ála třeba Freelancer je taky super samo o sobě. Pak je tu to prozkoumávání, prostě lítáte po vesmíru, koukáte na planety, hledáte inteligentní život, artefakty, nebo místo pro kolonie. Pak je tu samozřejmě terraforming - kapitola sama pro sebe. Nejdřív uzpůsobit podmínky na povrchu, pak přivézt organismy a ustálit první vrstvu ekosystému. Pak případně druhou a třetí. Plnit jednoduché mise, které neurazí. Nenadělat si moc nepřátel a být v klidu, nebo si nepřátele nadělat a pak lítat od planety k planetě a likvidovat nájezdníky. Tuhle jsem našel krásnou dvojhvězdu, nebo protoplanetární disk... nádherný okamžiky, který stojí za to a člověku se celkem i vryjí do paměti.

Čili - ve Spore můžete dělat strašně moc věcí a bavit se až až. Jen musíte být hračička (a snad jste věděli, do čeho jdete) a mít radost z oběvování. Pak si užijete hru jako já a nebude o žádné frustraci mluvit. Spore NENÍ hypersložitá megaomnisimulace všeho, je to tak-akorát složitá simulace života příšerek a vesmírného putování. Navíc přijdou jistojistě datadisky a hra bude čím dál tím pestřejší...

Ne, Spore geniální JE, jen možná ne pro některé z vás. Ale tak... JRPG snad taky nejdou pod nos všem, ne? A pro některé jsou modla. Tak je to i se Spore, někteří budou zapředsudkovaní a hru odhodí, ostatní si užijou něco, co nikdy předtím nemohli.

-Dexter-
-Dexter-
Level 1 Level 1
5. 9. 2008 12:38

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Trošku mi podle recenze přijde, že hra je poměrně špatná a nezábavná (Wrightův opus magnum by to nebylo i kdyby to bylo úžasné) jenom se, tebou tak očekávanou hrou, nechceš smířit s tím, že není moc zábavná a trošku si ji idealizuješ. Já jsem rád, že jsem od téhle hry nic nečekal. Dobrých by jich teď mělo vyjít víc než dost.

Reklama
Reklama