Podle Bacha prý široký záběr Sony škodí
Někteří vedoucí představitelé společností, které patří do velké konzolové trojky (Sony, Microsoft, Nintendo) umí na konkurenci jen obrazně řečeno plivat, jiní se tváří, jako by žádná konkurence neexistovala a pak jsou tu tací, kteří umí zdůraznit potenciální přednosti své společnosti inteligentním způsobem, aniž by se o konkurenci nějak výrazně otřeli.
Do posledně zmíněné skupiny patří prezident Entertainment and Devices divize společnosti Microsoft Robbie Bach, který to dokázal v hodně dlouhém a hodně podrobném rozhovoru s Deanem Takahashim pro jeho herní blog na webu San Jose Mercury News. Bach byl během rozhovoru dotázán na to, proč Microsoftí hudební přehrávač Zune nenabízí žádnou herní podporu, jak se původně spekulovalo. Odpověď na tuto otázku byla jasná. Bach prohlásil, že záměrem jeho týmu bylo vytvořit čistě jenom hudební přehrávat, který se nebude žádným způsobem plést do cesty hrám a Xboxu 360. Pokud by měl Zune nabídnou nějakou funkci spojenou s hrami, tak by pro její vývoj byli potřeba zaměstnanci z Xbox 360 divize, která by tím logicky trpěla. Podle Bacha dojíždí právě na tuto rozpolcenost videoherní divize společnost Sony, která se s handheldem PSP snaží konkurovat DS a s konzolí PS3 Xboxu 360. Podobná roztříštěnost zájmů prý v rámci organizace vyvolává napětí, což se na činnosti každé společnosti musí dříve, či později projevit.
Další části rozhovoru se týkají Bachových názorů na to, proč bude Xbox 360 jedničkou letošních vánoc a jaké důvody zákazníky přimějí právě ke koupi Xboxu 360 namísto PS3. Kupodivu se Bach ani náznakem neotřel o konzoli Wii, kterou zcela evidentně nebere jako konkurenci. Docela zajímavě zní Bachova předpověď týkající se již dříve zveřejněného plánu ohledně výdělečnosti Entertainment and Devices divize Microsoftu, s níž vedení softwarového giganta počítá už v roce 2008 (fiskálním!).
Bach sice potvrdil, že tento plán stále platí. Zároveň však dodal, že navzdory výdělečnosti celé divize nemusí být nutně výdělečná každá její součást – v tomto případě Xbox divize. Těžko říci, co si z toho máme odvodit. Každopádně, jednou z priorit Microsoftu je snižování nákladů na produkci Xboxu 360 a snaha získat co největší podíl na trhu. Právě ta prý láká vydavatelské společnosti a vývojáře, kteří slyší i na to, že své první next-gen tituly vyvíjeli právě pro Xbox 360. Samozřejmě ne všichni, ale řada z nich ano. Jsou tedy dobře obeznámeni z architekturou konzole od Microsoftu a proces vývoje her se tak pro ně stává levnější a hlavně časově méně náročnější záležitostí. A právě to se podle Bacha počítá.