Počet PS VR v Británii pokořil Vive i Oculus
i Zdroj: Hrej.cz
Novinka Počet PS VR v Británii pokořil Vive i Oculus

Počet PS VR v Británii pokořil Vive i Oculus

David Plecháček

David Plecháček

8
Reklama

Jestli existuje nějaký trh, ze kterého pravidelně proudí čísla o prodejích jak na běžícím páse, je to ten ve Velké Británii. V drtivě většině je do médií pouští společnost GfK, která sleduje prodeje her, herních konzolí, ale také herních periferií. Do těch spadají i VR headsety, a poslední údaje indikují dominanci PS VR.

GfK tvrdí, že Sony se svým zařízením strčí oba dva největší konkurenty do kapsy. Jak HTC Vive, tak Oculus Rift doslova „trpí“ v porovnáním s PS VR a na překonání počtu prodaných kusů od Sony nestačí ani jejich součet. Na akci pro spotřebitele to prohlásil zástupce GfK Paul Simpson: „VR zařízení Oculus Rift a HTC Vive, z nichž oba cílí výhradně na hráče, trpí při porovnáním s PlayStationem VR,“ řekl.

„Zmíněné VR jednotky jsou výrazně dražší (levnější Oculus se prodává za 20 tisíc a dražší HTC za více jak 25 tisíc, oproti PS VR, které můžete například na Xzone.cz pořídit za 10 790 Kč) a k tomu potřebujete ještě relativně drahé PC.“ Důležitým faktorem je i hráčská základna, ze které Sony těží.

„Předběžná čísla PlayStationu VR ukazují, že zařízení dosahuje takového množství prodaných kusů, jako oba zmínění konkurenti dohromady.“ Kromě jiného Simpson poukázal na to, že z toho důvodu se relativně dobře prodávají i hry na VR, z nichž se jich osm umístilo v žebříčku čtyřiceti nejlépe prodávaných her (čísla za měsíc říjen, pozn. red.).

Simpson k tomu podotýká, že lidé, kteří si zařízení koupili mezi prvními, vlastně ani moc nevěděli, co od něj čekat. Podle jejich průzkumu jsou ale ohlasy z PS VR veskrze pozitivní. „Někteří dokonce prohlásili, že jejich zkušenost přesáhla jejich očekávání,“ dodal Simpson. Z výzkumu také vyplývá, že si většina lidí pochvaluje sociální prvky takového hraní. Zdá se, že nasadit si brýle a odtrhnout se od přítomnosti ostatních přátel v místnosti je pro většinu zákazníků vlastně plus.  


Reklama
Reklama
Reklama
Reklama