Zpět na článek

Diskuze: Oprava procesorů Intel destabilizuje AMD

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Masarkavtrenyrkach
Masarkavtrenyrkach
Level 1 Level 1
10. 1. 2018 15:35

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Zde podrobný technický popis chyby, jak se vyvolá, popis, analýza s odkazy na další zdroje informací a zdrojáky v C.
http://googleprojectzero.blogspot.cz/2018/01/reading-privileged-memory-with-side.html
Myslím, že pro hráče a uživatele postačí informace: "Našly se chyby, firmy dělají patche, vyčkejte dalších zpráv". Stejně s tím nic víc nenadělají.

Heinz264
Heinz264
Level 1 Level 1
10. 1. 2018 14:27

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@David Plecháček: +1
@forallforall: Nárůst výkonu?! Tak to asi těžko...

David Plecháček
David Plecháček
Level 1 Level 1
10. 1. 2018 11:05

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@KarambaStop: Dobře, ještě jeden komentář si neodpustím. Samozřejmě, že si musím dohledávat informace o tématu. Mimo jiné jsem snadno dohledal i to, že Meltdown a Spectre spolu úzce souvisí a sdílejí některé společné charakteristiky. Pro vyznění článku (který není na IT webu o HW, nýbrž na webu o hrách) a pro informaci, že update řešící celou tuhle situaci neumožní některým PC se ani zapnout, je tudíž prakticky jedno, jestli napíšu chyby Meltdown a Spectre, nebo jestli je hodím do jednoho balíku. Ta novinka je hodně zjednodušená, stejně jako každá o hardwaru, protože to možná také čtou čtenáři, kteří podrobné informace zkoumat detailně nechtějí. Jinak by šli někam jinam na specializovanou stránku.

A když jsme u toho posledního odstavce, zdroj, který je uveden jako zdroj této novinky, to vážně neoznačil jako já. Nařčení, že jen "tupě překládáme novinky ze zahraničí" je liché a jen devalvuje naší práci. Možná se jen na věci musíme koukat i z jiných úhlů pohledu.

blowd
blowd
Level 1 Level 1
10. 1. 2018 09:43

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@David Plecháček: Davide neřeš. Škoda času a energie. Takových se vždycky najde, co nic neumí, ale do všeho kecají. A nevysvětlíš. Jednoho takového v práci taky mám. Vždycky věděl všechno líp a když dostal šanci a povýšil, tak z*urvil co mohl a ve finále si vzal nemocenskou, aby zdrhl před zodpovědností. Půl roku jsem ten bordel po něm uklízel :)

A k tématu - nesleduju tento problém, ale pokud vím, tak AMD tvrdí, že jejich HW se tato chyba netýká. Tak logicky - proč by měli dávat MS info? Už od začátku MS měl vytvářet záplatu jen pro PC s Intelem a hotovo.

Ocelotr NN
Ocelotr NN
Level 1 Level 1
10. 1. 2018 09:30

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@forallforall: Nevidím v tom žádnou senzacechtivost, zahraniční servery nemají v jednotlivých článcích jasno a problémy jsou na každém serveru vysvětlovány odlišně. Každopádně aktualizace Windows něco dojebává u AMD a to je špatně, ne ?

Dr.One
Dr.One
Level 1 Level 1
11. 1. 2018 15:12

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@KarambaStop: no, v tvém podání se už asi pohybujeme v rozsahu článku

Mitsurugi
Mitsurugi
Level 1 Level 1
10. 1. 2018 10:07

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jsoucno: +1

Ocelotr NN
Ocelotr NN
Level 1 Level 1
10. 1. 2018 09:51

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@forallforall: No asi by tam mělo být OPRAVA (AKTUALIZACE) WINDOWS NA CHYBU SPECTRE, MŮŽE ZPŮSOBIT BLUE SCREEN OF DEATH, což je nadpis dlouhé.

David Plecháček
David Plecháček
Level 1 Level 1
10. 1. 2018 09:24

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@forallforall: Nerozuměl jsem tomu, v čem spočíval clickbait u článku z minulého týdne, když se některé procesory opravdu zpomalí. Jestli výrazně nebo ne je asi na diskuzi, ale budiž. U něj se hádat nehodlám. Už tuplem ale nechápu, co je senzacechtivého na tomto (a ještě navíc délkou výrazně limitovaném) titulku? Omlouvám se, ale "Oprava pro "Spectre" způsobuje bricknutí systémů s CPU od AMD, ke kterému nedodali správně dokumentaci" se vážně nevejde. Navíc nejsme Technet, Chip nebo Živě, tudíž tyto články ani nemají ambice jít více do hloubky. Destabilizuje ta chyba některá PC s procesory AMD? Ano. Rozvádí se to pochopitelně v článku, stejně tak jako další a další novinky.
Pro srovnání, jeden český titulek na stejné téma: "Microsoft vydal záplatu a počítače s AMD přestaly startovat. Prý za to nemůže." Už vidím, jaké vášně by tu byly, kdyby byl náš...

forallforall@seznam.cz
forallforall@seznam.cz
Level 1 Level 1
11. 1. 2018 11:58

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Blodgarn: No a to je přesně ono, protože jen tupě přebířáš co ti autor předhodil, tak se k tobě dostávají informace špatné. MS opravdu nevydal "opravu pro Intel" a to "dojebalo AMD", to je to, oč tu celou dobu běží. Netušil jsem, že spousta čtenářů hrej.cz je takhle "jednodušších" :)
EDIT: Jen dodám - spousta z vás tu píše, ze toto není specializovaný web a autor tím pádem nemůže vědět toto a tamto - ok - tak at o tom nepíše ale vůbec.

