Phil Spencer se znovu vyjádřil k virtuální realitě, šéf Xboxu raději sází na jistotu
Zdá se to neuvěřitelné, ale od představení virtuální reality PlayStation VR uběhlo už pět let. A zatímco Sony hodlá do tohoto specifického segmentu virtuální zábavy investovat i v budoucnu, Microsoft jde trochu jinou cestou. Phil Spencer nyní znovu potvrdil, že se na firemní strategii nic nezměnilo.
- Phil Spencer ocenil Sony, Oculus a Valve za to, co dělají pro virtuální realitu
- Microsoft se však i v nejbližší době bude držet tradičního způsobu hraní
Šéf Xboxu v rozhovoru pro Wall Street Journal naznačil, že Microsoft s Xboxem do světa virtuální reality zatím vkročit nehodlá. V nejbližší době se chce soustředit na produkci tradičního hardwaru a softwaru, díky čemuž může hráčům nabídnou dostatečně imerzivní zážitek.
Zároveň ale ocenil konkurenci za to, že se snaží svět virtuální reality posouvat stále dál. “Tleskám tomu, co dělá Sony, Oculus a Valve. Je zde mnoho hráčů, kteří na poli virtuální reality odvedli skvělou práci. Ale jako společnost nyní zůstaneme na straně spotřebitelů, budeme se soustředit na software, to je podle mě sázka na jistotu.”
Je znát, že se Spencerův názor na virtuální realitu časem mění. Dva roky nazpět se nechal slyšet, že jsou od sebe hráči s headsetem na hlavě spíše izolování, což je něco, čemu se Microsoft chce vyhnout. Dokonce prohlásil, že se snaží přáním svých zákazníků bedlivě naslouchat, VR ale údajně nikdo nechce. Své tvrzení pak následně poupravil, když řekl, že rozhodně nezavírá oči před novými trendy, sám doufá, že VR do budoucna poroste, takže ani Microsoftu nezbyde nic jiného, než tento segment podpořit. Na to je ale evidentně stále příliš brzy.