Zpět na článek

Diskuze: Smrt

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

spacecowboy
spacecowboy
Level 1 Level 1
21. 5. 2008 20:06

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Mně uchvátila stařičká hra <a href=http://en.wikipedia.org/wiki/Exile_(arcade_adventure)>EXILE</a>, kde se neumíralo, ale vždycky když tě někdo drtil, tak ses teleportoval na poslední fix bod, který sis uložil (bylo jich asi pět) a poslední byl vždycky v mateřské lodi.. Naprosto revoluční systém a revoluční hra v mnoha smyslech.

ubersexual
ubersexual
Level 1 Level 1
21. 5. 2008 21:51

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@spacecowboy Tak to rád čtu. Chceš si oživit paměť?
http://pc.hrej.cz/plne-hry/akce/arkada/the-nameless/

spacecowboy
spacecowboy
Level 1 Level 1
22. 5. 2008 21:50

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@ubersexual Děkuju. Ten článek přišel jako na zavolanou. Je vidět že některý věci se prostě logicky dějou. spacecowboy si to každopádně zahraje. Jinak exile není mrtvý. Já ho třeba teď v zimě znovu cvičně dohrál s mym bratrancem se kterym jsem na tom vyrůstal - Amiga 500 verze. Znovu jsme si po letech vzpomínali na ty postupy a záludnosti. Jinak na Exile myslim hrozně dlouho, že by si zasloužil udělat nově, ale ne jen oprášit starou hratelnost, ale udělat ho zkrátka next gen. Se současnou technologii.

ubersexual
ubersexual
Level 1 Level 1
23. 5. 2008 21:05

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@spacecowboy "Je vidět že některý věci se prostě logicky dějou."

Jo, to mi povidej, chlape. Svět je fakt nějak řízenej zhůry nebo já už nevim.
A ten remake mě vážně chytnul za koule; k originálu jsem se nikdy nikdá nedostal, takže je fajn, že to mám aspoň takhle "zprostředkovaně".
Next-gen by moh bejt zajímavej.

WAschik
WAschik
Level 1 Level 1
21. 5. 2008 13:54

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

a také Prey :) kde hrdina při smrti se přesunul do jiné sféry a lukem sestřeloval duchy pro nabití nové životní energie :)

Taan-Stari
Taan-Stari
Level 1 Level 1
20. 5. 2008 21:23

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Z her co jsem hral, tuhle otazku nejlip resila hra Original War. Tam jsem se naucil vazit si lidskeho zivota :)

Nastvany_Cernobyl
Nastvany_Cernobyl
Level 1 Level 1
21. 5. 2008 15:54

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Taan-Stari Podobny to mel i Jagged Alliance 2. Tam i kdyz jsi umrel (hlavni vygenerovana postava), tak to celkem nevadilo, mohl jsi hru stale dohrat se zbyvajicimi zoldaky. A kdyz umreli i oni? Najmi si jiny!

Taan-Stari
Taan-Stari
Level 1 Level 1
21. 5. 2008 15:30

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Ondřej Novotný Passage neni ani hra...spis jen takova interaktivni animace... Macmillane :)

Rocker93
Rocker93
Level 1 Level 1
20. 5. 2008 12:18

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Upřímně řečeno, v Karoshi nás hra trestá leda tak novou úrovní, což není zas taková tregédie. Nebo snad ano? :-)

ErwiN
ErwiN
Level 1 Level 1
20. 5. 2008 06:23

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Ještě mě napadá Shadowman, tam se nějak člověk dostala po smrti do pekla, ne? Ale hrál jsem to jen chvíli, tak nevím.

Jako malej jsem si představoval hru, ve které když umřete, tak už nebudete moci hrát dál. Jednou koupíte a pak se musíte fakt hodně snažit. No, asi by se to nechytilo :).

Ještě jeden problém v pojetí smrti/zranění pak vidím v tom, když vy (což je pochopitelné)/vaši spolubojovníci nesemějí během mise zemřít, ale pak zemřou v nějakém dějovém zvratu (v cut-scéně) a nedá se s tím nic dělat. To taky nepůsobí příliš dobře, ale je to holt cena za herní interaktivitu.

K.i.ng
K.i.ng
Level 1 Level 1
20. 5. 2008 13:33

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Vsak Diablo - hardcore :o) Tam mel clovek hodne casto nahnano :o)

A ono pak i na hell (bez hardcoru) se snazil clovek vyhybat smrti, prichazet o prachy nebylo nic moc.