Sneaky Bitch
Sneaky Bitch
Level 1 Level 1
10. 1. 2018 22:49

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@forallforall: Tvoje starosti a prezidentský plat bych chtěl mít...

RuThaN
RuThaN
Level 4 Level 4
10. 1. 2018 16:20

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Cely ty kecy o chybe jsou dost mimo, tohle je jako kdyby nekdo rikal, ze kladivo je spatny, protoze s nim nekoho prasti po hlave..
Hackeri proste nasli zpusob jak zneuzit funkci procesoru a srazne moc se to nafukuje.

blowd
blowd
Level 1 Level 1
10. 1. 2018 10:12

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@forallforall: Problém nesleduju (a přiznal jsem to) a proto je možné, že se mýlím.
Ty problém sleduješ, proto ti děkuji, že jsi mne opravil. To je věcná diskuze.

To nic nemění na tom, že jsi ji začal hloupým napadáním redaktora za (podle tebe) špatný nadpis.

forallforall@seznam.cz
forallforall@seznam.cz
Level 1 Level 1
10. 1. 2018 09:51

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@David Plecháček: Možná opravdu slovíčkaříme, ale opět lež. Toto všechno není rozhodně "na základě problémů Intelu", problém se týká /v různý míře/ samozřejmě i ARMu, AMD. Je třeba rozlišovat Spectre, Meltdown a jeho dopady. A né proste jen plácnout Intel má problém a kvůli tomu vám nejedou vaše starý stroje s AMD.

forallforall@seznam.cz
forallforall@seznam.cz
Level 1 Level 1
10. 1. 2018 09:48

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@blowd: Ano, je třeba se zastat redaktora, co daný tématice nerozumí, vnáší do toho zmatek, ale fakta nesledovat, to je přístup :D Ještě že to u vás v práci držíš pohromadě.
Pokud danej problém sleduješ, tak určitě víš, že se AMD vydalo toto prohlášení k danýmu problému:
-- AMD --

AMD is aware of an issue with some older generation processors following installation of a Microsoft security update that was published over the weekend. AMD and Microsoft have been working on an update to resolve the issue and expect it to begin rolling out again for these impacted shortly. Also, we wanted to make it clear this patch is to address GPZ Variant 1 (one of the variants of Spectre) and not GPZ Variant 3 (Meltdown).

KarambaStop
KarambaStop
Level 1 Level 1
11. 1. 2018 14:41

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@David Plecháček: To ze Hrej.cz neni technicky magazin vime vsichni. To ale nezname, ze jeho ctenari budou krmeni polopravdama.

Ja si myslim, ze tato "novinka" na Hrej.cz patri. Chyba se tyka procesoru, procesory jsou soucasti pocitacu (hernich konzoli) a pocitac jako celek tvori dulezitou herni platformu. :-) Cili muze to hrace nejak ovlivnit?

Ale publikum je jine nez v pripade technickych magazinu. A teto cilove skupine by novinka mela byt prizpusobena (na technickem webu moc technicky, a prave tady se otevira prostor pro vas, ctenari se radi dozvi neco noveho z trochu jine oblasti, kdyz se jim to pekne naserviruje). To znamena polopaticky vysvetlit, co to je za chyby (vazne zjednodusene - procesory, predikce, vysledky do cache, procesor pri rozhodovani zjisti, ze nema opravneni, ale utocnik mezitim info ziskal z cache; nejaky jednoduchy priklad; bezpecnost vs. rychlost). To by byl lehky uvod do problemu. A v dalsich odstavcich by bylo uvedeno, co to pro me jako predevsim hrace muze znamenat -

hrozi po zaplate problemu snizeni vykonu ve hrach?

pridat nejake testy vykonu pred zaplatou a po zaplate

mam se bat o bezpenost? (napr. nechodit na warez stranky, muze byt skript, ktery precte pamet prohlizece a hrozi treba zcizeni prihlasovacich udaju)

kdyz si koupim novy "herni procesor" bude bez "chyby"?

a i ty updaty jsou dulezite v souvilosti s tim zminovanym problemem v sestavach s AMD

mam cekat nejakou kompenzaci? :-))

a co herni konzole;
telegraficky - mac, linux ?

co dalsiho se v tomto smeru chysta, napravna opatreni, vime neco, vyjadrili se vyrobci hw a vyvojari sw?

