Zpět na článek

Diskuze: Souboj dne: Faith Fighter vs. náboženství

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Kronos.Deret
Kronos.Deret
Level 1 Level 1
14. 5. 2009 08:16

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Huz abysme se tech mytu z doby bronzovy zbavili. Cim dal vic lidi z mlady generace ma duchu plny zuby, tak je jasny ze to bude vybusny tema.

Nejhorsi asi je, ze si dost vericich mysli, ze pri ztrate viry v neviditelne partele nastane konec sveta. Je nacase osvobodit unesenou spiritualitu zpet z nabozenstvi. Vsechny vednni obory prinaseji skutecnosti, ktere samy o sobe mohou byt zakladem spirituality.

Vsechny tezsi prvky nez vodik jsou prokazatelne produktem cinnosti hvezd a nov. Vsechno zive na Zemi je podle vsech dukazu potomstvem spolecnych predku. Jen tyhle dve samotne teze nam vsem rikaji kde jsou nase koreny, ceho sme soucasti. Nac pak potrebujem bludy o mluvicich kerich a hadech a velrybach. Uz nejsme deti.

mickthemage
mickthemage
Level 1 Level 1
14. 5. 2009 08:53

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Kronos.Deret Ze ty si kus idiota! :)

MoravaGeorge
MoravaGeorge
Level 1 Level 1
14. 5. 2009 09:51

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@mickthemage Že ty jsi slovák :-P

mickthemage
mickthemage
Level 1 Level 1
14. 5. 2009 10:22

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@MoravaGeorge A coze sa ti zase nepaci? :)

MoravaGeorge
MoravaGeorge
Level 1 Level 1
14. 5. 2009 09:49

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Kronos.Deret Kurňa, tvoji jistotu bych chtěl mít. Evoluce jen teorie. Dřív lidi věřili, že je Země placatá.

Žijeme ralativně v osvícené době a každý má právo na víru a vyznání.

I tvůj projev je svím způsobem fanatický :-D

Co se týče bible, tak většina duchovních mluví o podobonství.

A na závér: vysvětli mi prosím, kde se vzaly hvězdy a vesmír vůbec. Protože tohle fakt nevím.

gygant
gygant
Level 0 Level 0
14. 5. 2009 11:25

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@MoravaGeorge A kde se vzal ten tvůj bůh, který ty tvoje hvězdy udělal; tohle zase nevím já.

MoravaGeorge
MoravaGeorge
Level 1 Level 1
14. 5. 2009 11:48

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@gygant Gygante, prosím, přečti si to ještě jednou. Já jsem nepsal nic o svém bohu, jsem ateista. Jen jsem naznačoval, že netuším, jak vznikl vesmír.

VenoM119
VenoM119
Level 20 Level 20
Hlavní platforma: PlayStation
14. 5. 2009 11:33

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@MoravaGeorge A chodil jsi do školi? Pár hodin fiziky a chemie ti zdáse chybí.

MoravaGeorge
MoravaGeorge
Level 1 Level 1
14. 5. 2009 12:16

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@VenoM119 Ač je to divné, né vše lze vysvětlit vědecky.

Kronos.Deret
Kronos.Deret
Level 1 Level 1
14. 5. 2009 12:40

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@VenoM119 Ač je to divné, né vše lze vysvětlit vědecky....

Dulezite je slovicko ZATIM :D

kywi
kywi
Level 1 Level 1
15. 5. 2009 14:35

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@VenoM119 no ty evidentně ne... věděl bys, že 2.pád podstaného jména "škola" má na konci Y. A možná i to, že ve škole se učí i tajmený předmět "fyzika". Mě by osobně velice zajímalo jakou "fiziku" m áš na mysli ty.... :D

VenoM119
VenoM119
Level 20 Level 20
Hlavní platforma: PlayStation
15. 5. 2009 17:20

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@VenoM119 kywi: ano, chyby s tou školou jsem si všimnul skoro okamžitě poté co jsem to poslal :D
k té fyzice- projdi si pravidla českého jazyka, povolené jsou oba tvary.

