Ředitel Football Manageru hájí prospěšnost Game Passu. Kontruje tak výroku Jima Ryana o jeho škodlivosti
i Zdroj: Sports Interactive
Novinka Ředitel Football Manageru hájí prospěšnost Game Passu. Kontruje tak výroku Jima Ryana o jeho škodlivosti

Ředitel Football Manageru hájí prospěšnost Game Passu. Kontruje tak výroku Jima Ryana o jeho škodlivosti

Patrik Jelínek

Patrik Jelínek

1. 7. 2023 10:10

Během uplynulého týdne, a zejména pak u soudního líčení k zablokování akvizice Activision Blizzard, padla ze strany Microsoftu, Sony i FTC řada nových informací. Jednou z nich bylo i video prohlášení Jima Ryana, který v něm kontroverzně označil Game Pass za škodlivý pro herní vývoj a u vydavatelů za převážně neoblíbený. Ředitel PlayStationu tehdy vyrukoval přesněji s tím, že vydavatelé her údajně "jednomyslně shodují na tom, že nemají rádi Game Pass, protože ničí [herní] hodnotu". To se ovšem nelíbilo některým studiím, jako např. Sports Interactive

Reklama

  • Ředitel studia Sports Interactive oponoval nedávnému výroku Jima Ryana o údajné škodlivosti Game Passu
  • Pro jejich studio bylo prý využití předplatitelské služby Microsoftu pouze výhodné a vedlo k vydání dalších verzí

Ředitel PlayStationu po původním výroku, který jsme citovali výše, pokračoval na výzvu tím, že s vydavateli prý "mluví neustále" a že “toto je velmi rozšířený názor, který vydavatelé zastávají již mnoho let.”

Miles Jacobson, šéf studia Sports Interactive, které pod společností Sega vyvíjí dlouhodobě sérii Football Manager, v rozhovoru pro magazín Eurogamer ovšem nesouhlasil.

„Každé studio na to bude mít sice asi trochu jiný názor, jelikož různá studia budou mít jiná data a různé hry fungují jinak v jiných situacích. Pro nás je to ale na všech třech platformách jen pozitivní.“ 

Jacobson v tomto bodě vysvětlil, že jejich firma nemá obecně v povaze dělat jakékoli obchody, které by byly špatné pro libovolnou část podniku – což znamená i Segu – a i Game Pass byl tedy výhodný.

„Je prostě fakt, že Game Pass a Apple Arcade přivedly k této sérii nové lidi, kteří ji nikdy předtím nehráli. Jsem si našimi hrami nyní natolik jistý, že věřím, že tyto zákazníky budeme mít i po dlouhou dobu, ať už budeme na jakékoliv platformě či službě. Dává nám to smysl z finančního i z tvůrčího hlediska .“

Pokud jde o Sports Interactive jako takové, Jacobson dále také prozradil, že na rozšíření Football Manageru měly velký vliv právě předplatitelské služby. „Díky úspěchu našich her na PC a Xbox Game Pass jsme letos přinesli zpět Football Manager Touch pro Apple Arcade a uvedli také FM23 Console na PS5, přičemž předčily naše očekávání." 

Jak tedy vysvětlil, předplatitelské služby měly zatím převážně pozitivní dopad na rozšíření jejich her, kdy vedla k další dvojici her. Než studio tyto verze vydalo, mělo prý téměř 2 miliony hráčů ročně, ale s nejnovějším ročníkem FM23 je toto číslo již na hodnotě 4,8 milionu a stále roste.

Podobně pozitivně se loni vyjádřil k účinkům Game Passu také ředitel studia Ryu Ga Gotoku, jehož komentáře se v zásadě shodovaly. Ředitel série Yakuza (resp. Like a Dragon) tehdy uvedl, že značka vděčí za svůj úspěch na západě právě i tomu, že navštívila i Game Pass, a hráči si tak poměrně levně vyzkoušeli i některé starší díly série, které by jinak nehráli.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama