Pallister: Digitální distribuce krabicové hry neohrozí
Šéf Microsoftí divize, zabývající se hrami pro široké masy (tzv. casual games), Kim Pallister prozradil GamesIndustry.biz, během akce Montréal International Games Summit, několik svých myšlenek a vizí, co se budoucnosti digitálně šířených her týče. Pallister by jako člověk, který pracuje na hrách co se neprodávají v krabicích, ale stahují se z internetu, měl bezvýhradně věřit v úspěch digitální distribuce a zánik krabicoidních her. Skutečnost je však trošku jiná. Pallister si myslí, že se prodejci klasických her nemusí v krátkém časovém horizontu několika let ničeho bát. Digitální distribuce se sice bude i nadále rozvíjet, ale ještě dlouho bude používána spíše pro masám určené hry, jejichž velikost obvykle nepřesáhne několik desítek MB. Dají se tedy velmi snad během chvilky koupit a stáhnout z internetu.
Tradiční krabicové hry jsou prý pořád moc velké na to, aby si je široké zástupy lidí začaly kupovat v digitální podobě. Stahovat několik GB dat prostě není žádná legrace. Navíc prý objem dat připadajících na jednu hru do budoucna stále poroste. Pallister naopak dodal, že mohou prodejci tradičních her z popularity masám určených her těžit. Nejoblíbenější digitálně distribuované hry se totiž stejně časem objeví i v tradičních krabicových verzích, které pak do obchodů přilákají zákazníky, jenž v obchodech normálně nenakupují. Na otázku, zda-li lze do budoucna počítat s tím, že budou digitálně distribuovány plnohodnotné hry pro Xbox 360, Pallister odpověděl neutrálně. Možná k tomu jednou v budoucnu dojde. Ovšem jenom za předpokladu, že růst objemu dat u Xbox 360 her nebude rychlejší, než rozvoj vysokorychlostního internetu.