S čím hodlá prorazit Games That Matter
Když bývalí členové, minulý rok zrušeného týmu Rockstar Vienna, nedávno představili svůj nový tým - Games That Matter, tak slíbili, že budou na konci ledna pořádat tiskovku, na níž celému světu představí svůj revoluční obchodní model. Tiskovka už samozřejmě proběhla, onen revoluční model byl představen a je třeba říci, že na něm není nic revolučního, byť je to jeden z těch, které se dají označit za progresivní, moderní, ale zároveň dosti riskantní.
Každopádně, podle Nikiho Labera bude tým Games That Matter vyvíjet, nakupovat i licencovat herní koncepty, které pak hodlá nabízet nejenom vydavatelským společnostem, ale i potenciálním investorům. Samotný vývoj her pak bude probíhat tak, že všechno bude řídit (to zahrnuje plánování, samotná produkce, marketing a tak dále) několik málo zaměstnanců Games That Matter, zatímco samotnou práci budou odvádět najaté týmy a externisté.
Tento model je podle slov trojice zakladatelů (Hannes Seifert, Niki Laber,Jürgen Goeldner) Games That Matter bezpečný nejenom pro ně, ale i pro vydavatele a investory. Ti totiž nebudou nuceni cpát peníze do samotného vývoje, ale budou pak jen od GTM kupovat hotové hry, nebo licence umožňující jejich vydání. Pro GMT je pak risk malý v tom, že nebude zaměstnávat desítky lidí a bude mít široké možnosti co se výběru externích týmů, či jednotlivců týče. Hannes Seifert z GMT dále dodal, že nevidí vydavatele a investory jako nutné zlo, ale nesmírně důležité partnery, kterým chce GMT nabídnou vysokou návratnost jejich investic.
Na první pohled to mají pravda lidé z GMT vymyšleno moc dobře. Zdali to však bude ve skutečnosti fungovat přesně dle jejich představ, to se teprve uvidí a nebude to asi ani v nějaké blízké budoucnosti. GMT zatím chystá jen jeden - údajně velký - titul pro PC a konzole, o němž však nemůže vedení společnosti hovořit.