prodeje-cmr-dirt-pul-milionu-za-prvni-tyden
Novinka Prodeje CMR: DIRT - půl milionu za první týden

Prodeje CMR: DIRT - půl milionu za první týden

sleepless.

sleepless.

1
Reklama

Trošku riskantní tah, spočívající v jasně viditelné amerikanizaci závodní série Colin Mcrae Rally, společnosti Codemasters vyšel. PC a Xbox 360 verze titulu Colin MCRae: DIRT, respektive DIRT v severní Americe, se totiž prodávají jako po másle. Během prvního týdne po uvedení na trh se dohromady na celém světě prodalo přes 500 000 kopií hry, přičemž většina z toho připadá na Evropu, kde hra vyšla 15. června, zatímco v sev. Americe byla do prodeje uvolněna až 19. června. Na základ těchto informací se dá očekávat, že Colin McRae: DiRT určitě překročí hranici milionu prodaných kopií. Zvlášť když letos v září vyjde hra ještě na konzoli PlayStation 3.

Abychom vysvětlili onu údajnou amerikanizaci CMR série. Od samého počátku, tedy od roku 1998, kdy na PC a PS1 vyšel první CMR titul, se sérii dařilo – z komerčního hlediska – hlavně v Evropě. Za velkou louží už o CMR tituly takový zájem nebyl. Proto Codies udělali v CMR: DIRT řadu změn, mezi něž patří zařazení specificky severoamerických závodních disciplín (C.O.R.R.) a klání, které jsou populární na obou stranách oceánu (závody do vrchu, buginy). Zmínit je třeba i mnohem arkádovější zamření CMR: DIRT oproti předchozím dílům v sérii a jasně viditelný je také odklon od suchopárné seriózní prezentace. Namísto ní je CMR: DIRT v mnoha ohledech vyloženě odvazová hra, když komentátor Travis Pastrana komentuje hráčovu jízdu stylem, který by byl v předchozích CMR hrách nemyslitelný.

Určitě se dá pochopit, že skalní fandové CMR série na nový směr, kterým se Codies rozhodli vydat, nadávají. Oni zas na druhou stranu musí pochopit, že kdyby Codemasters pokračovali tam, kde skončili s CMR 05, tak by celá série za chvilku zemřela na úbytě. Navíc není možné říci, že by CMR: DIRT zapáleným rallye maniakům nic nenabízel. Už sice nejde o čistou simulaci, ale na druhou stranu si, ti co tedy chtějí, mohou ve hře navolit skoro-realistický režim, který už rozhodně arkádou nazvat nelze.


Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama