Zpět na článek

Diskuze: QB: 720p na Xboxu One rozbíjí PC port

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Pidalin
Pidalin
Level 1 Level 1
14. 4. 2016 20:16

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Terepin: Je to postprocessing, takže to zákonitě obraz rozmazávat musí, nemůže to přesně poznat co je fakt hrana s aliasingem a co je třeba textura na objektu. Koukni se v praxi do her, SMAA je sice mnohem lepší než FXAA a umí to celkem i ten aliasing odstranit, ale furt je to za cenu rozmazanýho obrazu, i když je to lepší než u FXAA. A nevim jeslti je to přímo funkcí SMAA nebo jeho blbou implementací do hry, ale třeba ve Falloutu 4 se zapnutym SMAA je obraz při pohybu uplně brutálně rozmazanej. Ale když můžou lidi hrát s motion blurem, tak jim tohle asi nevadí. ;-)

EDIT: Tak ve Falloutu 4 je to TAA, ne SMAA, to jsem popletl. Ale mam dojem že SMAA bylo teď v betě Dooma 4 a obraz byl dost silně rozmazanej.

Terepin
Terepin
Level 1 Level 1
12. 4. 2016 11:11

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Pidalin: MSAA je zastaralé a neefektívne, SSAA je len supersampling.

daremes
daremes
Level 0 Level 0
12. 4. 2016 07:15

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Ty reci Microsoftu o spokojenosti mi prijdou smutny vzhledem k tomu, ze hra uplne neni takova megabomba. Jinak ty vymluvy, jak je strasne chytry multisampling 720p...znouzectnost. Mne 720p vubec nevadi - pro me za me, delejte si to treba ve 320x240, kdyz to bude dobry a hezky - , ale neni treba si kolem toho vymyslet vymluvy.

kvok
kvok
Level 1 Level 1
11. 4. 2016 20:40

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

To, že se aplikace ukončuje křížkem, mi přijde správné. Zkrátka aplikace UWP se tak ukončují, nevím, proč by se u her měla držet výjimka.
Jinak: Testament? Proč ne prostě zadostiučinění?

Pidalin
Pidalin
Level 1 Level 1
11. 4. 2016 19:39

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Kéž by tak i ostatní dnešní hry podporovaly MSAA nebo SSAA jako kdysi všechny hry, z toho FXAA, TAA a podobnejch zvratek už je mi špatně.

Anunnaki
Anunnaki
Level 1 Level 1
11. 4. 2016 18:37

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Ach jo.. to je zas chytráků. Už jsem to někde říkal, ale koupil jsem si QB den po vydání na PC a hraju naprosto bez problému. Někdy přes víkend dorazil update, který chod ještě vylepšil. Nemám moc čas to hrát, ale už jsem někde za 3 aktem (půlka hry?) a spokojenost. Atmosféra super, soundtrack šlape, pocit ze střelby a akce za mě parádní.. Každopádně je to jedna z těch her, které musíte hrát, tak jak to vývojáři zamýšleli, jinak to bude divný a nuda.

Btw: Arkham Knight byl naprosto fukční po prvním, max druhém patchi..

Co takhle přestat furt břečet a radši si jednou za čas reinstalovat windows a aktualizovat ovladače... Spousta těhle problémů je mezi židlí a klávesnicí...

Kubaxx
Kubaxx
Level 1 Level 1
11. 4. 2016 17:12

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

A právě proto nemám Windows 10 a ani nechci.

Hondlis
Hondlis
Level 1 Level 1
11. 4. 2016 16:32

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Masarkavtrenyrkach: No jestli jsi si všiml, tak ten kdo si na to stěžoval byl technik který na hře pracoval. Ne PC hráči. Navíc pokud jsi to četl celé, tak na PC to jede 1080p. Sice nahovno díky xboxu, ale jede.

Pidalin
Pidalin
Level 1 Level 1
12. 4. 2016 14:51

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Terepin: Kvalitní obraz je zastaralej? Když na to někdo má výkon tak proč by měl bejt o opravdovej antialiasing ochuzenej? Radši žádnej AA než fake AA jako je FXAA nebo TAA, to akorát rozmazává hru. I když některý pokročilý formy post processing AA už jsou celkem přijatelný, ale většinou je ve hrách fakt jenom rozmazaný FXAA který nevíc ani nefunguje, protože rozmazání obrazu samozřejmě aliasing neodstraní, jediný co umí aliasing odstranit je reálnej (jak řikáš zastarelej) antialiasing.
Tim MSAA jsem samozřejmě nemyslel zrovna konkrétně jenom MSAA, ale prostě klasický metody antialiasingu, ne post processing hnusy.
Že je SSAA "jen" supersampling už tak ňák napovídá zkratka SSAA, to jsi mi řekl novinu. :-) Akorát že starý hry kde bylo možný zapnout SSAA netrpěly neduhem dnešního tzv "virtual resolution" (renderuju hru třeba ve 4K a pak jí downscaluju do 1080) a to že je všechno zmenšený u her který nepodporujou škálování, což je skoro každá hra. Jinak samozřejmě super sampling i to renderování ve 4K je proti aliasingu dost účinný.
Těšim se na dobu kdy budu mít 4K monitor a budu na to mít výkon, pak se aspoň nebudu muset rozčilovat že hry nepodporujou antialiasing. I když je otázka jestli na takovejch třeba 40" už neni ten aliasing vidět i ve 4K.

PS: Ve Falloutu docela funguje zapnout TAA a použít na hru hru lumasharpen filtr přes ReShade. Ten filtr nejenom hru zaostří, ale hlavně odstraní to burtální rozmazání obrazu při pohybu, což se ve Falloutu 4 děje se zapnutym TAA a FXAA je samozřejmě uplně nepoužitelný, jako vždycky, to na aliasing nemá žádnej vliv.

