Zpět na článek

Diskuze: Phil Spencer: Xbox se nesoustředí na VR

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Masarkavtrenyrkach
Masarkavtrenyrkach
Level 1 Level 1
27. 11. 2019 10:48

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Odhadované prodeje Xboxu jsou cca 43 milionů. U PS4 se odhaduje, že Pro verze se z celkového počtu prodalo asi 25%. U Xboxu X by to mohlo být podobné. Ale spíše méně, protože cenový rozdíl mezi S a X je větší než mezi základní verzí PS4 a PS4 Pro a navíc přišlo na trh o rok později. Odhaduju, že Xka se tak zatím prodalo maximálně kolem 8 milionů - jen cca dvakrát víc než PSVR. Při rétorice Phila Spencera ani jejich silnější konzole neprodává "miliony a miliony"...

Tomee
Tomee
Level 1 Level 1
27. 11. 2019 06:07

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Xspy: jasný postoj? Tento stejný pán říkal u představování xbox one (nebo dokonce x) jaké skvělé možnosti budou u VR...

Jinak existuje jiná AAA VR hra než Resident Evil 7? Beat Saber byl skvělej...ale kupovat si PSVR set za 6000-7000 tisíc, jen kvůli těmto dvěma hrám je pro mě zbytečné...zbytek produkce opravdu působí jako hříčky

oleg.rusov@seznam.cz
oleg.rusov@seznam.cz
Level 1 Level 1
26. 11. 2019 14:05

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

VR je vyborna vec a dokaze prinaset uplne nove pocity ze hry. Nejlepsi jsou na tom asi zavody, ale tesim se ted i na ten Half Life. Konzole potrebuji vice vykonu, coz by pristi generace mohla splnovat, takze me prijde skoda, ze tuhle vec uplne zavrhuji.

leco77
leco77
Level 1 Level 1
27. 11. 2019 18:47

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Masarkavtrenyrkach: tohle se mi zdá jako nesmysl... např. minulý rok byly tržby Xboxu poloviční v porovnání s PS a bere se do toho komplet vše, tedy i PS Vr a podobně.. u Ubisoft máš např poměr výdělků podle platforem a Xbox zase cca na polovině a vyšší poměru vůči PS4.

Kdyby teda bylo 43 mil Xboxů a 100 mega Playstationů a přitom z tržeb je Xbox lehce nad polovinou PS4 tržeb, tak logicky prodeje musí být přinejhorším poloviční - tzn. 50 mega. Más sice dražší XOX, ale levnější XO = plus mínus nastejno

A pokud jsou opravdu "jen" na 43 mega, tak jediné, co by to znamenalo, že průměrný hráč na Xboxu utratí za hry podstatně více, než průměrný hráč Playstationu 4. Jenže v reálném světě tak velké odchylky nebývají při takových obrovských počtech lidí.

Tomee
Tomee
Level 1 Level 1
27. 11. 2019 15:12

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@h4nsasjks: no já si právě říkám, že jinou novou AAA hru na VR neznám... může to být znamení, že prostě VR není nic masového, nebo není pro
mainstream... Protože technicky by po vzoru RE7 mohla jít do VR převést prakticky každá FP hra, u RE7 je ale potřeba si zvyknout, že ke hraní máš ovladač a trochu tím mateš mozek, což není ze začátku úplně příjemné

h4nsasjks
h4nsasjks
Level 1 Level 1
27. 11. 2019 14:13

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Mr.sugar: Důvody jsem uvedl a byly zmíněny milionkrát... Já třeba u PC nemám reproduktory, tak si pouštím zvuk do sluchátek... Samozřejmě, že každou chvíli se mladá ozve, že něco chce a já ji nerozumím... Tak si je sundám, aby mi řekla, že "nic"... A to jsou sluchátka, ještě abych sundával nějakou přilbu...

AAA hry možná na VR nikdy nevýjdou (Myslím ty aktuální), protože komunita je kolem toho moc malá, takže se to nevyplatí... A samozřejmě, že je těžké přizpůsobit hru tomu, aby dobře běžela ve VR a lidem z toho nebylo na zvracení... Umím si představit, že na automobilové simulátory to nebude problém .To mám i vyzkoušené, ale neřekl bych, že by to byl úplně jiný level zážitku... Víc mě trkly mezery mezi pixely a hnusná grafika... Mimo závodní simulátory to moc růžově nevidím... I třeba letecký může být problém když se moc nakláníš nedejbože bys chtěl letět vzhůru nohama...

