PlayStation zakládá nový tým s úkolem zachování her, nabírá první zaměstnance
Společnosti PlayStation a Sony se zřejmě rozhodly výrazněji zainvestovat do zachování knihoven starších her. Garrett Fredley, bývalý build engineer mobilního studia Kabam a dříve EA, se totiž pochlubil prvním pracovním dnem v nově vznikajícím týmu ve struktuře PlayStation. Na starosti má “zachování her”, i když zatím nevíme, co to znamená konkrétně.
- V kruzích PlayStation vznikl tým zaměřený na archivaci a uchování starších her
- Není jasné, jestli se jeho snahy týkají i nabídky PS Plus
„Zachování her byla má první kariérní vášeň. Také šlo o vstupní bránu do světa softwarového inženýrství a do světa, o kterém mnoho lidí vůbec neví. Byl jsem tehdy úplný nováček, snažící se přispět jakkoliv to šlo nehledě na nezkušenost. Teď se vracím a už nejsem nováček,“ nastínil svůj kariérní příběh Fredley na profesní sociální síti LinkedIn. Stal se jedním z prvních najatých zaměstnanců do týmu zodpovědného za “zachování” her pod značkou PlayStation. Podobné praxi se věnoval už mezi léty 2016 a 2019, kdy v EA vedl podobnou iniciativu u značky FIFA. Dle svých slov takto kompletně zarchivoval několik starších ročníků.
Pravděpodobně tento nábor souvisí s postupným rozšiřováním nabídky služby PlayStation Plus, respektive její nejdražší varianty Premium, v rámci které dostávají hráči přístup ke knihovně digitálních kopií titulů ze starších generací konzolí PlayStation Now. Fredley a jeho (budoucí) kolegové budou možná zodpovědní za rozšiřování nabídky starších her a jejich archivaci. Redaktoři zdrojových webů VGC a PushSquare nicméně namítají, že by mohla být důležitá právě role konzervace zdrojových kódů a dodatečných materiálů. Vliv na hráče tak nemusí být tak výrazný, jak doufáme.