Spoluautora původního The Last of Us mrzí, že není v titulcích seriálu. Vyzývá k zakládání odborů
S postapokalyptickými hrami The Last of Us si obvykle spojujeme především scenáristu a ředitele vývoje Neila Druckmanna. Na prvním dílu se ale stejnou měrou podílel jeho kolega Bruce Straley, který později vedl také vývoj Uncharted 4. Studio Naughty Dog po vydání této hry opustil. Teď se pro LA Times rozmluvil o tom, co pro něj značka The Last of Us znamená.
- Jeden z ředitelů vývoje původní hry The Last of Us poznamenal, že není nijak zmiňován v titulcích seriálu
- Vyzývá v té souvislosti k založení odborů, aby byly lépe chráněny zájmy tvůrců her
Rozsáhlý text je v zásadě pozitivní a Straley v něm vzpomíná na první nápady a vývoj The Last of Us, které dodnes považuje za jednu z přelomových her svého života, ale i herního průmyslu. Kreativec si v něm ale zároveň postěžoval na to, že ho autoři seriálové adaptace vůbec nezmínili například v titulcích. Argumentuje, že se jako spoluautor námětu, konceptu i světa předlohy pod úspěch The Last of Us významně podepsal, a přišlo by mu fér, aby byl alespoň zmíněn.
Označuje to za další z mnoha křivd vůči tvůrcům, a pádný argument k rozšiřování odborových svazů v rámci herního průmyslu. To je velmi citované téma posledních let. Své odbory v poslední době založili třeba testeři spadající pod Activision Blizzard, aby mohli hájit vlastní zájmy a vydobýt si lepší pracovní podmínky.
LA Times připomínají, že je vztah mezi Straleym a Naughty Dog poměrně napjatý. Autor měl sice studio, kde pracoval přes 18 let, opustit kvůli vyčerpání kreativního drivu, dost možná ale rozchod neproběhl úplně v dobrém. Po čtyřech letech odpočinku v roce 2022 zkušený producent založil vlastní studio Wildflower, kde s novým týmem vyvíjí menší projekt.