Mr.sugar
Mr.sugar
Level 1 Level 1
27. 11. 2019 12:59

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@h4nsasjks: To je otázka. Pohybové ovládání mělo boom a pak to opadlo (což je podle mě škoda, protože některé hry s tím jsou super s partou lidí). Proč by VR nemohl být opak? Já tedy počkám, co se bude dít po vydání prvních opravdových AAA her.

h4nsasjks
h4nsasjks
Level 1 Level 1
27. 11. 2019 12:33

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Mr.sugar: Není to chyba... Naskočili na vlak pohybového ovládání... Chvíli se tomu dařilo, pak to šlo do kelu... VR je v herním průmyslu propadák od začátku... Hráč chce sednout a hrát, nechce využívat nějaké spec. ovládací prvky nebo něco zapojovat a ladit...

A to říkám s vědomím toho, že mám doma volant... Najel jsem na něm stovky hodin, ale jak ho odpojím a uklidím, tak dlouho leží ve skříni... Taky mám doma PS move a tu pušku na KZ3... Prošel jsem s tím KZ3 asi 3 x, užil jsem si s tím MP... Ale byla to jedna hra a taky vždycky zábava na krátkou dobu...

Tyhle šílenosti mají větší smysl někde v obchoďácích / hernách, kde zaplatíš zkusíš a jdeš zas o dům dál... Masově tj kravina...

JabJab21
JabJab21
Level 1 Level 1
26. 11. 2019 17:08

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@_d0p3: No ja se v tom nevyznam, ale co jsem slysel tak PS VR je docela dostupny VR pro normalni lidi, kde se da i neco zahrat, ale nevim.

JabJab21
JabJab21
Level 1 Level 1
26. 11. 2019 16:16

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Tohle mi nedava logiku. Proc vsechny konzolovy VR zakazniky jednou vetou poslat k PS? Proc davat lidem cim dal min duvodu k porizeni Xboxu? Uz ted skoro zadny nejsou. Mozna jim odliv zakazniku nevadi, kdyz je to boli jenom napul (PC VR jim porad sypat bude). Ale stejne...

Pripada mi to jako kdyby se nekdo rozhodnul u PC platformy nepodporovat gamepad. VR je proste dalsi zpusob hrani a je naprosto zbytecny ho nepodporovat. Meli by ho aspon umoznit, kdyz uz se teda na nej odmitaj soustredit. Zvlast kdyz se pravidelne bijou v prsa ze jsou nejvykonnejsi konzole na trhu.

Ocelotr NN
Ocelotr NN
Level 1 Level 1
26. 11. 2019 13:46

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Má pravdu ten chlapec !

Navíc kdo chce mít na hlavě "posměšnou čepici, tak jako Mistr Jan Hus, když Hranice vzplála na březích Rýna".

"Bez čepičky, to já si klidně připlatim"

Prostě, vyprdněme se na augmentovanou a virtuální realitu, pojďme rovnou do simulátoru ze Star Trek: Nová Generace, kde lidi nikdy nenarazí do stěny.
VR je polovičaté řešení ;-)

Masarkavtrenyrkach
Masarkavtrenyrkach
Level 1 Level 1
28. 11. 2019 13:52

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@leco77: Ano, hráči na Xboxu asi utrácejí za služby a software víc než na Playstationu. To nemusí být nic neobvyklého. Například mobilů s Androidem je mezi lidmi výrazně víc a stejně mnoho her oznamuje větší tržby od uživatelů systémů s iOS.
Nevím ale odkud jsi získal ty informace o tržbách za služby a software u Xboxu. To je z výroční zprávy Microsoftu? Není to tak, že je to částka za "Xbox divizi", do které ale spadají i hry a služby pro PC pod značkou Xbox?
Prodeje konzolí jsou hrubé odhady, z dat získaných přímo od obchodníků, protože Microsoft prodeje už roky neuvádí. Sony zase neuvádí podíl Pro modelu na celkových prodejích. No a u digitálního prodeje software je to už vyloženě věštění z lógru -- kromě Sony a vydavatele hry neví čísla vůbec nikdo. Pro toho, kdo se chce trochu orientovat v obchodní stránce celého tohoto průmyslu, je to hodně frustrující.
Ale v původním příspěvku jsem si chtěl rýpnout do korporátní rétoriky šéfů.

