Oculus těží z akvizice Facebookem
i Zdroj: Hrej.cz
Novinka Oculus těží z akvizice Facebookem

Oculus těží z akvizice Facebookem

Zdeněk Princ

Zdeněk Princ

6
Reklama

O tom, že Facebook koupil společnost Oculus VR, jsme toho na Hrej napsali hodně. Bez ohledu na negativní reakce, které v mnoha případech hovořily o konci veškerých nadějí Oculus Rift, se však začíná akvizice vyplácet.

Oculus VR prodal jen v březnu 25 000 kusů druhé generace svého VR zařízení, což v součtu s předchozí verzí DK1 dělá bezmála 90 tisíc headsetů, které si už našly svého majitele. A to i navzdory tomu, že se zatím prodává pouze dev-kit, nikoliv finální zařízení pro koncového zákazníka.

Zvýšený zájem o Oculus Rift po akci Facebook projevila také společnost Atlantic Productions, která patří k nejváženějším televizním produkčním skupinám v Evropě i USA. Pod jejich hlavičkou natáčí své dokumenty David Attenborough a chystaný projekt Conquest of the Skies by měl plně podporovat 360stupňové zobrazení pro Oculus Rift. „Natáčíme pro Oculus Rift s osmikamerovým rámem, takže dostanete kompletní [360stupňový] zážitek,“ slíbil režisér John Morris v rozhovoru pro magazín Real Screen, když popisoval své aktuální zážitky z Bornea. Právě tam vzpomínaný dokument vzniká a své premiéry by se měl dočkat letos o Vánocích.

Podporu 360stupňovým filmům pak vyjádřil i zakladatel Oculus VR, Palmer Luckey, který nevidí smysl v kupování drahých 60palcových televizí, když je možné šetřit peníze i přírordu: „Proč by si někdo kupoval 60" televizi, i kdyby byla sebelevnější? Pořád bude velmi nákladné ji vyrobit a přepravit k prodeji. Headset pro VR bude mnohem lepší i levnější, a navíc si jej vezmete všude s sebou.“ Samozřejmě, televize mají pořád tu výhodu, že je může v jeden čas sledovat hned několik lidí najednou, i na to má však Luckey odpověď, byť už je trochu přitažená za vlasy: „Všechno záleží jen na tom, jak dobře bude virtuální realita zpracována. Jednou, až bude VR dostatečně kvalitní, v podstatě tak dobrá jako skutečný život, můžeme simulovat sezení v místnosti a sledování televize.“

Co vy na to, může se Oculus Rift, případně jiné řešení virtuální reality naplno uplatnit i jinde, nežli ve hrách? Sledovali byste trojrozměrný film s headsetem na hlavě?


Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama