Zpět na článek

Diskuze: Od střelby k vzdělávání

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Lady Stardust
Lady Stardust
Level 1 Level 1
31. 1. 2011 19:14

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@doublej: to nikdo nepopírá, že postřeh se ti zlepší, jenže ty studie nikdy neuvádí, že se zlepší jen v určité části nějakých percepčních schopností toho člověka a výsledek tohoto "zlepšení" je pozorovatelný jen v určitých podmínkách, kterými je v tomhle případě hraní counterstriku, protože na postřeh při jakékoli jiné činnosti to nemá vliv :)

doublej
doublej
Level 1 Level 1
31. 1. 2011 18:05

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Lady Stardust: tak mi potom řekni, z čeho ty studie vycházejí? postřeh se ti zlepší a o opaku mě nikdo nepřesvědčí, říkají to i pedagog.-psych. poradny :) (nemluvím jen o cs, ale všeobecně o hrách, kde se musíš soustředit na víc věcí). a jen tak mimochodem, k tvé reakci na 'gesto', léčebné ústavy/kliniky pro hráče nejsou třeba v číně nebo británii až tak neběžné.

SOUDRUH_STALIN
SOUDRUH_STALIN
Level 1 Level 1
29. 1. 2011 21:33

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

A Já všechny ty počítače a internety zakážu!!!

JamesFlame
JamesFlame
Level 1 Level 1
29. 1. 2011 10:25

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Moc pěknej článek, neříkám že souhlasím se vším, ale je na tom hodně pravdy. Rozhodně obecně hry, ve kterých musí šlověk dělat hodně věcí najednou (fps/strategie) tak rozvíjí multitasking, který je hodně důležitý, v reálném životě, ať už děláte cokoliv.

YcemaN
YcemaN
Level 1 Level 1
29. 1. 2011 09:20

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Cheeker-DrunkenKnights: Muzes si nahrat 1000 hodin v nejakem Warhawku ale kdyz prijdes k CS,Q3 nebo jakekoliv jine FPS dostanes na "prdel" ( od tech lepsich urcite a pokud to nejsou vylozene kopie).Kazda hra ma trosku jine vlastnosti ktere v ni potrebujes.
A porovnavat CS s nejakym Warhawkem co se hraje na PS3 je uplne mimo misu.
Ale ta cast s tou "extremni drinou" byla super.Prsty museji nepochybne kvilet kdyz mackas ty cudliky na gamepadu :)

Xspy
Xspy
Level 1 Level 1
29. 1. 2011 00:45

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

No vyzdvihovat zrovna CS a podobné akční klikárny jako nástroj výuky mi nepřipadne moudré . Možná v rámci tělesné výchovy, když jseme u těch rychlejších reakcí ;) .
Profigaming jde v převážné většině na úkor dalších činností , takže stejně jako někteří sportovci jsou mnohdy oprávněně za tupé vyhulklády , gameři budou +- na stejném místě .
Pokud jde o vzdělávání , chápal bych základní koncept třeba u takových Age of Empires , možná i u Total War . Jinak většina her na možnost skutečného vzdělávání bohužel zvysoka kašle .

Lady Stardust
Lady Stardust
Level 1 Level 1
28. 1. 2011 19:23

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@doublej: memorování opakujících se činností v counterstriku je při jakékoli jiné činnosti úplně nevyužitelné, protože se dají uplatnit jedině zase zpátky v tom counterstriku. Nepomůže to při žádném řízení a rozhodně to nemá žádný vliv na periferní vidění, vzhledem k tomu, že to není ani fyzicky možné, aby něco takovýho mohl kdokoli natrénovat zíráním před sebe (ne, ty monitory opravdu zas až tak široké nejsou)

Fun-1-k
Fun-1-k
Level 1 Level 1
28. 1. 2011 12:47

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Proč mě jen najednou přepadla chuť si CSS znovu nainstalovet? :)

misota
misota
Level 1 Level 1
28. 1. 2011 06:53

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Se vším souhlasím, kde to mám podepsat? :)
Lady Stardust:Že se tyto dovednosti nevyužijí? Nejvetší problém je, když se člověk nedokáže soustředit a hry pomáhají zlepšit soustředění. Rychlé rozhodování? Ano opravdu nevyužitelná vec! O tom že je to druh zábavy a relaxu nebudu ani pochybovat. Nevím proč jsou u nás hry tak špatně přijímány.

