Zpět na článek

Diskuze: Použití PSVR pro PS5 vyžaduje PS4 verze her

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Masarkavtrenyrkach
Masarkavtrenyrkach
Level 1 Level 1
2. 11. 2020 16:37

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Mám PSVR rád. Půjčil jsem si ho, užil jsem si s ním asi dva měsíce skvělé zábavy. Nejlepší hra: Astro Bots Rescue Mission! Nejlepší skákačka za posledních... ne, nejlepší skákačka, kterou jsem kdy hrál :-)
Pokud by se mne ale někdo ze známých zeptal, jaký VR set si nyní koupit, PSVR bych mu s klidným svědomím doporučit nemohl. Spíš bych ho nasměroval ke Quest2. Že má PSVR na dnešní dobu poměrně hodně slabé rozlišení, že základní PS4 (a Pro se zas tak moc nevyužívá) má problém tam rozjet něco se složitějšími shadery, bych až tak moc neřešil. Ten pocit, že je člověk v jiném světě, se dostaví i u jednoduché geometrie. Ale největší problémy s PSVR jsou: 1) Kabely a dodatečná krabička -- je to fakt otrava to instalovat, přesouvat a zakopávat o to. 2) Tragické a nepřesné PSMove ovladače, které jsou navíc i docela drahé (a ne až tak snadné sehnat). 3) Závislost na PS kameře pro snímámí PSMove, takže v reálu to je spíše jen 180degrees VR.
Výhodou PSVR jsou dobré hry a pestrá nabídka. A samozřehně Astro Bots :-)
Ale možnost hýbat se bez kabelů, vstát a chodit po místnosti, vymezit si akční rádius, moci si do obrazu promítat záběry okolí, točit se kolem sebe a mít v ruce mnohem přesnější ovladače... To je něco, co PSVR nemá. S přihlédnutím k ceně kompletního PSVR (s ovladači) a při nutnosti mít PS4, se tak Quest2 jeví zatraceně atraktivně. PSVR bych si v dnešní době už nekoupil. Třeba Sony přece jen dá za pár let na trh nějaký modernější model. Ale i tak by to muselo být něco, co by dokázalo přenášet data bezdrátově a to je, myslím, pořád ještě problém a Quest2 tak jde asi dobrou cestou.

Mitsurugi
Mitsurugi
Level 1 Level 1
1. 11. 2020 17:04

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Luk83: PSVR je taky z technického hlediska mnohem horší headset, navíc k němu potřebuješ PlayStation, který jsi tak nějak do ceny nezapočítal, Quest má HW v sobě, což se do ceny musí nějak promítnout. Za další se taky musíš srát s kabeláží a PS Move ovladače jsou ve srovnání s Oculus ovladači odpad.

Jinak 64GB není moc problém, většina her na Quest má tak maximálně kolem 3-5 GB.

red-icius
red-icius
Level 23 Level 23
1. 11. 2020 15:17

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@RomanK47: no je hodně drsná konkurence, teď s Oculus Quest 2.. k té jeho ceně se bude blbě dostávat :-/

_Thorus_
_Thorus_
Level 1 Level 1
2. 11. 2020 16:22

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Luk83: 64 GB je slabota? Vždyť Quest se primárně používá jako displej při streamovaní her z PC, takže všechny data jsou uložené na disku PC, k čemu tedy větší paměť? Jinak se prodává za 350 € a to rozhodně nebude 12,5k kč

red-icius
red-icius
Level 23 Level 23
2. 11. 2020 07:20

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Luk83: od větších studií jsou právě výhradně pro PC, viz třeba insomniaci - původní Sony miláčci .. :-/ (ale neřeším Quest, tam je situace bez PC zase jinde)

Jinak teda PSVR nemáš, čili hodnotit s tebou kvalitu obrazu je dost o ničem (díval jsem se svýho čas na 3d filmy z blu raye, to nechceš :D ), stejně jako ti asi vysvětlovat tu otravu, když chceš přestěhovat kabeláž z místnosti do místnosti, nebo když děcka hrajou a ty hlídáš, aby neutrhli nebo se nezamotali do kabelu.. a přitom víš, že už existuje bezdrátová technologie ..

Prostě ano, když PSVR vyšlo, tak to bylo bezkonkurenční, protože cena a dostupnost byla oproti ostatním úplně jinde, to se ale od té doby změnilo a dneska je to dobrej gimmick, ale všechny YT videa o VR ti ukazujou už jinou planetu, když se hraje Flight simulator, atd., ani beat saber prakticky neexistuje na YT branej z PSVR, všechno na PC, protože mody kamery atd,. atd.

Jinak sem rád, že PS5 má PSVR přímo podporovat, předpokládám, že výkon se využije na detailnější zobrazení i přes současný rozlišení.

