platy-vyvojaru-v-americe-o1-3-vyssi-nez-v-evrope
Novinka Platy vývojářů v Americe o1/3 vyšší než v Evropě

Platy vývojářů v Americe o1/3 vyšší než v Evropě

sleepless.

sleepless.

Reklama

Výsledky průzkumu Game Developer magazínu, který se týkal průměrných platů na jednotlivých pozicích v rámci herního průmyslu, ukázaly, že vývojáři v Americe jsou na tom platově zhruba o třetinu lépe než jejich souputníci v Evropě. Je však třeba upozornit na fakt, že rozdíl mezi průměrným ročním výdělkem vývojáře v Americe a v Evropě je přeci jenom na každé pozici trošku jiný.

Jak v Americe tak v Evropě si v rámci herního průmyslu nejvíce vydělají specializovaní právníci a lidé starající se o obchodní záležitosti. Průměrný roční plat v takového zaměstnance v USA se pohybuje v přepočtu okolo 71 522 Euro, zatímco v Evropě si právník/byznysmen v rámci herního průmyslu vydělá za rok průměrně jen 53 000 Euro.

Podobně je tomu i na producentských a programátorských pozicích. Programátor v Americe si za rok vydělá v průměru okolo 60 516 Euro, zatímco programátor v Evropě jen něco málo přes 40 000 Euro. Herní producenti v Americe vydělávají za rok průměrně 57 000 Euro, zatímco jejich kolegové v Evropě pobírají v průměru ročně 45 000 Euro. Herní grafik v Americe bere ročně v průměru 49 000 Euro, což mu musí jeho kolega z Evropy nutně závidět, poněvadž ročně pobírá v průměru jen 34 300  Euro.

Stejné je to i u hudebníků a zvukařů, kteří v Americe za rok vydělají zhruba 52 000 Euro, zatímco jejich souputníci v Evropě jen 34 750 Euro. Podobný výdělek připadá ročně i na konta evropský game designérů, kteří se mohou jen závistivě dívat na své americké kolegáčky, kteří si za rok vydělají 46 000 Euro. Nejmenší rozdíl mezi průměrným ročním výdělkem v Evropě a v Americe je u pracovníků QA oddělení. V Evropě si takový zaměstnanec vydělá ročně zhruba 26 000 Euro, zatímco v Americe 28 326 Euro, což je rozdíl víceméně zanedbatelný.

Z výše uvedeného si rozhodně netroufneme vyvozovat jakékoli závěry.  Přeci jenom nejsme statistici, kteří by si mohli na pomoc pozvat své složité rovnice a na konci by tak byli schopni říci, kde se lidem pracujícím v herním průmyslu vede lépe – v Americe, či v Evropě. Abyste si však mohli sami udělat vlastní závěr, pokud tedy chcete, tak musíme říci, že zatímco v Americe se do studie, která sbírala údaje za rok 2006, zapojilo 5600 vývojářů, producentů, grafiků, zkrátka lidí z branže, tak v Evropě údaje o svém platu poskytla zhruba jenom tisícovka vývojářů. Kompletní výsledky průzkumu bohužel zkoumat nemůžeme. Jsou totiž k dispozici pouze po zaplacení necelých 3000 US dolarů, což není zrovna málo.


Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama