„Přijel jsem zbytečně.“ Producent Black Myth: Wukong si šťouchl do The Game Awards
Feng Ji zveřejnil dlouhé prohlášení, ve kterém děkuje fanouškům za podporu a vyjadřuje zklamání nad tím, že si akční titul od GameScience neodnesl hlavní cenu za hru roku.
- Producen Feng Ji vyjádřil nesouhlas s nejasnými kritérii pro výběr Hry roku
- Sarkasticky komentoval i jeho cestu na The Game Awards 2024
Feng Ji, CEO Game Science a producent hry Black Myth: Wukong, si na čínské sociální síti Weibo nebral servítky. V dlouhém příspěvku napsal: „Přišel jsem zbytečně,“ a vyjádřil frustraci nad údajně nejasnými kritérii pro výběr Hry roku. Je ale potřeba říct, že jde o strojový překlad a původní věta má údajně spíše sarkastický a sebeshazující podtext. Přitom stojí za zmínku, že Wukong získal hned pět nominací a odnesl si dvě prestižní ocenění: Výběr hráčů a Nejlepší akční hra.
Ji otevřeně kritizoval proces rozhodování o Hře roku a litoval, že nedostal příležitost promluvit na pódiu. Prozradil, že svůj děkovný projev měl připravený už dva roky. Zmínil také sílu ocenění Výběr hráčů, když napsal: „V komentářích mnoha hráčů jsem viděl silnou nespokojenost, neochotu a rozhořčení.“
Podle Alanah Pearce, bývalé scenáristky ze Sony Santa Monica, dokonce jeden z vývojářů Game Science plakal ve své první řadě během předávání cen. Přestože emoce k takovým událostem patří, může to naznačovat, že vývojáři měli možná až příliš vysoká očekávání.
The Game Awards 2024: Kompletní přehled vítězů a nominací
Výsledky z letošního předávání herních Oscarů jsou tady. Podívejte se, kdo uspěl v jednotlivých kategoriích.
Ji se také vyjádřil k úspěchu Wukongu, který podle něj nebyl otázkou náhody, ale výsledkem promyšlené práce studia. „Někteří tvrdí, že dosáhnout takových výsledků s prvním samostatným titulem je jen šťastná náhoda, kterou bude těžké zopakovat. Chci ale říct, že to nebyla náhoda. Je to výsledek střetu čínské kultury, talentů, obchodního prostředí, herního průmyslu a hráčů z celého světa.“