Kronos.Deret
Kronos.Deret
Level 1 Level 1
14. 5. 2009 11:44

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@MoravaGeorge Hmm.... mam reagovat, nemam...?

Ale jo, po stotisici padesate.... Jistota:
Pokud chces jit do krajnosti, jisteho neni nic. To co vnimame ty i ja jako realitu je jen myslenkova bublina nekde v nasem mozku modelovana podle vnejsiho sveta. Dukazem budiz jeji osalitelnost a deformovatelnost. To co vnimame tedy nemuzeme brat za pravdive, jen za pravdepodobne. Pokud se neco stale opakuje, muzeme s jistou jistotou rict ze neco nejak je. Napr. kazde rano vyjde slunce.

Evoluce jako teorie:
Teorii se ve vede oznacuje soubor pozorovanych pravidel, jevu a experimentu, ktere cele zabaluje sada znovu opakovatelnych prokazatelnych zakonu, ze kterych muzes delat zavery. Kupr. gravitacni teorie popisuje chovani hmotnych teles. Elektromagneticka teorie je zakladem tveho pocitace a vubec vsech modernich elektronickych zarizeni. Pritom zakladem jsou pouhe 4 rovnice :)

Stejne tak Evolucni teorie vysvetluje soucasny stav zivota na Zemi jako nasledek nalezenych jiz vymrelych predku. Samotna evoluce, tedy postupne chces-li vylepsovani slozitejsich mechanismu mutaci a vyberem je prokazana. proste funguje, at se jedna o viry, moly, simulovane modely nebo programy. Jako nasledek se pak muzem kouknout na soucasnou rozmanitost zivota na nasi planete a vydet platnost tohoto pravidla. Dokonce muzem do jiste miry predpovedet vysledek jeho projevu.

Ano driv byla Zeme placata. Problem je v tom, ze věda (instituce zabyvajici se vedenim :) ) se jako vse ostatni vyviji. dogmaticky zalozena veda dnes jiz neplati. Ani pocit vnitrni pravdy, tedy pravdy pro jednotlivce neplati, protoze se ukazal jako chybny. :)

Svoboda viry a vyznani:
Je samozrejme nepopiratelna, sam pro sebe muze clovek verit naprosto cemukoliv a ma prav aby mu tato vira nebyla ubirana. Ovsem jako soucasti vetsiho pravidla o svobode, tedy svobodny clovek muze delat vse pokud nezasahuje do svobody ostatnich. Ja muzu verit ze je Bible pravdiva, stejne tak jako Quoran, Letajici spagetove monstrum, neviditelny ruzovy jednorozec nebo cajova lzicka orbitujici kolem Pluta. Jde o to ze se nejedna o rpokazatelnou pravdu a o tu jde az na prvnim miste :) Nemohu dokazat ze nekonecna neviditelna vseprostupujici inteligentni entita stvorila vse, ani to ze ne. Vsichni muzem jen pozorovat soucasne platne principy a odvozovat z nich pravdepodobne zavery.

fanatismus:
Omlouvam se ale neni. Ve svobodnem state nebo svete, ktery bych rad jednou zazil muze stejne tak kazdy verit cemu chce jako byt za svou viru kritizovan. Vira tedy jako neprokazatelna vira. Pokud jde o fakta, ta mohou byt diskutovana. A ja jsem vzdy otevren diskuzi. Jen je treba dat pozor aby Vam z otevrene hlavy nevypadl mozek, jak se rika :)

Bible a podobenstvi:
Na pocatku judaisticke sekty zvane dnes Krestanstvi byla Bible doslovnym slovem bozim. Postupne kdyz se menilo vseobecne povedomi o svete, museli knezi ustupovat realite a mluvit o podobenstvi. Jednim slovem je to trapne. Pokud musite 100% pravdive slovo vsemocneho kroutit a a ohybat aby sedlo an dnesni realitu.

