Romantika ve hrách? Mladí o ni nestojí, vývojáři se přizpůsobují
Dnešní teenageři méně řeší romantiku. Místo toho je zajímají přátelství a sociální vazby. Herní vývojáři si toho všímají a přizpůsobují obsah tak, aby odpovídal jejich vkusu.
- Teenageři už o romantiku ve hrách nestojí
- Vývojáři her se trendu přizpůsobují
Na konferenci D.I.C.E. Summit o tom mluvily Sharon Tal Yguado, bývalá televizní manažerka, a Tami Bhaumik z Robloxu. Podělily se o výzkumy, které ukazují, že mladí lidé se často cítí osamělí – podle jedné studie až 73 % z nich. Příčinou je podle odborníků kombinace faktorů, od stavu světa až po vliv sociálních sítí.
Ale nejde jen o negativní stránku. Podle výzkumu UCLA mládež neodpovídá stereotypu „TikTok závisláků“. Zajímá je bezpečí, přijetí, přátelství i duchovní spojení. A romantika? Té se spíše vyhýbají. Jak poznamenala Yguado:
„Trochu mě děsí budoucnost lidstva, protože těmhle dětem je romantika úplně ukradená.“
Studie UCLA potvrzují, že trend „nomance“ (tedy nezájmu o romantiku) sílí. V roce 2024 si 63,5 % dospívajících přálo obsah zaměřený na přátelství a platonické vztahy, což je nárůst oproti předchozím letům. Roste i počet těch, kteří tvrdí, že sex ve filmech a hrách není nutný pro posun děje. Tento posun je patrný i bez statistik. Sociální sítě jsou plné diskusí o „nesmělé generaci“, která se kvůli izolaci během covidu a rostoucí úzkosti vyhýbá vztahům.
Ačkoliv teenageři mají skutečně méně sexu než v minulosti, herní průmysl se s tím vlastně moc nemusí trápit – velké hry totiž sex a romantiku už dávno neřeší tak intenzivně jako jiná média. Baldur's Gate 3 byla ve výčtu velkých her skutečně výjimkou.