Sony a Microsoft cílí na čínský trh
Letos jsme vás již informovali o tom, že Čína postupně začíná otevírat svůj trh hernímu a především konzolovému průmyslu. Rovněž jsme psali o tom, že tvrdá cenzura a příliš přísně stanovená pravidla budou mít za následek to, že na tamním trhu nebudou mít herní vydavatelé ani výrobci konzolí na růžích ustláno. Ani to však zřejmě mnohým nebrání v optimismu.
Řeč je konkrétně o Sony a jejich velkých plánech se značkou PlayStation (není však zatím zcela zřejmé, jaké konkrétní konzole se do Číny dostanou). Sony se při této příležitosti spojuje s lokálními partnery (což je zároveň čínskou vládou stanovená podmínka) a rozvíjí své pobočky. Cílem samozřejmě není nic jiného, než ovládnutí tamního trhu. A dařit by se japonskému gigantu teoreticky mohlo – tedy pokud dorazí brzy. Xbox One totiž dorazí již během září.
Třetí velký hráč o sobě zřejmě také dá vědět – před časem jsme ostatně také psali o tom, že Nintendo plánuje představit nová zařízení pro „nově vznikající trhy“. Což se dá interpretovat více způsoby a jedním z nich je i ten, že se i Nintendo vydá s něčím novým právě do Číny.
Nám nezbývá než sledovat situaci a především být zvědaví na to, jak to bude s omezeními, co se herního obrazu týče – dostanou se do Číny vůbec nějaké západní hry? Zakázána je obscénnost, drogy i násilí a pravdou je, že spousta titulů jeden z těchto prvků v nějaké formě obsahuje.