Luk83
Luk83
Level 1 Level 1
1. 11. 2020 21:51

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Souhlas, že Quest je jinde, ale nějak jste zapomněli, že PSVR si pořídili lidi, co právě mají PS a cenově to prostě vychází lépe (je strašně pohodlné sem tahat něco přes Amazon z ciziny, hlavně pak na reklamaci) a technologicky to hromadě lidí stačí, protože to je jeden ekosystém. Navíc ne každý, kdo má PS má i dost kvalitní PC na to, aby to utahlo VR a mohli si Quest zapojit...
Já do PSVR nešel, protože právě ta technika mě odrazovala vzhledem k ceně, ale zase na PSVR mi přijde, že jsou víc hry od větších studií, jak na Quest, ale tak do hloubky jsem to nestudoval, to už spíš tipuju...

Smazaný uživatel
Smazaný uživatel
Level 1 Level 1
1. 11. 2020 15:09

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Jednoduše řečeno - Sony se na VR vykašlala obdobně jako na 3D televize.

barth731
barth731
Level 1 Level 1
1. 11. 2020 12:15

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

nejde tady dát smazat.

Masarkavtrenyrkach
Masarkavtrenyrkach
Level 1 Level 1
2. 11. 2020 16:43

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Thorus: Myslím, že atraktivita Quest2 spočívá v tom, že naopak žádný počítač (ať už připojený drátem nebo bez) nepotřebuje. Naprostá svoboda v pohybu. Uvnitř jede Android s lokálním uložištěm. Proto se řeší velikost.
Myslím, že připojení k PC se bere spíše jako bonus navíc. Připojení kabelem ze systému odebírá jeho původní největší výhodu, a bezdrátové připojení je prý velmi nespolehlivé (+ vysoká latence a komprese obrazu).

Luk83
Luk83
Level 1 Level 1
2. 11. 2020 16:12

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@red-icius: oka, tak když to takhle říkáš, tak na tom asi něco bude. Jako v ty kvalitě rozhodně souhlas, ta už je dneska hodně daleko před tímhle :)
No uvidíme, jestli se do budoucna VR na konzolích obecně víc prosadí a nebo to bude spíš PC či samostatná periferie

frantax
frantax
Level 23 Level 23
1. 11. 2020 17:31

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Luk83: K ceně Oculus Quest 2 by se Sony blbě dostávalo kdyby místo zoufale zastaralýho PSVR přišlo s nástupcem který by mněl konkurenceschopný parametry.
PSVR má 1MPx na oko a propojení kabelem, Oculus Quest 2 má 3,5MPx na oko a funguje samostatně nebo u náročnějších her lze připojit k PC bezdrátově.
Ale i tak, PSVR jsem za 6K nikde nenašel, v ČR je nejlevnější za 7000Kč a v zahraničí obdobně. K tomu si připočti ovladače Move za 2000Kč a jsi na 9000Kč. Oculus Quest 2 je v ČR nejlevnější za 12,5Kč ale na Francouzským, Italským nebo Španělským Amazonu za 10000Kč.

Luk83
Luk83
Level 1 Level 1
1. 11. 2020 15:41

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@red-icius: cože? Oculus Quest 2 ve verzi 64GB (slabota) stojí 12,5K. PSVR je za 6K v základu. K čemu se tedy bude Sony blbě dostávat?

Mitsurugi
Mitsurugi
Level 1 Level 1
2. 11. 2020 16:48

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Masarkavtrenyrkach: Souhlas, osobně ani nevím, kdy jsem naposledy Quest připojil k PC. Ale zase, 64 GB je víc než dost, hry na Quest jsou malé, což znamená, že nejen, že se jich tam vejde spousta, ale taky že jejich mazání a stahování není zdaleka takový oser jako třeba na konzolích.

Gerri
Gerri
Level 1 Level 1
2. 11. 2020 06:34

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Mam predobjednany quest primo z oculusquest webu a stoji 350€. Akorat sem si to musel nechat poslat na polskou adresu (takze plus 200,-kc). Stejne nejsem ani na 10k. Psvr bylo super, ale uz je proste zastaraly a kdyz ho nechteji ani nejak podporovat, tak to docela zabijou. Zase primer k 3d televizim :))), uz se na to vyserte. Lepsi bude to prirovnavat k jinym headsetum. Vzdyt uz jedem druhou generaci tvl

red-icius
red-icius
Level 23 Level 23
1. 11. 2020 19:00

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Luk83: jako samostatný zařízení s lepšíma parametrama obrazu a bezdrátu se to sony vzdálilo.. jakkoli mám PSVR rád, tak rozlišení je dnes už dost tragédie a kabely jsou důvod, proč to odmítám stěhovat z místnosti do místnosti, natož do jinýho bytu třeba jen na hodinu na návštěvu..

EDIT: nemluvě o tom, že OQ i OQ2 jde připojit kabelem k PC, takže když máš odpovídající PC (mám) si můžeš spustit i Alyx (o který si PSVR může bohužel jen nechat zdát)

Reklama
Reklama