Zpět na článek

Diskuze: PlayStation Plus od srpna zdraží

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Smazaný uživatel
Smazaný uživatel
Level 1 Level 1
2. 6. 2019 04:27

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Mitsurugi: Jo, to s procenty vím, nechtěl jsem to zase tak rozepisovat. Můj názor je, že těch 20-30 % je za ten servis na Steamu je OK. Když se odečtou náklady (poplatky za platební transakce, infrastruktura, online/cloud služby, platy zaměstnanců, ...), tak z toho myslím třeba u těch 20 % zase moc nezbude (tipuji 5 %, max. 8 %).

Větší konkurence pro Steam neuškodí a je dobrá, ale pokud je zdravá. Epic podle mě zdravý není. Nevěřím tomu, že dlouhodobě svůj obchod z 12 % utáhne, aby byl alespoň v minimálním v zisku. Obzvláště, pokud by poskytoval služby v tak širokém rozsahu a objemu jako Steam a neměl tam jen 20 her.

K PC-Workstation: to myslím stejně není typický scénář. Pokud má někdo našlapanou workstation jako pracovní nástroj, tak na ni spíš hrát nebude, aby si ji zbytečně nezasíral. Tedy pokud se nebude živit hraním/streamováním her :-).

Smazaný uživatel
Smazaný uživatel
Level 1 Level 1
1. 6. 2019 17:34

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@1337: To není jen o online multiplayeru. V rámci placení PS Plus (aktuálně ročně 1560 Kč) máš tohle:
- u některých her možnost online multiplayeru (hry, co mají vlastní infrastrukturu a účty, jako např. Fortnite, to ale nepotřebují a fungují i bez něj)
- každý měsíc 2 hry zadarmo, které Ti zůstanou, není to časově omezené (EDIT: omezení je to, že pokud si PS+ přestaneš platit, tak o ně přijdeš, dokud znovu neobnovíš členství) a nebývají to zase úplné sra*ky, viz http://www.finder.com.au/gaming/playstation-plus-free-games
- cloudové úložiště
- slevové akce (nad rámec standardních, pouze pro členy PS+) v Playstation Store

Ano, prakticky všechno tohle máš na PC "zadarmo". Poplatek za online tam není, hry zdarma občas rozdávají všichni (Epic teď pravidelně), Steam má "zadarmo" cloudové úložiště (no, zadarmo, financuje ho z těch 30%, co si bere) a slevy, ty jsou všude.
Na druhou stranu, PC trh je podle mě hodně nemocný a pokřivený. Když hra po několika týdnech spadne na 50%, tak to podle mě dobré a zdravé není. Nesmíme se divit, že se pak všude rvou mikrotransakce atd. Zadarmo nikdy nic není, i na ty hry, co se rozdávají zdarma, to mají spočítané. Herní společnosti a obchody rozhodně nejsou charita :-).

PS+ neobhajuji, jen vysvětluji, že to není pouze o mulťáku.

beowulfgaimz@gmail.com
beowulfgaimz@gmail.com
Level 1 Level 1
1. 6. 2019 08:35

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

jeste ze sem z PSka par let zpet presel na PC a od te doby nejspokojenejsi clovek :D

Pidalin
Pidalin
Level 1 Level 1
31. 5. 2019 20:40

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Všechny předplatný jsou jenom způsob jak z lidí vytahat prachy za něco co by normálně ani nekupovali ale maj pocit že je to strašně výhodný a že to potřebujou. Vždycky konzolisti argumentujou tim "ty vole já mam 10 novejch her v tom předplatnym, ty bys je musel kupovat za plnou cenu" Ne, nemusel, protože 9 z nich mě nezajímá a nehraju hry který mě nezajímaj, ani za ně neplatim.

1337
1337
Level 1 Level 1
31. 5. 2019 18:48

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Lidi, možu se zeptat? Jako zarytý PCčkář naprosto nechápu, za co se vlastně na těch konzolích platí - nemyslím to nijak útočně, ale fakt tomu nerozumím. Jasný, možu hrát multiplayer a mám přístup k těm hrám "zdarma". Ale za co je ten poplatek vlastně "oficiálně"? To jako Sony spravuje servery všem těm onlinovkám, co jsou na PS, nebo jak to je? Kdo v tom případě tu činnost dělá u PC verzí? Podle toté logiky bych čekal, že placený multiplayer se budou pokoušet zavést i na PC, nejlépe ve stylu Steam zvlášť, Origin, Uplay a whatever shop taky zvlášť, ale zatím se o to ani nepokusili - tak jak to je?

hans999
hans999
Level 1 Level 1
31. 5. 2019 16:21

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Nemam PS4 asi rok a pul. Co jsem presel na PC. A tenkrat za to chteli mesicne 180 Kc a rocne mezi 1200-1300 Kc.