Leffi
Leffi
Level 1 Level 1
28. 1. 2011 05:35

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Lady Stardust, Phunkhouse: Nesouhlasim. Pozornost, postřeh, taktické smýšlení? Nevyužitelné v reálném životě? Já teda nevim, ale napadá mne hned několik oblastí, kde by se dali tyhle vlastnosti využít a nemusím se nad tím moc zamýšlet: řízení, sport, pracovní postupy. A proč by nemohl být turnaj během školy? Když mohou být sportovní akce pořádány zrovna tak a ty taky nijak extra mozek nevyvíjej a matematiku nezlepšej. Rozhodně kvalitní článek a chtělo by ho poslat ČT a i ředitelům škol. Minimálně jako vzor moderních studií stačí.

Lady Stardust
Lady Stardust
Level 1 Level 1
27. 1. 2011 23:43

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

no veselé :)
všechno co se ti velcí hráči counterstriku "naučí" je využitelné čistě jen pro hraní counterstriku. Ta pozornost atd. se necvičí pro nějaké univerzální použití, ale pro jednu jedinou opakovanou činnost a tím že je to činnost tak mocně opakovaná, tak by v tom byl čert, aby to ti hráči nakonec neznali všechno zpaměti.

Dhatz
Dhatz
Level 1 Level 1
2. 2. 2011 19:16

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

další věc je že dnešní hry tě nenaučí skoro žádným hodnotám a neudělají z tebe lepší osobu, tam vidím jedinou možnost v MMO kde si musí všichni pomáhat.

kywi
kywi
Level 1 Level 1
29. 1. 2011 14:25

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

před pár týdny jsem se zařekl, že páně hrabcově články komentovat nebudu, ale tohle fakt nejde :)

Co to je ku*va (sorry za expresivnost) za argument "Pozvat tým reportérů Čt do klání s nejlepšími českými CS klany, byli by rozmetání během několika desítek sekund díky precizním strategiím a bleskovému „aimu“ profesionálních hráčů"?! Tohle přece platí "takřka" u všech profesí (teorie tisícihodinové a desetitisícové hodinové praxe). Když budu každou volnou chvilku sedět a hrát piškvorky tak po roce, dvou taky budu drtit soupeře ve velkém. Nebo taky můžu začít poslouchat hudbu a být hudebním znalcem.. To jsou věci, co?
Moc se mi líbí, jak tady každý řeší že CS moc pomáhá, jak pak každý bleskově rozhoduje a reaguje :)
Tohle bylo na pořadu dne někdy kolem Velké videoherní krize ('83) a myslím že na tom něco je. Ano, reakce, rozhodování určitě, ale kvůli toho se přece nemusí slízat pubescenti s povolením školy.. Nijak neobhajuju český školní systém, ani reportáž. Taky jsem byl (šíleně) rád když něco odpadlo, ale argumentovat vhodností pro rozvoj osobnosti je jednoduše lichý..
A debata na téma agrese ve hrách? Ale no tak.. Tohle se rěší každý rok a od dob Doomu je to to samé..

@RezavejTank: Já to celý život dělal blbě! Díky že si mi otevřel oči! Je určitě lepší komunikovat ve hře s akné-positive kamarády než např. balit spolužačky, nebo se bavit např. o hudbě nebo autech! Já bláhový! :)
Hele, já taky ve škole hrál po sítí (Doom a Descent, jsem "starší" ročník), dokonce jsme to měli povolené (Doděláš si věci v hodině infomatiky -tzn. za 3 minuty- jdeš hrát), ale opravdu si nemyslím že řvaní na kolegy rozvíjí teambuilding :) A prosím nezhazuj se tím, že budeš CSko glorifikovat a dělat z něj strategickou perlu a, já nevím, nástroj pro managerský výcvik :)