Takhle jak to mam tweaknutý to vypadá docela dobře a nemá to skoro žádnej vliv na FPS. Kdyby takhle vypadal post FX AA normálně ve hrách (bez tweakování) tak bych to zas tak neřešil, to by za to stála ta nenáročnosti oproti pravýmu AA.

8bit
8bit
Level 1 Level 1
12. 4. 2016 08:33

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

tak oni asi nemožou říct na plnou hubu, že xbone neni výkonnější jak parní stroj....a nemyslím tím steam machines

Strejda Phil
Strejda Phil
Level 1 Level 1
11. 4. 2016 17:11

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Chudáci Remedy,Alan Wake byl sice horší než Max Payne 1 a 2,ale pořád dobrá hra.A teď jim to ten blbej Microsoft takhle zničí...Ano,DirectX 12 je velký pokrok....obrovský...kolosální...Já opravdu nechci upgradovat,ačkoli má W10 i výhody,tak UWP,Windows Store a pitomě optimalizovaný hry jsou jeho obrovskou nevýhodou.

Mitsurugi
Mitsurugi
Level 1 Level 1
11. 4. 2016 16:31

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Masarkavtrenyrkach: Když máš násobní dražší a výkonnější HW, tak bys měl sakra čekat, že to poběží lépe než na konzoli.

Jinak ať MS se svojí unifikovanou platformou táhne do háje, největší výhoda PC je jeho otevřenost...

Terepin
Terepin
Level 1 Level 1
14. 4. 2016 08:30

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Pidalin: SMAA rozmazáva obraz len minimálne a obraz vyhladzuje na sub-pixelovej úrovni.

Terepin
Terepin
Level 1 Level 1
12. 4. 2016 18:44

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Pidalin: MSAA sám o sebe toho zvládne len veľmi málo. Preto sa využíva v kombinácii s inými technikami.
Najkvalitnejšou formou AA je SMAA 4x.

Pidalin
Pidalin
Level 1 Level 1
12. 4. 2016 19:04

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Terepin: SMAA je ale taky jenom postprocessing kterej rozmazává hru. Nicméně mezi post FX antialiasingama jsou taky dost velký rozdíly a SMAA + doostření obrazu by mohlo vypadat docela solidně. Samozřejmě že SMAA ani jiná post FX metoda ti neodstraní aliasing tak dokonale jako 4x nebo 8x MSAA, nebo jiná metoda "opravdovýho" antialiasingu. Vygoogli si jak funguje post processing a jak funguje klasickej antialiasing. Už z popisu toho co to dělá je jasný že post FX AA nikdy nemůže dokázat to co opravdovej antialiasing. Ve prospěch post processingu hraje jenom jeho nízká náročnost, jenomže díky tomu že hra třeba s FXAA vypadá většinou hůř než bez AA je to uplně irelevantní že to nežere výkon když to stejně vypnu. ;-) Ale SMAA se opravdu celkem dá, nebo i to TAA co je ve Falloutu. Fakt stačí jenom trochu doostřit obraz.
Ale ten problém u post AA s tim že to prostě nemůže na 100% co je hrana a co ne, ten tu prostě bude vždycky a vždycky to bude rozmazávat jenom hrany, MSAA hru nerozmazává, opravdu jenom odstraní aliasing, což je prostě boží pokud na to máš výkon, což u novejch her většinou nemáš. ;-)
Jako SMAA má výhodu (teda jak kdy a jak kde, někdy to může bejt na obtíž) že umí vyhladit i vegetaci, MSAA řeší čistě jenom hrany objektů a vegetaci ne, teda pokud vim. Jenomže rozmazaná vegetace nebo zubatá vegetace, to už je asi jedno, oboje je na prd. Vim že v některejch starších hrách byla možnost antialiasingu speciálně pro vegetaci, myslim že to bylo třeba ve Stalkerovi. Potom vypadala vegetace ještě v kompinaci s 4x AA naprosto luxusně, všechno krásný i v dálce a ostrý.
Bohužel muj mozek a oči maj tu nepříjemnou vlastnot že jakoukoliv neostrost obrazu vidim a neskutečně mi to vadí, proto nedokážu ani hrát v nenativnim rozlišení, kvůli tomu jak je to pak děsně rozmazaný.
Ale třeba u těch konzolí když to běží třeba jenom v 720p tak už je to asi uplně jedno když k tomu prdnou ještě FXAA. ;-)

Dr.One
Dr.One
Level 1 Level 1
11. 4. 2016 16:05

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Tak Batman měl problémy za poněkud jiných okolností.

red-icius
red-icius
Level 23 Level 23
11. 4. 2016 16:44

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Masarkavtrenyrkach: jak ovlivni UWP piratstvi? QuantumBreak je uz par dnu na warezu ...
na PC verzi sem zvedavej, kody pro predplatitele Xo verze jeste nerozeslali (kdo vi proc? :D)

Masarkavtrenyrkach
Masarkavtrenyrkach
Level 1 Level 1
11. 4. 2016 16:20

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

To jako mají hráči u PC takové drbání z toho, že to jede "jen 720p"? Jako fakt?
Vždyť hra vypadá hezky. A jestli se to hraje špatně, tak to nespraví ani 4k rozlišení. Viz. gameplay téhle hry na hrej.cz.

UWP je snaha Microsoftu konečně vytvořit uzavřenou, encryptovanou platformu po vzoru konzolí nebo iOS. Se všemi výhodami a nevýhodami. Já bych to hodnotil pozitivně, protože by to mohlo znamenat menší míru pirátství a hackingu her. A pak se třeba dočkáme i toho, že vydavatelé začnou zase o něco víc vydávat hry i na PC (NHL na PC?)

Reklama
Reklama