Oblivion Remastered nestačil: Virtuos hlásí masivní propouštění
Studio Virtuos propouští stovky zaměstnanců, přestože nedávno dokončilo úspěšný remaster Oblivionu. Vývojáři údajně pracovali pod extrémním tlakem na projektu bez nároku na podíl ze zisku.
- Propouštění se dotkne přibližně 300 lidí tedy 7 % zaměstnanců studia Virtuos
- Studio pracovalo na Oblivion Remastered s vysokými nároky ale bez licenčních bonusů
- Hromadné výpovědi odrážejí širší krizi v herním průmyslu a útlum zakázek na spolupráci
Studio Virtuos, které se podílelo na remasteru The Elder Scrolls IV: Oblivion a chystané hře Metal Gear Solid Δ, propouští zhruba 300 zaměstnanců. Zprávu přinesl spoluzakladatel francouzského herního webu Origami Gauthier 'Gautoz' Andres na síti Bluesky. Propouštění zasáhne přibližně 7 % celkové pracovní síly studia, které má pobočky po celém světě a dlouhodobě spolupracuje s předními herními vydavateli.
Práce na Oblivion Remastered údajně probíhaly v duchu „over-quality“ přístupu – s důrazem na co nejvyšší kvalitu navzdory omezenému rozpočtu a bez nároku na podíl ze zisku. Podle bývalého zaměstnance není absence licenčních bonusů u tohoto typu zakázkových projektů ničím neobvyklým, což jen podtrhuje nelehkou situaci zaměstnanců.
Přestože Oblivion Remastered patří mezi komerčně úspěšné tituly, studio Virtuos se ocitlo v pasti kvůli nedostatku nových zakázek.