@Lady Stardust: Má vůbec cenu pouštět se s nimi do rozumné argumentace? :)

Xspy
Xspy
Level 1 Level 1
29. 1. 2011 00:48

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Jinak je to ta reportáž , kde v závěru bez jakéhokoli vysvětlení spojitosti s CS ukázali obrázky z masového zabíjení(zombíků) z Left4Dead ?

gesto@email.cz
gesto@email.cz
Level 1 Level 1
28. 1. 2011 23:02

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Par blbcum hrabne z hrani her par blbcu to skusi v realu ale miliony blbcu zabyje kvuli alkoholu a drogam ale na to si nikdo nestezuje myslim nejakou drzku co ma pred menem nejakej ten titul ale na Cs a Wow si budou otvirat hubu furt ty vole ... jak je to navykove a co to dela s clovekem a ze jak je nebezpecne sedět u pc vic nez 3 hodiny no je to lepsi nez sedet pul dne nekde v hospode a pak pobodat nejlepsiho kamarada nebo nekoho z rodiny ... clanek pod videem '' Vášnivým hráčem stejné hry byl také německý student Sebastian Bosse. A pak náhle 20. listopadu 2006 potom vešel na střední školu v Emsdettenu a začal střílet - zranil 37 lidí a poté se zabil ''

YcemaN
YcemaN
Level 1 Level 1
28. 1. 2011 19:54

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Autor se snazi prekonat Zloveda.
Jestli hranim CS nebo obecne hranim FPS her neco zlepsuje co se da vyuzit v realnem zivote tak reflexy ale i tam jsou urcite limity ke kterym se da dostat i jinak nez hranim her.Pomoci to muze ridici zabranujicimu dopravni nehode nebo mozna k umirneni nasledku nehody.
Co se tyce taktik tak jako nekdo kdo hral ruzne turnaje a ligy na "slusne" urovni u nas muzu rict ze zase tak moc taktik neni a po chvili se je dokaze naucit kazdy.Zbytek je o stesti a predevsim o reflexech a presnosti zamirit co nejrychleji na cil.
My jsme na Stredni delali tyhle turnaje pred 10ti lety.To jsi na CT vsimli ze neco takove existuje trosku pozde.

doublej
doublej
Level 1 Level 1
28. 1. 2011 18:14

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Lady Stardust: možná nesouhlasím se vším, co v článku bylo napsáno, ale nesouhlasím ani s tebou. když si zrychlíš reakce tak, že na nějakou věc jsi ve hře schopna reagovat o zlomek vteřiny dřív než ti, co nikdy nehráli, tak se ti to zvýší všude, trochu právě jako v the sims. to není o tom, že reaguješ jen na borce v kukle se samopalem v ruce. to je i tom, že si o chvilinku dřív všimneš, že před tebou začalo prudce brzdit auto, nebo o tom, že o trochu víc vnímáš toho, co se děje v periferním oblasti zraku a umíš o něco rychleji vyhodnotit, zda to je riziko nebo ne. samozřejmě se z tebe nestane výborný řidič, nestane se z tebe neomylný střelec, ani nebudeš moc být válečným stratégem, ale pár věcí se ti prostě zlepší i v reálném životě. na to už ty studie opravdu existují a ten výzkum neprobíhal jen tak, že by nehráče posadili k CS a řekli: "Poražte je." :)

dawelus
dawelus
Level 1 Level 1
28. 1. 2011 16:08

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

nejsem velký fanda CS a nikdy sem ho moc nehrál,ale myslím že i další hry stejného žánru člověka výše popsaným schopnostem naučí nebo je alespon procvičí,ikdyž třeba v single playeru ne všechny.nemyslím si že je to úplně zbytečné,taky ale úplně nevěřím že je to tak univerzálně využitelné v reálu.Ale ikdyby jen z části tak proč hry zavrhovat. A názor psychologa který někdy vyděl někoho někde hrát nějákou hru,která se mu nelíbila a ted o tom řekne něco tak jednoduchého a černobíleho opravdu neuznám!Dnešní hry navíc nabízí krásné příběhy a také se do nich autoři snaží nacpat nějáké vzdělání např. assassins creed 2. Nemuznávám názor jako že každý se má učit a bavit jen knihami(textem všeobecně),ať si každý najde to své.Nehledě na prosvičení cizých jazyků při mnohdy i stovkách stranách anglického textu. Dříve se negativisti opírali do TV teď do her...

