Proč chybělo Halo při launchi Xbox One?
Když se řeklo "Xbox", pak muselo zákonitě z nějakého koutu zaznít "Halo". Tahle spojitost fungovala po celou dobu aktivního života Xbox 360 a hráči se vcelku oprávněně ptají, proč jsme se nedočkali žádné informace, obrázku, nebo videa z dalšího dílu téhle futuristické ságy.
Na dotaz webu Kotaku odpovídal viceprezident Microsoft Studios, Phil Spencer, který by za absencí Halo jen nerad viděl nějakou konspiraci: "Neexistuje možnost, abychom připravili další Halo hru společně s lidmi z 343 industries za jediný rok," zní jeho argument a těžko proti němu cokoliv namítat. Spencer navíc přiznal, že se nad myšlenkou uvést nové Halo se startem Xbox One několikrát zamýšleli, vždycky ale došli k tomu, že je tu prostor pro Halo 4 na X360 a tak se i stalo.
Pro Microsoft to ostatně nebyla žádná ztráta, Halo 4 utržilo za první týden prodeje 300 milionů dolarů a pro vývojáře šlo o velmi důležitou psychologickou vzpruhu, že jejich první interní projekt, navíc další díl tak sledované série, dopadl dobře. Pokud by se však čtyřka měla stát prvním dílem pro next-gen, museli by na ní vývojáři začít pracovat už před nějakými dvěma, třemi lety, což zkrátka nepřicházelo v úvahu.
V tuto chvíli proto nezbývá nic jiného, než počkat, což by se ale mělo odrazit v tom, že vývojáři už budou moci čerpat ze zkušenosti jiných studií a vyvarovat se prvotním problémům, které u vývoje her pro nové platformy vždycky vyvstanou. Navíc, už brzy budete moci alespoň částečně ukojit svoji touhu po další Halo hře díky Halo: Spartan Assault a to ani nemluvíme o tom, že se Steven Spieleberg pustil do natáčení seriálu.