Kde se vzaly hvezdy vesmir a vubec:
To nevi nikdo. Nevedomost ale nikdy neimplikuje informaci. Pokud nevim kdo mi ukradl boty, nemohu rict ze to byla moje teta, jen rposte nevim. Jde o dukazy. Pokud te to zajima jukni obcas na astrnomicky ustav nebo si puc neco o astrfyzice. Vsechny dosavadni informace jsou volne k dispozici. Veda neni uzavreny klub, vsechny poznatky jsou verejne pristupne.

Moje zjednodusena znalost je asi takova (jako elektrotechnika) ze se vyskytla zatim neprilis osvetlena udalost ktera zapricinila vznik rostouciho prostoru, menici se reality (cas) a hmotnych castit. Zacatek je vic nez mlhavy, ale pokud vim tak zatim nikdo nemuze tvrdit ze vi co se stalo. To co nasledovalo potom je jiz vysvetlitelnejsi, protoze pokud existuje prostor, nasledky (cas) a hmota, plati z nich vychazejici pozorovatelna soucasna pravidla. Opravdu ta pravidla nemusel nikdo napsat, vychazeji z vlastnosti nasi cele reality.

Pocatecni mracna vodiku se diky gravitaci slucuji do kouli plynu, ktera jsou salpovymy silami zkustovana na stale vesti tlak a teplotu, pri kriticke teplote dojde s jistou pravdepodobnosti k zazehu termonuklearni reakce, kterou muzes videt kazde rano na obloze :) Vznikajici EM zareni ve sirokem spektru pak muzou slouzit jako zdroj energie pro chem. procesy na jinych kusech tezsich materialu. To ze pri vybuchu hvezdy vznikaji vsechny prvky chem. tabulky bylo nekolikrat prokazano ve Francii v laboratori vysokoenergetickych Laseru. Vsechno ostatni je veci nahody a velkych cisel. Opravdu velkych :)

mickthemage
mickthemage
Level 1 Level 1
14. 5. 2009 12:42

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Kronos.Deret Takze tvojim bohom je matematika? ;)) Vsetko je tak jednoduche, ak sam chces aby to bolo.

Kronos.Deret
Kronos.Deret
Level 1 Level 1
14. 5. 2009 12:51

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Kronos.Deret Svaty integrale a vsemocna derivace, posvet se jmena tva, necht mocninny determinant ukaze ti cestu k adjungovanne matici a nejsvetejsi trojci pí, e a j :)

Ale vazne. Vtip a krasa je v tom ze nastesti zadneho vsemocneho malicherneho, sadistickeho, jesitneho a zarliveho boha nevidime. A z toho co vime ani nepotrebujeme.

A ne pravidla ktera nachazime ve vesmiru kolem nas nejsou jednoducha. Jsou pekelne slozita, alespon pro nas opici mozek. Proto je jednodussi verit jednoduche lzi nez slozite pravde :)

Sinnistra
Sinnistra
Level 1 Level 1
14. 5. 2009 17:35

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Kronos.Deret pěkné :-)

Sweeper
Sweeper
Level 1 Level 1
14. 5. 2009 22:24

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Kronos.Deret Já bych jen chtěl napsat, že teorie evoluce, tedy postupné vylepšování složitějších mechanismů mutací a výběrem (předpokládám, že jsi měl na mysli Darwinovu evoluční teorii) je už překonaná. V přírodě prostě funguje jen u nepohlavně se rozmnožujících organismů a to ještě ne tak úplně prostě. Samotná teorie evoluce není ve vysvětlování vývoje života tak úplně samotná. Pokud to někoho zajímá podrobněji, doporučuji knihu Zamrzlá evoluce aneb je to jinak, pane Darwin (Flegr 2006)