Lady Stardust
Lady Stardust
Level 1 Level 1
28. 1. 2011 11:29

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Leffi: a
@misota:

V normálním světě to nefunguje jak v the sims, že by měl člověk "schopnost" zvanou pozornost a tu když by si jakože jakýmkoli způsobem zvýšil o jeden bodík, tak by se to najednou projevilo ve všem, kde je tato schopnost potřeba. :)
Hráč counterstriku si "trénuje" jen jakousi pidičást té pozornosti a soustředění a týmového čehokoli, kterou si čistě mechanickým způsobem zapamatuje stálým opakováním nějaké hrstky činností a to co si takhle namemoruje je pak využitelné jen při té hrstce činností, kterou dělá v tom counterstriku.
Ta "pozornost" a "taktika" atd. namemorované z counterstriku obvykle těmhle lidem moc nepomůže v nějaké pro ně absolutně nečekané situaci, kterou narozdíl od counterstriku nemají stokrát zopakovanou krok po kroku. Takže ano, nějakým mechanickým učením si zvýší jakési "taktické" schopnosti a "pozornost", jenže je to counterstriková pozornost a taktika.

Ursus
Ursus
Level 1 Level 1
28. 1. 2011 07:49

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Občas se stydím, že pro českou taky dělám. Ta reportáž si říká o stížnost k Radě.

RedSun
RedSun
Level 1 Level 1
28. 1. 2011 06:59

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Článek jsem nedočetl protože mi vadí když nějakej debil začne říkat že když se rozlétavají hlavy tak je to špatně a musí se to zakázat. Za svojí virtuální kariéru jsem zabil miliony ne-li sta miliony lidí a přesto to v reálu nedělám. Asi si na protest opět zapařím starýho dobrýho Soldier of Fortune a připravím pár pankáčů o ruce, nohy, hlavy, střeva, mozky... :)

vortex.safa
vortex.safa
Level 1 Level 1
28. 1. 2011 05:45

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Tyhle jednostranné reportáže a dokumenty čt bez jediného faktu ani nemá cenu komentovat. Turnaj v cs v dopoledních hodinách není sice moc šťastné, ale to není ani ta oblíbená matematická olympiáda, nebo jakýkoliv jiný než elektronický sport. V každém přípaďe žák přijde o látku a pak se to musí dohánět.

Ten výrok pana psychologa mě taky pobavil. Přesně takhle zní člověk, který o tom nic neví.

Phunkhouse
Phunkhouse
Level 1 Level 1
28. 1. 2011 00:44

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Lady Stardust: Souhlasím. Nicméně nejsem proti organizovaní těchto akcí, a to ani školou. Do výuky to ale prostě nepatří a mělo by se to organizovat spíše jako kroužek (tedy v mimoškolních hodinách).

Deadmann
Deadmann
Level 1 Level 1
1. 2. 2011 09:07

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

v multi taskingu se zlepšuješ i v kanclu a ještě za to bereš chechtáky.. To že hry hrajou děcka a jejich "mě nikde nevemou když umim hrát jen hry" to je věc jiná

YcemaN
YcemaN
Level 1 Level 1
29. 1. 2011 17:47

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Cheeker-DrunkenKnights: Podle me o narocnosti rozhoduje samotna kvalita hrace nez hra.Co muze byt zezacatku drina se pozdeji muze stat pouhou rutinou.
Tech "narocnejsich" her je daleko vice ale nejsou tak na rane jako CS bohuzel a nejsou to pouze FPS popr. TPS.

Reklama
Reklama