Strejda Demon
Strejda Demon
Level 1 Level 1
3. 6. 2019 10:04

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@uprocker: co je na tom špatnýho? Buď rád že nejásají

Mitsurugi
Mitsurugi
Level 1 Level 1
1. 6. 2019 22:11

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@hans999: Nikdy není cenově nejvýhodnější kupovat nejvýkonnější komponenty, jelikož jsou poměrově mnohem dražší. Například bylo výhodnější koupit 970 a za dva roky pak 1070, než mít 4 roky 980Ti.

To samé platí u Core i7, člověk zaplatil dvojnásobnou cenu oproti Core i5 za herní nárůst výkonu v řádu jednotek procent. Zase, ideální řešení bylo upgradovat z nějaké starší 4 jádrové i5 na 6 jádrovou i5 nebo šestijádrový Ryzen 5.

Samozřejmě předpokládám čistě herní PC, pokud je to zároveň workstation, tak to trochu mění situaci.

hans999
hans999
Level 1 Level 1
1. 6. 2019 20:37

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Defibrilator: Žádný upgrade? PS1, PS2, PS3, PS4, PS4 Pro a za chvilku PS5. To, že přejdeš na novější model je upgrade, pokud teda nehraješ 20 let na prvním Playstationu. PC je drazší, ale zase kupuješ kvalitnější komponenty, tak ty sami o sobě vydrží třeba 5 a více let. Pokud se bavíme třeba o Intel Core i7 a GTX/RTX grafikách vyšší třídy. Vyplázneš sice 50-70 tisíc, ale vydrží ti to na několik let a pak upgraduješ postupně. U her hlavně grafika. Dnešní standard ramek je na 16 GB nastavený už hodně dlouho (a ještě dlouho bude) a procák ti dneska stačí klidně 6 let stará Core i7. Pořád se dá na PC dělat i mraky jiných věcí než hrát hry a klidně tě to může i živit.

Pepe46
Pepe46
Level 1 Level 1
1. 6. 2019 17:52

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@HonZyczech: a co mě brání čekat pár dní na koupi hry? Právě že nemáš pravdu počkám cca 14 dní 3 týdny a hra stojí 1000 Kč a za 14 dní ji prodám za stejnou cenu nebo o 100 levněji tim pádem si tu hru za 100 Kč zahraji, dokážu tohle na PC po 3 týdnech řekněme? Výrobci konzoli se tím sami chlubili, že se budou moct hry přeprodávat, takže mě výrobci absolutně nezajímají. A v tom je výhoda toho placení PS plus, multiplayer mě třeba nebaví tak ji prodám. Když mě baví určitou dobu tak ji potom prodám z určitou ztrátou, ale pořád ji prodám.

Defibrilator
Defibrilator
Level 1 Level 1
1. 6. 2019 06:50

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Na PC zdarma MP, ale po čase nutná investice do HW. Na konzoli placeny MP, ale žádný upgrade HW. Ve výsledku to vyjde úplně stejně.

stul.drabik@seznam.cz
stul.drabik@seznam.cz
Level 0 Level 0
31. 5. 2019 19:55

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Multák verze Pc je zdarma.Pokud nehraješ u placeních servrů(hry).Ale nechápu proč mám platit multák u novích konzolích?Když byla u Ps3 zdarma.

red-icius
red-icius
Level 23 Level 23
31. 5. 2019 18:04

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

ono je sranda, že platíme online, abysme mohli hrát online .. a jakože se to použije na zkvalitnění infrastruktury atd, atd ... no a pak si zapnu onlinovku v den vydání a ta nejede, protože servery nepatří sony a na ty už se sere .. :D

Mart9@tiscali.cz
Mart9@tiscali.cz
Level 1 Level 1
31. 5. 2019 16:09

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

No není to tak dávno, co už jednou podražovalo. Tak před rokem bych řekl.

Jsoucno
Jsoucno
Level 1 Level 1
1. 6. 2019 21:58

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@hans999: to sice mas pravdu, ale jde o tu dostupnost penez v dany moment.
Vetsina lidi 10-15 relativne snadno sezene/ pujci / splaci / rozbije prasatko nez 70.za herni stroj.

Navic konzole maji jednu velkou vyhodu - couch play. Na kompu to jde taky, ano, ale tohle je proste x krat vetsi prdel nez pres mikrofon.