Kronos.Deret
Kronos.Deret
Level 1 Level 1
15. 5. 2009 06:22

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Kronos.Deret Vyborne, inteligentni reakce :)

Prof Flegr je nepochybne ceska kapacita na poli parazitu, to mu asi tezko nekdo sebere. Problem s jeho tezi tzv. zamrzle Evoluce je ten, ze se mu zadny jeho postulat nepodarilo prokazat :) Cela kniha a teze stoji na teoretickem rozboru. Pravda zavery jsou fascinujici a mimochodem ani jeden z nich nepopira evoluci jako takovou jen prubeh, jen mu to zadna akademicka obec nebere, protoze proste nepredlozil dukazy.

To je prave ta krasna vec na soucasne vede, kdokoliv kdo na to ma muze prekopat cele soucasne videni sveta kdyz na to predlozi dukazy. Prof. Flegr na tom pracuje, budiz mu za to dana cest, protoze svuj obor miluje a chce ho posunout dal. Ma pravdu? To se jeste musi ukazat. Pokud ano, otrese to casti biologie, tezko vsak jiz celou ...

Kronos.Deret
Kronos.Deret
Level 1 Level 1
15. 5. 2009 06:24

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Kronos.Deret Jo vidite... este bych sem pridal tohle
http://www.zoologie.upol.cz/osoby/Grim/Grim_web_Vesmir_2008_reakce_Flegr.pdf

taky moc hezke cteni :)
Odborne se tomu rika kritika prace, neodborne akademicke trhani na kusy.

Sweeper
Sweeper
Level 1 Level 1
15. 5. 2009 09:19

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Kronos.Deret Souhlasim s tim, že neni jasný, jestli má Flegr se svou teorií pravdu. Taky souhlasim s tim, že netvoří novou teorii evoluce, spíš se snaží po svém vysvětlit něco, co už je dlouho známé (tady to, že evoluce neprobíhá kontinuálně, ale ve skocích).

Já jsem spíš chtěl ukázat na to, jak jsou v té knize popsány změny a vývoj evolučních teorií.

TatrankaX
TatrankaX
Level 1 Level 1
14. 5. 2009 13:44

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@MoravaGeorge Kde se vzal vesmir... parkrat jsem o tom u premyslel... a pak sem se na to radsi vykaslal XDD

RakeW
RakeW
Level 1 Level 1
14. 5. 2009 07:44

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Molleindustria mají obecně fajn hry. U jejich Oiligarchy jsem strávil možná i několik hodin. Rozhodně doporučuji projet jejich web skrznaskrz. Jen jsem v článku moc nepochopil ty zmínky o stažení některých her. Pedopriest i Faith Fight jsou stále na svém místě (v druhém případě si můžete vybrat verzi s nebo bez Mohamedova obličeje). Jak na anglické, tak na francouszské verzi webu.

HiHi789
HiHi789
Level 1 Level 1
14. 5. 2009 04:28

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Mazec. :D

eroror
eroror
Level 1 Level 1
15. 5. 2009 00:41

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

už starší hra

Smazaný uživatel
Smazaný uživatel
Level 1 Level 1
14. 5. 2009 10:27

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Co to je????

mickthemage
mickthemage
Level 1 Level 1
14. 5. 2009 08:53

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Bible Fight forever! :))

MoravaGeorge
MoravaGeorge
Level 1 Level 1
14. 5. 2009 05:40

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Jen houšť!

Pořád slíchám, že hry jsou/by mněli být něco víc. Ona sama vypovídací hodnota je, podle mě, něco víc.

Pokud kniha/článek/video/ obletí svět a donutí lidi se trošičku zamyslet, je to, pokud se nejedná o propagandu, dobře.

A pokud jde o to sdělit myšlenku prostřednictvím hry, tak je ideálnější "flešofka", která je zdarma a není k ní potřeba drahý hw.

Reklama
Reklama