Nové Pillars of Eternity by mohlo být ve stylu Baldur's Gate 3
Pillars of Eternity 3 se bude spíš podobat Baldur’s Gate 3 než svým předchůdcům.
- Režisér Josh Sawyer naznačil, že Pillars of Eternity 3 by mohl mít 3D prostředí podobné Baldur’s Gate 3
- Izometrický styl omezuje dynamiku prostředí a pocit výšky, které by 3D verze mohla výrazně zlepšit
- Třetí díl vznikne jen, pokud bude tým nadšený, Obsidian zatím pracuje na jiných hrách ze stejného světa
Pokud se někdy dočkáme Pillars of Eternity 3, bude podle režiséra Joshe Sawyera spíše připomínat Baldur’s Gate 3 než předchozí díly série. Sawyer se domnívá, že přechod na plně 3D prostředí by výrazně zlepšil prezentaci a umožnil dynamičtější práci s výškou a terénem.
„Když to srovnáte s Baldur's Gate 3, chybí nám pocit prostoru. Dynamické prostředí je obrovskou součástí přitažlivosti,“ uvedl v rozhovoru pro Gamepressure. Podle něj by kombinace mechanik z Pillars of Eternity 2: Deadfire s 3D prostředím mohla fungovat skvěle.
Zda však třetí díl vznikne, zůstává nejasné. Sawyer dříve řekl, že pokračování by se dělo jen tehdy, pokud bude mít tým chuť a nápady. Svět série zatím žije dál v letošní hře Avowed, která se odehrává ve stejném univerzu. Mezitím Sawyer vytvořil oceňované historické RPG Pentiment.