První preview Final Fantasy 16 jsou tu. Chváleny jsou boje hrdinů i obřích Eikonů. Producent hry také vyjádřil zájem o PC verzi
i Zdroj: Square Enix
Final Fantasy XVI Novinka První preview Final Fantasy 16 jsou tu. Chváleny jsou boje hrdinů i obřích Eikonů. Producent hry také vyjádřil zájem o PC verzi

První preview Final Fantasy 16 jsou tu. Chváleny jsou boje hrdinů i obřích Eikonů. Producent hry také vyjádřil zájem o PC verzi

Patrik Jelínek

Patrik Jelínek

1. 3. 2023 09:40

Final Fantasy 16 od společnosti Square Enix se po tiskové akci dočkala spousty nových záběrů i informací. Různé publikace si vyzkoušely demo, přičemž vývojářský tým sdílel také chystané RPG prvky a některé základní informace.

Reklama

  • Square Enix uvolnil embargo na první dojmy z nového Final Fantasy
  • O hře také informoval stran délky hry, množství filmečků nebo potvrzeného zájmu o vydání PC verze

Mezi první zprávy, které k nám doputovaly, patří penzum cutscén. Filmečky, které jsou pro sérii tolik ikonické, jsou totiž i v novém díle značně dlouhé. Producent hry Naoki Jošida prozradil konkrétně to, že jen v hlavní lince příběhu jde o více než deset hodin, přičemž vedlejší obsah kvantum času dále navýší.

„Co pro nás bylo důležité, bylo především to odvyprávět příběh, který je kompletní, od začátku do konce, a to se nám – myslím – docela podařilo. Abychom si to usnadnili, jen v hlavním scénáři jsme dodali více než 11 hodin filmových cutscén, které se plynule prolínají s herním zážitkem a přehrávají se přímo v enginu hry v reálném čase.“

V mezičase společnost Square Enix také dodatečně rozvedla, jak na tom bude hra s obtížností. Podle Jošidy (via Gematsu) nebude mít totiž hra tradiční systém nastavení náročnosti (lehká, střední, těžká), ale pouze dvě preference skrze modifikátory. Půjde o Action Focus a Story Focus, přičemž oba režimy budou dostupné po vybavení se herními předměty známými jako Timely accessories.

Jak Jošida dále vysvětluje, tyto in-game doplňky, z nichž lze v jeden moment používat až dva naráz, usnadňují hráči určité aspekty , jako je např. automatické uhýbání útokům nebo zjednodušení komb na stisk jediného tlačítka. Výběrem režimu "Zaměření na příběh" jsou podle něj tyto doplňky vybaveny od začátku hraní, čímž si hráč snadněji užije příběh, zatímco výběrem režimu "Zaměření na akci" jsou od začátku nevybaveny. Je tedy pouze na hráči, jak si chce hru přizpůsobit a co mu v daném čase vyhovuje.

Pokud jde o prvky, které znovuhratelnosti přidávají ještě více, i sem vývojáři zabrousili. V případě Final Fantasy 16 se totiž (via PlayStation Blog) jako u Final Fantasy 15 dočkáme režimu New Game Plus, přičemž jak uvedlo Gematsu, Jošida dal najevo i to, že hra  vyjde v červnu a nečeká se žádné zpoždění. 

Final Fantasy 16 zná své datum vydání, podívejte se na nové gameplay záběry
i Zdroj: Square Enix

Final Fantasy 16 zná své datum vydání, podívejte se na nové gameplay záběry

The Game Awards 2022 ukázalo spoustu nových trailerů na celou řadu her, a to včetně v mnoha regionech extrémně očekávané…

9. 12. 2022 13:21

Jošida v tomto bodě také potvrdil, jak na tom budou při vydání režimy grafiky. Hra se totiž dle jeho slov dočká na zatím jediném potvrzeném PS5 hned dvou režimů – a to upřednostnění detailů a výkonu–, přičemž první cílí na rozlišení 4K a druhý na framerate v (předpokládané) hodnotě 60 FPS.

Co se týče délky hry, na toto konto hovořil již dříve režisér hry Hiroši Takaj. V návaznosti na starší informace řekl pro Everyeye to, že hlavní příběh zabere hráči asi 35 až 40 hodin, a že pokud se rozhodnete plnit i nepovinný obsah, může se hodnota vyhoupnut až na 70 hodin. V rozhovoru pro Famitsu pak Jošida coby jeho kolega dále dodal, že demo Final Fantasy 16 vyjde přibližně dva týdny před uvedením hry (22 června), což znamená někdy v první třetině června. Podle toho, jak se o něm producent hry vyjádřil, umožní hráčům prožít samotný úvod, a to v délce několika hodin. Bez udání konkrétní stopáže pak též dodal, že uložená data půjde přenést do plné hry, a pokračovat tak od místa, kde demo končí.

Producent Final Fantasy 16 odmítá spekulace o PC verzi. Prý o ní nikdo nikdy nemluvil. Trailer ale přímo avizuje dočasnou exkluzivitu
i Zdroj: Square Enix

Producent Final Fantasy 16 odmítá spekulace o PC verzi. Prý o ní nikdo nikdy nemluvil. Trailer ale přímo avizuje dočasnou exkluzivitu

Producent chystaného RPG Final Fantasy 16 Naoki Jóšida ve streamu odpovídal na četné spekulace související s PC verzí hry.…

11. 1. 2023 12:56

Jak se dále podělil Jošida na japonském PlayStation Blogu (via Wario64), rád by také vydal i zatím neohlášenou PC verzi, ale ještě neví, kdy se tak stane.

Nedávno jsem svými poznámkami způsobil menší rozruch [ohledně platforem], takže bych se rád dotkl PC verze. Především je totiž pravda dvojice věcí. Jednak to, že Final Fantasy 16 je šestiměsíční časovou exkluzivitou pro PS5, a zadruhé to, že to rozhodně neznamená, že PC verze vyjde již půl roku po verzi pro PS5.“ 

Jošida následně s odkazem na optimalizaci zdůraznil, že PC verze zcela určitě nevyjde v šestiměsíčním okně po návštěvě PlayStationu, ale pravděpodobně o něco déle, bez udání konkrétního data.

„Důvodem této situace je to, že jsme strávili spoustu času a peněz optimalizací pro platformy PS5, abychom poskytli co nejlepší herní zážitek. Samozřejmě bych rád ale někdy PC verzi vydal, neboť chci, aby si každý mohl zahrát co nejvíce her. Nicméně i když začneme optimalizovat PC verzi až po vydání na PS5, nebudeme ji schopni optimalizovat za půl roku, takže nevyjde v tak krátkém časovém rozpětí,“ vysvětluje Jošida.

Reklama
Reklama

Související články

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama