Spec Ops: The Line Článek Spec Ops: The Line

Spec Ops: The Line

Erik Omar

Erik Omar

1. 1. 2012 23:00
Reklama

Pokračování stařičké série přichází po dlouhé odmlce s titulem Spec Ops: The Line, který se má - i přes svou budgetovou minulost - zařadit mezi tříáčkové tituly po bok klasik, jakou je např. akce Gears of War, ze které zároveň v mnohém čerpá. Na druhou stranu nechce být jen směšnou kopií a plánuje přinést i některé atraktivní novinky.

Epický comeback

Na Spec Ops: The Line pracuje vcelku neznáme studio Yager, ovšem s plnou podporou renomovaného vydavatele 2K Games. O produkční hodnoty tak strach mít nemusíme, což nám ostatně vývojáři již několikrát dokázali skrze nadupané ukázky. Rozpaky by tak teoreticky mohly nastat (ostatně jako u každé podobné hry) v oblasti scénáře, respektive příběhu. Tentokrát by nám však měla být i v této oblasti naservírována špičková kvalita, jelikož - jak se nechali slyšet sami tvůrci - právě kvalitní příběh inspirovaný dílem slavného britského spisovatele Johna Conrada, ční na vrcholu piedestalu jako jedna z hlavních priorit vývoje. Dalšími jsou samozřejmě hratelnost, ale také dynamická proměna počasí. Než však tyto konkrétní prvky prozkoumáme podrobněji, pojďme se v krátkosti seznámit s náčrtem oné rádoby kvalitní story .

Čeká nás Písek? Ne, Dubaj!

Děj se odehrává v alternativní realitě, v níž je vzkvétající město uprostřed středního východu – Dubaj, zasaženo řadou devastujících písečných bouří. Ty nakonec nutí veškeré „šejctvo“ uprchnout a americké speciální záchranné jednotky naopak vtrhnout do postapokalyptické megapolis. Právě vůdcem jedné takové jednotky, která se má starat o poklidný průběh evakuace, je i plukovník americké armády John Conrad (inspirace výše zmíněným spisovatel). Ten však po několika měsících přestane podávat hlášení, a tak Conrada i s jeho celým týmem označí na velitelství za mrtvé. Tedy až do chvíle, kdy zachytí slabý rádiový signál. Poté je do Dubaje vyslán záchranný tým Delta Force s kapitánem Martinem Walkerem, jenž má za úkol ztraceného důstojníka lokalizovat. Úspěšné splnění úkolu však narušují různí bandité, nevyzpytatelné počasí a především písek tak vlezlý, že je proti němu i největší drbna z ulice naprostá světice. K tomu všemu postupem hrou budeme v kanadách jmenovaného vojáka Matta odkrývat, že situace kolem plukovníka není úplně košér. Toliko k příběhu.

Moře písku, moře problémů

A teď zpět k atributu, které by měly dělat ze Spec Ops: The Line něco víc, než jen další generickou coverbased akci. Jde o dynamické počasí a s ním spojený realistický písek. Právě milimetroví štěrk má být nedílnou součástí hratelnosti; bude se sypat pod vámi, na vás, na vaše přátele i nepřátele, prostě všude a to tak, jak by se sypal i v reálném světě. V podstatě můžeme tvrdit, že nové Spec Ops by mělo být pro písek v posunu k větší uvěřitelnosti tím, čím bylo Far Cry 2 pro oheň.

Gears Ops

Na zlatavých pláních s dynamickým systémem písečných bouří, které v reálném čase mění mapu a vždy se objevuje na jiných místech, pak bude probíhat vřava ne nepodobná té známé z titulu Gears of War - pohled z třetí osoby, systém krytí, samotná střelba, to vše z prvních trailerů a betaverze silně připomíná dlouhé hodiny strávené s Marcusem Fenixe. V tomto případě však nemusí být inspirace vývojářů apriori špatným krokem. Navíc, Spec Ops: The Line se může chlubit opravdu silnou audiovizuální stránkou a to s dost odlišnou (více realistickou, ne tak komiksově přehnanou) stylizací, než kterou má jmenovaná hra od Epicu. I proto si myslíme, že by případné déjà vu nemuselo působit nějak rušivě.

Doleva, nebo doprava?

Další devízou tituly by měl být systém voleb; tedy širokých možností, jak ve hře postupovat. To je dáno jednak faktem, kdy se díky písečným bouřím dynamicky mění mapa (v žádném případě nás tak nečeká koridorovka) a druhak vlivem scénáře, který by vám měl postupem hrou nabídnout mnoho morálních rozhodnutí, přičemž  ne notně černobílých. Spíše černo-šedých, jak prohlásili vývojáři.

AAA a multiplayer

V titulu, jenž má plno palbou útočit na hráčské peněženky, samozřejmě nesmí chybět hra více hráčů. Tudíž ani Spec Ops: The Line multiplayer neoželí. Nedočkáme se bohužel kooperativní hry, která by se vzhledem k relativní volnosti nabízela, ale pouze kompetitivního multiplayeru. K němu toho však zatím příliš řečeni nebylo, a tak můžeme jen spekulovat, zdali nás čeká něco originálního, nebo klasické mody typu TDM či CTF. Uvidíme. Každopádně jsme velmi zvědaví, co nám 2K Games z kraje příštího roku naservíruje.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama