Průzkum: in-game reklama nevadí 82% hráčů
Určitě si pamatujete na loňskou akci Ubisoftu, který uvolnil některé své hry (mezi nimi i takové pecky, jako Far Cry, nebo Rayman Raving Rabbids) volně ke stažení s tím, že v některých okamžicích se vám objevila na obrazovce reklama. Ještě o kousek zpátky jsme tu měli také aféru s tím, že by se v onlinovce World of Warcraft měly objevit cedule s reklamními bannery, proti čemuž se zvedla vlna odporu. Jak to tak vypadá, nebylo to s tím odmítáním herní reklamy tak hrozné, protože výsledky nedávno uskutečněného průzkumu společnosti IGA Worldwide ukazují, že 82% oslovených hráčů by vůbec reklamy ve hrách neřešilo, pokud by nějak výrazně nezasahovaly do hry jako takové. 61 % ale uvedlo, že by reklamu raději upřednostňovalo třeba mezi misemi, nebo po ukončení nějakého segmentu, než během samotného hraní. Možná se na základě tohoto průzkumu nějaký distributor utrhne a začne nabízet hry zdarma, ale s reklamou nastálo.