Sony přibližuje PSVR2. Zařízení dovolí skenovat místnost i přepínat mezi běžným a virtuálním pohledem
i Zdroj: PlayStation Blog
Novinka Sony přibližuje PSVR2. Zařízení dovolí skenovat místnost i přepínat mezi běžným a virtuálním pohledem

Sony přibližuje PSVR2. Zařízení dovolí skenovat místnost i přepínat mezi běžným a virtuálním pohledem

Patrik Jelínek

Patrik Jelínek

26. 7. 2022 19:05

Společnost Sony přináší podrobnosti o uživatelských funkcích PlayStation VR2. Svůj headset chce společnost doplnit o speciální náhled, který umožní kontrolovat vaše okolí, nebo o možné nastavení bezpečných hranic, kde chcete hrát.

Reklama

  • Sony přináší extenzivní popis možností PSVR2
  • Headset umožní přepínat mezi okolím hráče a prostředím virtuální reality
  • Podporována bude pro záznam i PS5 HD kamera

Výrobce upozorňuje, že přepínání pohledu mezi okolím a VR najde užití zejména tehdy, chcete-li rychle ověřit polohu vašich ovladačů či určit, kde se sami nacházíte. Díky předním kamerám headsetu lze k funkci přistupovat dvojím způsobem. Jednak manuálně, kdy vám stačí jedno stisknutí tlačítka na náhlavní soupravě. Nebo virtuálně, kdy tak činíte v rámci ovládacího centra v uživatelském rozhraní. Panel v ovládacím centru taktéž umožňuje přístup k dalším možnostem zařízení. Zmíněna je například dále rozebíraná úprava vaší bezpečné herní zóny.

Co se týče funkcionalit, možnost přepnutí do reálné vize nepodporuje nahrávání okolí. Sony výslovně tvrdí, že jediným smyslem alterace pohledů je zobrazení okolí za účelem přehlednosti (např. v situaci méně rozměrné nebo více zaplněné plochy vašeho obytného prostoru). Herní plocha a její nastavení přispěje podobné věci jako výměna pohledů. S pomocí kamer a ovladačů Sense půjde nastavit vaši virtuální plochu tak, aby co nejvíce vyhovovala vašemu hernímu stylu i prostředí vaší místnosti. 

Sony tento popis přibližuje na tom, že pokud se při aktivnějším hraní až příliš přiblížíte vytyčené hranici místnosti, obdržíte varování, že se dostáváte mimo nastavenou zónu. Tato hranice je prvotně určena 3D skenem vaší místnosti pomocí kamer headsetu a následně ručně doladěna ovladači – a to ať už ve směru expanze herní plochy, nebo jejím smrštění.

Pokud svou zónu hraní chcete dodatečně upravovat – při návštěvách, ale i koupi nového nábytku –, lze tak učinit i během hraní. Uložené nastavení se bez vašeho vlastního přičinění přenáší i do příštího sezení, přičemž jedinou výjimkou zůstává změna herní místnosti.

Ačkoli nahrávání vašeho pokoje PSVR2 podporovat nebude, ve hře a VR světě tomu bude jinak. Nová funkce headsetu vám umožní nahrávat a přenášet vaše herní úspěchy pomocí periferie PS5 HD kamery. Vývojáři v tomto ohledu lákají třeba na zajímavé reakce při kosení bossů a sledování vlastních pohybů.

Výsledné užívání headsetu bude nicméně daleko více než s nahráváním svázáno s dvojicí režimů: VR režimem určeným pro hry a cinematickým pro jinou mediální zábavu (např. filmy). Ve VR režimu obsah bude zobrazen ve formátu videa 4000 x 2040 HDR (2000 x 2040 na oko) a snímkovou frekvencí 90/120 Hz.

V cinematickém režimu bude vše sledováno formou virtuálního kinosálu s rozlišením 1920×1080 HDR a frekvencí 24/60/120 Hz.

Reklama
Reklama

Související články

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama