Pražská FAMU představuje výtvory svých prvních studentů z katedry herního designu
Před rokem byla na pražské FAMU otevřena nová katedra zaměřená na herní design. Po roce studia tak nyní první generace studentů dostala možnost prezentovat své herní výtvory. Dostali možnost své projekty ukázat v Kampusu Hybernská a dohromady ukázali sedm autorských děl. Ty si můžete sami vyzkoušet.
- Na pražské FAMU už rok funguje katedra herního designu
- Studenti prezentují prvních sedm autorských výtvorů
Studenti katedry získávali první zkušenosti v dílně Michala Berlingera (Amanita Design) a vytvářeli jednoduché prototypy her stavící na zajímavých nápadech nebo konceptech. Mezi první projekty patří izometrická adventura PRISMA, 2D adventura Začarovaný čas, střílečková adventura Požírač, kuriózní rodinný survival Obědárium či dystopický simulátor Yes, Serena. Trailery všech her si můžete prohlédnout na portálu FAMUFilms a část z nich zde nabízí i link ke stažení.
,,Za rok se člověk naučí, jak vytvořit funkční prototyp v herním enginu, jak přetavit námět v pohlcující herní zážitek nebo větvit příběhy. Zároveň ale musí umět nahlédnout herní průmysl z odstupu a zformulovat myšlenku na abstraktní téma, jako je třeba prolínání identity hráče s herní postavou nebo humor ve hrách,” charakterizuje výuku jedna z úspěšných studentek Kateřina Hanáčková. Její Požírač zaujal natolik, že byl vybrán do programu KVIFF Talents pro mladé a talentované tvůrce audiovizuálního obsahu.
Magisterský program herního designu nabízí dle oficiálního popisu studentům komplexní vzdělání napříč různými disciplínami herního vývoje, tedy teoreticky i prakticky. Podání přihlášek do dalšího ročníku probíhalo od začátku března do poloviny dubna. Na škole vyučují osobnosti z oboru, kromě zmíněného Michala Berlingera i Jaroslav Meloun (Dreadlocks), Tomáš Oramus (Důkaz 111), grafička Jana Kilianová (Clashing, Codenames: Pictures, titulní stránky LEVELu) nebo herní vědci Jaroslav Švelch a Tereza Fousek Krobová.