Zpět na článek

Diskuze: Sid Meier's Civilization: Beyond Earth - Rising Tide

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Wizard
Wizard
Level 1 Level 1
25. 10. 2015 22:51

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@sonohogofogo: jo jasně, použili stejnej engine, ale z hlediska mechanik to bylo někde trochu jinde... Pokus o Alpha centauri, který svojí (ne)komplexností a rozdílným (až moc sterilním)feelem na předchůdce nedosáhl... Pokud pamatuješ Pandora: First Contact, ti se pokoušeli o to samé a taky na metu Alpha centauri nedohodili... paradoxně Alpha centauri je dnes už zcela nehratelná, protože dnešní user experience a interface je někde jinde a nikdo by se nechtěl mořit s tou bídou, která kdysi byla standardem. (I když je pod povrchem komplexní a naprosto suprový zážitek)

...Civka 6, to je zcela jiná pohádka,...

Khalashnikovf
Khalashnikovf
Level 1 Level 1
27. 10. 2015 07:13

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Za sebe oceňuju novou diplomacii a systém komuniké. Spousta lidí nadává, že je diplomacie okleštěná, ale není. Vše je pořád takový jaký má bejt, jen víc logický.
Místo, aby se hodinu loadovala obrazovka s vůdcem, aby vám řekl, že si u něj nemáte stavět města, jednoduše vyskočí nahoře status update a tam vám to řekne rovnou. A to samé udělá i dalších X vůdců rovnou. Žádné zdržování. A samotná diplomacie je více strukturovaná a ukazuje pouze samotné vztahy a možné výnosy z oněch vztahů.
Válka je věc jiná. To válečné skóre je divné, ale pravda je, že se s ním dá fungovat a válka nakonec končí po X tazích taky sama s například skóre 0:0.

Wizard
Wizard
Level 1 Level 1
25. 10. 2015 14:55

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Já si zatím dal jednu masivní mapu za INTEGR, abych pořádně otestoval diplomacii a strávil jsem nad jedním scénářem asi tři dny s tím, že jsem všechny držel permanentně 'v šachu' velkým loďstvem (takové lodě třídy Hraběnka se ukázali jako docela užitečný prvek diplomacie).

Je to takový původní Beyond Earth s tím, že konečně 'zahradili' nedodělané hrany. Co mě ještě napadá navrch: u akvatických měst je někdy problém s tím, že když expandujete po přímce, tak velice rychle ztratíte populační výběr nad předchozími hexy (stále platí limitace max tři hexy od města, což u akvatických měst je limitující.)... Když jsou políčka na pobřeží plně upgradovaná, tak je obtížnější rozlišení, zda nějaké políčko je pozemní, nebo už akvatické. Často se pak může stát, že plánujete postup bitvy a nevšimnete si, že vlastně ještě můžete o políčko dál, protože to není pobřeží.

Endgame je pořád ten samý jako před tím, takže zklamání,...tady jsem skutečně čekal největší posun kupředu a on je zachovaný původní systém beze změny, což je pro mě osobně nejslabší částí Beyond Earth... Vítězství prostě nemotivují... můžete mít třeba desetinásobné score než všichni ostatní a nemít z vítězství ani třetinu a pak stejně v pár kolech zavřít,.. (tady se měli inspirovat alespoň v Civ V, tam byli vítězství jednoznačně zábavnější, protože vyvíjeli větší tlak na hráče svojí různorodostí. Tady jsou v podstatě tři vědecká vítězství + dominance + 50kolový signal survival)...

Jen dodám, že za diplomatické body si také můžete kupovat jednotky a budovy (stejně jako za energii). Existuje tak taktika: nabídnout co nejvíc diplomatických vztahů, nasbírat body a pak najednou v jednom kole pořídit masivní loďstvo/letectvo jako 'pravou páteř diplomacie' a ona funguje skvěle. Možná až moc skvěle. Třeba takové špionstvo diplomatické vztahy a jejich sabotáž nezohledňuje vůbec, takže hrát proti frakci se silnou diplomacií, to by se nejspíš hrálo vyloženě špatně (dokonce bych si dovolil tvrdit, že i vyváženost hry je tak trochu otázkou).

Jakýkoliv ne-zásah do Covert Ops považuji za obří slabinu celé Beyond Earth, protože diplomatické vztahy mohou být trochu OP už jen tím, že pokud jen poskytujete užitečné pakty a moc jich sami nepožadujete, tak rychle nastřádáte dostatek bodů na skutečně masivní armádu. Proti tomuto stylu se moc hrát nedá. Zbytek ohledně diplomacie už byl řečen, nedá se než souhlasit.

Každopádně pro všechny civkomaniaky, tahat po modrých políčkách novou marinu a s ponorkami nepozorovaně proplouvat pod pobřežím cizáckého města je nářez. Teď je to teprve ta 'civka' ve vesmíru jaká byla třeba, ale i přes zahlazení ostrých hran (trade routes! konečně! to bylo na rozsáhlých mapách k zvencnutí!) stále ještě pár plechů skřípe... zlomek pod recenzí to říká sám.

Reklama
Reklama