Genesan
Genesan
Level 1 Level 1
19. 5. 2008 22:41

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

nejlíp to řešili v Prey, tam byl hrdina de facto nesmrtelný :-)

gygant
gygant
Level 0 Level 0
20. 5. 2008 12:34

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Genesan Ale nebyl mi sympatický, stupeň vcítění do hrdiny byl nulový, a ta mezihra při úmrtí byla otřesná.

5k4c3
5k4c3
Level 1 Level 1
19. 5. 2008 22:41

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Něco podobného, ale lepší :) http://www.kulturakriplu.net/2008/04/smrt-ve-hrch_6910.html

Luke
Luke
Level 1 Level 1
20. 5. 2008 06:43

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@5k4c3 Jezismarja, sorry, to jsem nevedel :(

Overwatch
Overwatch
Level 1 Level 1
20. 5. 2008 09:35

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Luke :)

Luke
Luke
Level 1 Level 1
20. 5. 2008 13:37

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Overwatch Nastesti to mas dost jinde.

ravendarke
ravendarke
Level 1 Level 1
22. 5. 2008 09:52

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Autore!!! A co tak zminit legendarni serii Soul reaver? (zamerne nepisu legacy of kain, protoze na to o co jde v casti Blood Omen nenarazime)

Glutton
Glutton
Level 1 Level 1
20. 5. 2008 17:09

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Zajímavý téma. Na jednu stranu se smrt už tak zaběhnutá věc že se jí nezbavíme. Na druhou stranu je fakt že "game-over + load" systém vytrhává ze hry. Zvlášť když hra neobsahuje automatický checkpointy - nutnost stále myslet na manual save vpodstatě nedovolí se plně ponořit do hry.
Já bych byl docela zvědavej jak by dopadla a jak by mě bavila kombinace - tzn takový ty nejčastější úrmtí by hra "odpouštěla" s drobným postihem ale bez vyskočení ze hry a vracení se v čase kvůli loadu (objevení u nemocnice, proprání z bezvědomí okradenej o věci, strčení do vězení,...) ale na druhou stranu by obsahovala i smrt (které by ovšem nebylo možné snadno dosáhnout - to už by člověk musel opravdu echt zvorat! - ne jen se nechat ukousat protivníkem u kterýho neodhadl počet hitpointů) - ale ta by byla totální = new game. (bylo by teba nějak zabezpečit save - tuším že Diablo ho měl teba šikovně šifrovanej za účelem že si ho nešlo pro jistotu někam překopírovat)

Jak bych si to zhruba představoval - první (malá) smrt objevení před nemocnicí/vězení... a krom postihnu (úbytek peněz, okradení o nějaký předmět, nutnost pomalu utéct ze žaláře) by mu byly sníženy třeba n ahodinku statistiky - ty by pomalu anskakovali. teřba co 15 minut kousek až do úplného uzdravení. Pokud by během této hodinky schytal další (malou) smrt... dopadl by stejně ale tentokrát už by to byla poslední šance - pokud by během této hodiny žemřel. Už by to bylo nadobro. Pokud by přežil - vše by se resetovalo.

Když nad tím tak přemejšlím, tak to možná popisuju složitě. Hráč by měl prsotě tři životy (hadrcore hráči by zapleskali), každou herní hodinu by dostal jeden život k dobu (ty tři by nepřesáhnul - krom třeba nějakýho uber buffování)... takže pokud by čato umíral, musel by si potom dávat sakra bacha... zdržovat se třeba ve městě, nevolit agresivní volby v dialogu a tak... až by se mu životy znovu nastřádali mohl by se vydat opět riskovat.