Ale chapu te. Sam delam IT a muziku, takze kompa mam vykonny a da se na nem smazit v hezci grafice. Hold ale stejne parim na psku, proste je to takove vice pohodlnejsi, relax.

Mitsurugi
Mitsurugi
Level 1 Level 1
1. 6. 2019 20:05

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Trubka: Steam si v praxi nebere 30%. 30% si bere u prodejů her pod 10 mil. USD. Mezi 10 a 50 mil. USD si bere 25% a nad 50 mil. USD si bere 20%. To je samozřejmě něco, co ten kretén Sweeney nikdy nezmiňuje.

Dále také Steam maržuje pouze z prodejů, které jdou přímo přes jejich obchod, což znamená že z PC krabicovek a prodeje Steam klíčů mimo Steam nemají nic (což dělá zhruba třetinu všech Steamových her).

To ve srovnání s konzolovým retailem, kde 20% bere Sony/MS a 25% retailer jsou dost dobré podmínky. Konzolový digitál operuje s 30% pro Sony/MS.

HonZyczech
HonZyczech
Level 1 Level 1
1. 6. 2019 17:41

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Trubka: každý měsíc 2 hry zadarmo, které Ti zůstanou, není to časově omezené...
To není úplná pravda. Hry ti zůstanou jen po dobu aktivního PS+ členství. Pokud přestaneš platit, hry se zablokují.

uprocker@seznam.cz
uprocker@seznam.cz
Level 1 Level 1
1. 6. 2019 15:15

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Ceny jdou všeobecně nahoru u všeho. Co je dnes 25 Kč.

Malekith
Malekith
Level 1 Level 1
1. 6. 2019 10:11

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Tyjo marně si vzpomínám kdy jsem PS+ naposledy měl :D.Jsem opravdu rád, že mě nebaví online hraní, zase něco ušetřeno.

Pepe46
Pepe46
Level 1 Level 1
31. 5. 2019 20:54

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@1337: Výhoda je v tom že zaplatíš 1500 ročně a hru která tě už nebaví můžeš prodat dál. To u PC prostě neuděláš. U starších konzoli si koupil hru PS plus si neplatil, ale hra byla na prodej co se týká multiplayeru k ničemu, protože pokud člověk použil cd key tak sis multiplayer už prostě nezahrál. Za mě je to tedy pořád směšná částka když mohu hry veselé prodávat dále a ušetřit někdy tak spoustu peněz, když zjistím např, že mě ta hra opravdu nebaví a nechci čekat na nějaké slevy.

JaRri
JaRri
Level 1 Level 1
31. 5. 2019 19:19

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Tyjo... no, tak to už se začíná opravdu nevyplácet... je pravda, že to není tak dlouho co se zdražovalo... právě ze zmíněných 180,- na 210,-. A je teda pravda, že poslední měsíce je měsíční nabídka her opravdu nic moc. Nemám kvůli rodině ani moc na hraní čas, takže i když je to "jen" 25 korun tak už z principu pápááá. Zas tolik mi Sony nenabízí.

Xspy
Xspy
Level 1 Level 1
31. 5. 2019 16:38

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Sakra také jsem několikrát zkontroloval rok , jestli se mi tahle zpráva náhodou nezobrazuje z loňska ....Sony kakáš mne ,už z principu ! A dlouho si kálet na hlavu nenechám , dokud bude konkurence ...

uprocker@seznam.cz
uprocker@seznam.cz
Level 1 Level 1
2. 6. 2019 07:10

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Nejvic to playstationove zdražení zaše štvě PCčkaře a lidi na Xboxu. Celkem Funny.

Jsoucno
Jsoucno
Level 1 Level 1
1. 6. 2019 22:02

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

K PS plus - ta sluzba drhne.

V podstate moc nenabizi - par her, ok. Ale uz tak posledni rok tam je pokazde neco, co jsem uz hral ( nebo naopak nezapnu, protoze na to nemam cas / nebavi ).

Maximalne co vyuzivam tak jsou slevy diky plusku na digital. Online posledni dobou nejedu ( skoncil jsem s OW a uz na to nemam - too much crap ) a nejak nemam co hrat online. Bud je to xkrat ojety recykl ( cod, battlefield ) nebo uz to nikdo nehraje ( titanfall)

Smazaný uživatel
Smazaný uživatel
Level 1 Level 1
1. 6. 2019 17:45

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@HonZyczech: Díky za upřesnění, to jsem nevěděl. Původní text jsem upravil.

http://www.playstation.com/en-gb/get-help/help-library/playstation-plus/playstation-plus/what-happens-when-your-playstation-plus-membership-is-cancelled/

Reklama
Reklama