A ja nevim, jake dalsi otazky mohou hrace (typicky lidi nezasvecene do teto problematiky) napadnout. To je ten kontext, do ktereho by novinka mela byt zasazena. To je ten rozdil, o kterem pisi. Vim, ze to zabere o neco vic casu, ale informacni hodnota a uroven je uplne nekde jinde.

Blodgarn
Blodgarn
Level 1 Level 1
10. 1. 2018 14:37

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Příjde mi, že spousta lidí se doma či v práci velmi nudí a tak sem na denní bázi chodí rýpat do autorů. Hrej.cz je herní web pokud se nepletu a i z toho důvodu sem já jako uplně obyčejný uživatel chodím číst recenze a články na hry a když zde vidím článek, který se týká nějakého technického problému, tak si ho přečtu jen kvůli informativním důvodům a pokud mě nějak zaujme tak si ho jdu vyhledat na SPECIALIZOVANÝ web.
@forallforall takže prosimtě přestaň rýpat a slovíčkařit. Mě jako běžnému uživateli tenhle článek dal to, že mrkvosoft vydal patch pro opravu intelu a to dosralo amd. Takže myslim ,že článek perfektně splnil účel.

Ocelotr NN
Ocelotr NN
Level 1 Level 1
10. 1. 2018 12:40

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@David Plecháček: +1
@Jsoucno: +1 páč internet byl stvořen aby se řešily ÚPE jiný píčoviny :D

KarambaStop
KarambaStop
Level 1 Level 1
10. 1. 2018 10:29

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Tato diskuse byla rozhodne prinosna, protoze primela autora clanku dohledat si informace o tematu, o kterem pise. To hodnotim velmi kladne, vic takovych diskusi pod novinkami.

Pokud si chci udelat obrazek o erudovanosti autora teto novinky, staci se podivat do prvniho odstavce, kde pise o chybe "Meltdown Spectre". Kazdy kdo si precetl alespon jeden clanek na toto tema vi, ze jde o dve chyby. Ze urcite chyby se tykaji i procesoru AMD ci mobilnich, o tom se radsi nebavim...

A zase jsme u toho. Rada lidi v diskuzich o tom pise a kritizuje cele roky -- tupe preklady novinek ze zahranici bez dohledani kontextu...

Jsoucno
Jsoucno
Level 1 Level 1
10. 1. 2018 10:07

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Internet nebyl stvoren k tomu, aby se resily takovehle picoviny

David Plecháček
David Plecháček
Level 1 Level 1
10. 1. 2018 09:49

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@forallforall: Ne, není to "jen" oprava procesorů Intel. Ale je to balíček, který vznikl na základě problémů Intelu a který jej (spolu s jinými) řeší. Není to jen tak ledajaký update, který by Microsoft prostě vydal, on totiž samozřejmě souvisí s kauzou, která se rozhořela minulý týden. Proto na ní - respektive na Intel jako na ústřední společnost těchto událostí - odkazuji i v nadpisu.
Důvody, proč to tak je, a že si za to AMD může samo, samozřejmě zmiňuji v článku. Jak už jsem napsal, titulek není nafukovací a z logiky věci v něm nemůže zaznít úplně vše.

forallforall@seznam.cz
forallforall@seznam.cz
Level 1 Level 1
10. 1. 2018 09:36

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Celý nadpis článku je lživý, tato oprava určitě není jen "oprava procesorů Intel", vzhledem k tomu, že i dle vyjádření AMD se týka Spectre, tedy i cpu AMD atd. To za prvé. Nejste technet nebo živě, věnujete se hrám a tak by to mělo být, takže bě mělo zaznít - a uklidnit čtenářstvo - že dle mnoha testů na internetu je zpomalení na moderních herních PC v řádu procent, někde /ano je to tak/ je po patchi dokonce patrný mírný nárůst výkonu. I u starších CPU to s herním výkonem není dle testů zlé.
Zpět k nadpisu .. tato oprava není jen pro Intel a způsobuje problémy s AMD proto, že AMD neumí dodat správně info o svých vlatních CPU.
EDIT: Jinak ten nadpis článku z jiného webu jak uvádíš, ten mi přijde rozhodně víc v pořádku než tento nesmysl o opravě pro CPU Intel co destabilizuje AMD...

forallforall@seznam.cz
forallforall@seznam.cz
Level 1 Level 1
10. 1. 2018 09:08

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Ach jo, pan Plecháček mne už minule donutil udělat nesmyslnou registraci, tak to alespoň využiju pro ještě jeden komentář. I dle vyjádření AMD jde o opravu pro "Spectre", která způsobuje bricknutí systémů s jejich CPU, ke kterému nedodali správně dokumentaci. Tzn. nadpis pana Plecháčka je opět lživý, hloupý a jen senzacechtivý. Kurna, chlapi, tohle nemáte zapotřebí. Věnujte se raději hrám.

Reklama
Reklama