Jaromír Möwald
Jaromír Möwald
Level 1 Level 1
20. 5. 2008 21:26

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Glutton jenze to jde aplikovat jen na nektery typy her, tezko se muzes "zdrzovat ve meste" treba v nejaky primocary FPS, navic tenhle koncept tu uz byl tusim u EverQuestu, Asheronu, nebo Ultimy Online, ted nevim, ale urcite se tu uz neco takovyho objevilo

ubersexual
ubersexual
Level 1 Level 1
20. 5. 2008 14:24

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

cituju ErwiNa
["Jako malej jsem si představoval hru, ve které když umřete, tak už nebudete moci hrát dál. Jednou koupíte a pak se musíte fakt hodně snažit. No, asi by se to nechytilo :)."]
Tak takovýhle představy jsem měl taky; ale časem jsem zjistil, že přílišná realističnost hrám fakt škodí. Ale jako jo, taky mě bavilo si pohrávat s myšlenkou, že bych nakoupil hru, jež by byla plně bez save pointů a pak to koupil od nějakýho enemáka a šlus. Moh bych se jít tak akorát klouzat a hru si odinstalovat. Byl by to kotel; na druhou stranu (z čehož vlastně pramenilo to moje prvotní nadšení) by moh bejt hodně zajímavej ten pocit.. že se musim fakt snažit a brát to vážně. Halt, dvojsečná zbraň.

cituju Chaose
["Největší paradox se smrtí je v rpgčkách."]
To mně spíš občas lehce chytal koutek u postav (hlavních, dějových), který umřely a já sem je nebyl schopnej za boha donýst do nejbližšího chrámu a nabídnout rezurekci. Ale u mě to maj rpgčka beztak omluvený mytologií světa, která určuje pravidla.

Cerealkiller
Cerealkiller
Level 1 Level 1
20. 5. 2008 16:00

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@ubersexual A hra ktera by nesla dal hrat dkyz umrete - hra nepozna jestli u ni nekdo sedi, takze bez moznosti ukladani od ni vlastne nemuzes odejit. A to si myslim nikdo nemuze dovolit (fanatici s lednici vedle pocitace a chemickym zachodem pod stolem prominou).

Tady slo spis o ten nepomer, kdy vedlejsi postavy projdou kazdou bitvou jak nuz maslem, ale pak, ve chvili maji autori naplanovany zvrat, jdou do kytek temi nejtrapnejsimi zpusoby.

Nastvany_Cernobyl
Nastvany_Cernobyl
Level 1 Level 1
20. 5. 2008 16:35

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Cerealkiller Ve Falloutu to bylo dobre. Umrel jsi? Game Over. Load. Umrel Ti partak? Tak je mrtvej.
Jo a nejvic me vyprudilo, kdyz mi umrel cokl... toho jsem vzdycky oplakal.

RiddickKT
RiddickKT
Level 1 Level 1
20. 5. 2008 13:19

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

este ve full spectrum warrior 2 kdyz nekdo umrel tak vam dali dalsiho :D

TheChaos
TheChaos
Level 1 Level 1
20. 5. 2008 07:19

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Největší paradox se smrtí je v rpgčkách.Představte si klasickej souboj s ůplne normální potvorou kde vám parták zemře vaší chybou nebo už smůlou.Tak prostě hodíte to nějaký pírko nebo potion a jede se dál,a tohle třeba 3 za hodinu.A je jedno jestli dostanete 3 metrovým kyjem od trola,nebo fireball do hlavy.A pak si příjde nějakej franta a v cutscéně ho píchne kudlou a vy ho akorát můžete vzít do náruče a pokecat si sním chvilku,než natáhne bačkory :)

zelgaris
zelgaris
Level 1 Level 1
20. 5. 2008 05:30

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

At zije Planescape: Tornment.

gygant
gygant
Level 0 Level 0
20. 5. 2008 12:33

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@zelgaris Předběhl jsi mne, při čtení článku byl Planescape:Torment první, který mne napadl. Geniální řešení a hra, ale za tento typ hrdiny přeci jen nehrajeme každý den...

romy.player
romy.player
Level 1 Level 1
22. 5. 2008 09:55

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Ja si spominam na Kennyho McCormicka zo SouthParku a to bol prototyp hrdinu hry Oblivion:-DDDD

TheChaos
TheChaos
Level 1 Level 1
21. 5. 2008 14:23

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

A vubec sme zapomneli na Raziela!!!Ten kdyz zemrel tak se prenesl do astralniho sveta ktery byl odrazem toho normalniho.....jo proto se tomu rika astralni,co? :D :D :D

TheChaos
TheChaos
Level 1 Level 1
20. 5. 2008 23:24

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Nejlepsi to bylo v Dragon Quest. tam mi zemrel partak a tahal jeho rakev do nejblisiho mestecka na resurrection :). Potom po velkejch dungeonech treba 2 clenove a 4 rakve :D :D :D

Reklama
Reklama