leco77
leco77
Level 1 Level 1
28. 11. 2019 07:41

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Mitsurugi: jenže pak máš celkové trzby Xbox a PS a zase Xbox lehce nad polovinou PSka... A jak pisu, do toho se počítají provize z prodaných her, konzole, PS VR, GP, PS+, Gold, PSNow a podobně... Jak píšu, pokud by ten odhad Xboxu byl takový, pořád by na jednoho hráče připadalo na Xboxu Vo dost vyšší průměrná částka za prodané hry, než na PS

h4nsasjks
h4nsasjks
Level 1 Level 1
27. 11. 2019 12:25

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Masarkavtrenyrkach: Chápu co se snažíš říct, ale ta úvaha je dost mimo... XBX a XB je jedna platforma, jen X je silnější... Zatímco VR je něco bokem, co by museli rozjíždět od nuly pro předem jasně omezenou skupinu hráčů... Jejich byznys je prodej her a služeb, nikoli HW tj jen prostředek... A kvůli VR toho o moc víc neprodají...

Takže nemůžeš srovnávat X / Pro verzi konzole s VR...

Mitsurugi
Mitsurugi
Level 1 Level 1
27. 11. 2019 08:49

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Tomee: Nevím jestli úplně AAA, ale Skyrim, Fallout 4, No Mans Sky, Talos Principle, Assetto Corsa, Elite, Pavlov, Tetris Effect apod.

Osobně taky hodně hraju Gun Club VR, a slyšel jsem, že Blade and Sorcery je sranda, ale to nejsou nějaké příběhové hry, ale takové arkádovky, kterých existuje mnohem víc.

Rozhodně si nemůžu stěžovat, že bych na svém Questu neměl co hrát, zvlášť když ho už můžu píchnout k PCčku.

Mitsurugi
Mitsurugi
Level 1 Level 1
27. 11. 2019 22:29

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@leco77: Podle dostupných dat má Masařka pravdu. Jinak podíl prodejů u Ubisoftu znamená, že v tom roce hráči Xboxu kupují o něco více hry od Ubisoftu, což může mít milion důvodů a nejdou z toho dělat žádné závěry. U jiných studií to klidně může být naopak.

Xspy
Xspy
Level 1 Level 1
26. 11. 2019 20:51

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Konečně to někdo řekl naplno VR je slepá cesta .
Flight Simulátor tedy na konzolích nečekejme :D
Za jasný postoj k VR má u mne pan Xbox palec nahoru a všichni víme , že za vším tím odmítáním je kinect a vystřízlivění z toho ,co nakonec bylo podporováno ....

roderix@seznam.cz
roderix@seznam.cz
Level 1 Level 1
26. 11. 2019 14:54

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

takoveto simulatory jsou pro VR idealni. To by byla promarnena prilezitost nepodporovat VR.

Mr.sugar
Mr.sugar
Level 1 Level 1
26. 11. 2019 23:22

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Microsoft už několikrát propásl velkou šanci. Třeba když Valve poslali k šípku s nápadem na Steam... Tohle bude zas další věc, do které budou doskakovat dodatečně... Nepodporovat to na jejich "nejvýkonnější herní konzoli na planetě" je tedy krok vedle.

leco77
leco77
Level 1 Level 1
26. 11. 2019 21:35

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@_d0p3: stačilo podporovat VR brýle od jiných výrobců a měli by po problému....

Chápu vykašlat se na vývoj vlastních VR brýlí, protože to je podle mě velký risk, když se moc dobře neprodávají.

Jinak jo, aktuálně VR za mě taky o ničem. Ale za pár let se může situace změnit ;) otázka, jestli je na konzolích i v příští generaci vůbec reálné v nějaké rozumné kvalitě rozjet VR hry.

_d0p3
_d0p3
Level 1 Level 1
26. 11. 2019 16:53

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@JabJab21: Já je naprosto chápu, prostě nechtějí podporovat odpadní hry na vr na konzolích. Výkon na pořádne hry je jen na PC a ani tam ten výkon není úplně optimální. Nechtějí prostě vydávat brýle za několik tisíc jen aby si na tom hrál experimentální hříčky pro VR.

Reklama
Reklama